Petice proti rušení praktických škol

Kontaktujte autora petice

Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Petice proti rušení praktických škol


Nepřihlášený uživatel

#226

2012-11-01 13:42

Praktické školy umožní těm, kdo měli smůlu alespoň častečné uplatnění v praktickém životě a navíc totálně nezničí úroveň normálních škol, která už je beztak slabá
Věra Přibylová

#227

2012-11-01 14:48

Dobrý den, plně tuto petici podporuji, protože mám sama těžce postiženého synka, který trpí atypickým autismem, Tourettovým syndromem, ADHD, depresemi. Je na vysokých dávkách psychofarmak. Nejprve do "normální" školy chodil, ale vše probíhalo katastrofálně a já jsem nyní velice ráda, že můj synek má možnost navštěvovat specielní školu, která je tímto dětem určena. Vůbec si nedovedu představit, že by se měl vrátit mezi zdravé děti. Je to prostě nemyslitelné pro něj, mě i jeho lékařku z psychiatrické kliniky. Tímto jsem absolutně proti zrušení těchto škol!!!! Naopak by měly dostávat více asistentů pro děti, kterých je , bohužel, stále málo a bez kterých je zase práce s těmito dětmi velice náročná!

Nepřihlášený uživatel

#228

2012-11-01 18:43

Libovolnou instituci lze zneužít nebo nevyužívat dostatečně efektivně, ale to není důvod ji rušit a za čas místo ní muset zavádět něco jiného, podobného.
Mia

#229 ...

2012-11-02 00:24

Já nemám co bych k tomu řekla, akorát, že zrušení praktických škol bude kardinální chyba a velký krok vzad!!!
Michal L.

#230 LMD

2012-11-02 08:17

Dobrý den,
petici jsem se rozhodl podepsat po přečtení článku ve včerejším deníku Aha o synovi Martiny Gavriely, jemuž chtějí zrušit speciální školu. LMD sám trpím a vím jaké to je se celých 9 let trápit na základní škole. Dnes je mi 27 let, mám středoškolské vzdělání s maturitou, pracuji na dráze, ale určité potíže v životě mám díky LMD stále.

Nepřihlášený uživatel

#231

2012-11-02 09:03

MÁM VLASTNÍ ZKUŠENOST A proto přeji všem rodičům trpělivost - dcera, která byla v pedagogické poradně označena jako takřka nevzdělatelná (zvláštní škola a kdo ví, jestli ji dokončí), je dnes nositelkou titulu Dis. na umělecké škole a studuje vysokou školu, paradoxně právě speciální pedagogiku. Pokud bychom to na začátku vzdali, tak by to byla přece obrovská škoda - záleží na přístupu konkrétního dítěte, na rodičích a veliký vliv má škola, odborný pedagog.
.

#232

2012-11-02 11:24

Naprosto souhlasím.Aby naše děti měli vzdělání,abychom se za ně jednou nemuseli stydět.Dříve byla škola v každé malé vesničce a šlo to ,dneska nejsou na nic peníze.Všechno jde do kapes politiků a na normálního smrtelníka nezbyde nic jenom bída.
Monika Kašparová
Nepřihlášený uživatel

#233 Připomínka k petici za zrušení praktických škol

2012-11-02 11:25

Dobrý den,
v rámci zkušeností při práci s dětmi ze Základní školy praktické v Rožnově pod Radhoštěm, kdy jsem byla přizvána jako lektorka ekologické výchovy na pár prográmků pro děti, jsem byla velmi překvapena rozdílností v jejich vnímání světa a vnímání a přístupu ke světu dětí z klasických základních škol. S dětmi z praktické školy se mi pracovalo moc hezky, i kantoři se obětavě zapojovali a musím říci, že to bylo hodně prožitkové. Své prográmky jsem přizpůsobila dětem a jejich kolektivu. Byla jsem mile překvapena jejich vzájemnou spoluprací a podporou. Nesoutěživostí. Upřímností a laskavostí. Samozřejmě, že jsou vždy občas nějaké výkyvy. Ale opravdu sama a upřímně říkám, že pokud bych mohla tvořit prográmky nadále na těchto školách, neváhala bych. Tím, že by se zrušily základní praktické školy, došlo by k velkému narušení a střetu dvou světů tak rozdílných. Děti ze základních škol klasických jsou zvyklé na vzájemné pošťuchování, ironický humor a soutěživost. Bohužel, toto je ve třídách velmi nepříjemná atmosféra. A do tohoto bychom chtěli dát děti ze základních praktických škol, které mají své tempo výuky, v některých věcech morálních či etických jsou daleko dále než děti ze základních škol, ale zase mají handicap ve výkonnosti a příjmu informací. Nejsem zastáncem toho, aby byly izolovány od reality, ale jsem zastáncem toho, aby alespoň někde měli svůj prostor a podporu.

Jan Amos Komenský

#234

2012-11-02 11:51

.... co takhle zrušit MŠMT ????
gali

#235

2012-11-02 16:18

Po neuvěřitelně komplikovaných připravách nám byl schválen projekt, jehož "příjemci" jsou lidé s handicapem. Realizujeme ho na obou stranách česko-saské hranice. Škoda, že se páni rušitelé praktických škol nevydali podívat "za plot", kterak lze pracovat s dětmi a lidmi s handicapem, a to jak fyzickým, tak mentálním. Vždycky, když porovnávame úroveň stejných zařízení na jedné a druhé straně hranice, máme pocit, že jsme se domů vrátili o sto let dřív. Všem bychom přáli vidět dílny, ve kterých se v Německu lidé, kterým osud příliš nepřál, učí žít a pracovat. A tím pádem být co nejvíce soběstační. Jana Galinová
mamcaRBK

#236 Zvláštní školy

2012-11-02 16:51

Dobrý den. Mám zkušenost ze školy, kde se učil chlapec, který byl hodně pomalý. Učitelka na něho měla čas, ale to byl 1 chlapec a ve třídě nebylo moc dětí. Neumím si ale představit, kdyby tam bylo více takových dětí. To není v silách učitelky, zvládnout to. Vymýšlela pro něho jiné,lehčí příklady a v ČJ jiná slova, zadání. Obdivovala jsem ji. Byla jsem tam v hodinách, protože jsem tam měla vnoučka a učitelka vítala přítomnost rodičů,prarodičů. Abychom věděli.
Je to těžké. Dnes nemá nikdo z vlády rozum. Homolková
Hlava XX

#237 Inkluze jako možnost volby

2012-11-02 22:58

Pokud je inkluzívní škola tak dokonalá, proč jí nevytvoří vláda ze Speciálních škol? Ty jsou nejvíce inkluzívní a navíc připravené pracovat se všemi možnými klienty bez ohledu na postižení či intelekt. Ze základních škol můžeme vytvořit školy pro nadané žáky, kteří nemají zájem se účastnit inkluze. Takových žáků se jistě najde celá řada. Všichni tak budou mít možnost volby. Finanční náročnost jistě nebude velká a nehrozí ani propad úrovně celého školství tak, jako při probíhající deformě.

Monika

#238 Petice za zachování praktických škol

2012-11-03 01:10

Má dcera sice bude navštěvovat školu speciální pro postižené děti s autismem a kombinovaným postižením, ale je spoustu dětí, které potřebují školu praktickou, protože jejich postižební jim nedovolí přizpůsobit se chodu v běžné škole a chod běžné škole se nepřizpůsobí autistovi se speciálním individuálním výchovně vzdělávacím plánem. Nebude naplněna vzdělávací potřeba dítěte, které je schopné se učit, protože bude přesunuto do třídy speciální, kde jsou děti více postižené. Školy by měly zůstat speciální, praktické a klasické základní,... o tom není řeč. Tady se nejedná jen o Romské děti, ale i o děti s menším postižením, pro které je základní škola "moc" a speciální "málo",... moc se omlouvám, že jsem to napsala tak tvrdě. Cítím to tak. Na vzdělávání a školní aktivity má právo každé dítě bez ohledu zda je méně či více postižené !!!
Pár slov na konec.....

Má kotva, mé dítě.
Víc jak lásku cítím žal, jindy lásku víc jak dar...
I když srdce bolí a tělo je jen velký klam
s úsměvem se protloukám a pro oči cizích jsem jenom trapnej klaun.
Moje tělo stále chodí, leč v pláč propadám.
Potápím se s vědomím, že chodit bez kotvy už neumím...
Nemůžu, nechci žít jinde byť vím, že pod vodou ... dýchat neumím.
Ach, jak duše pálí a zžírá jako oheň, který nehřeje, ale bolí a touha po lásce je veliká,....
v podobě štěstí cítit žár, který spaluje, zžírá a pálí ,...
pocítit chvějivou radost z žití.
Že za maskou je srdce bolavé, jenom pár duší ví.
... a pevné okovy tě drží pod hladinou, protože tvá kotva je tvé vše, tvé dítě.
I když toužím cítit žár, bez či s kotvou - je zažehnán. Tak i tak...
A přeci mě stahuje ke dnu, od kterého odrazit nejde se.
Nemůžu, nechci a nedokážu
žít jinde byť vím,
že pod vodou ... dýchat se nenaučím.
Touha ve mně narůstá a kotva se mi zarejvá,.. je jak háček na udici... a já ta návnada
a z kotvy je rybička , moje Kachnička
mé dítě stojí za to se nadechnout- a setrvat pod hladinou
mé štěstí se nachází v mém neštěstí

Mít zdravé dítě je dar...

Palena

#239 Re: Re:

2012-11-03 15:27

#23: Maminečka - Re:  

 Maminečko souhlasím, sama jsem máma tří dětí a mám to štěstí, že zvládají klasickou výuku, ale jsem také studentkou speciální pedagogiky, protože chci dětem s postižením pomáhat, rok jsem dělala asistenta pedagoga na základní škole holčičce se slabším intelektem, ať jsem se snažila jak jsem se znažila, byla prostě jiná, jak už někdo psal tělesné postižení ostatní žáci vnímají jinak než duševní, dítě bylo sice integrováno, ale stejně si nijak zvlášť s dětmi nehrálo, byly situace, že jsem ji s paní učitelkou motivačně zapojila, ale stejně si nejraději hrála s chlapcem, který na tom byl jen o trochu lépe než ona a doteď spolu tvoří dvojici, stát asistenctví dále neprodloužil, protože měnil tabulky a holčička se tam pár body nevešla, je teď na klasické škole bez asistenta, jede podle učiva praktické školy, paní učitelka se jí a tomu druhému chlapci musí více věnovat, chystat jim speciální úkoly, k tomu má ve třídě druháky a páťáky (malotřídka) kdopak asi potom bude trpět, děti které by mohly jet normálním tempem, ale kdyby se paní učitelka rozkrájela pravda to asi nebude. Byla jsem teď na třítýdenní  praxi v praktické škole, kde jsou tyto děti podle mne jak v ráji, každý je chválí, nikdo nikoho nestresuje, rozhodovat od stolu by uměl každý, ale jít do praxe a pracovat s těmito dětmi dokáže jen málokdo, ani představit si to neumí, ale rušit to jo to chtějí.

Míša

#240 Přemýšlejte, prosím...

2012-11-03 21:05

Učím na praktické škole.. a nemůžu pochopit jak někdo může o něčem takovém vůbec přemýšlet. Ono rozhodovat to od stolu je jednoduchá věc ale jaká je praxe??? Tyto školy jsou důležité, naše děti by základní školu prostě nezvládly a nastaly by veliké problémy. Nechci zažít, že někdo něco z kanceláře zruší, abychom zjistili, že to opravdu nejde a zase se chtěli vrátit zpět. Přemýšlejte, prosím.....


Nepřihlášený uživatel

#241

2012-11-03 21:17

Lepší by bylo pojmenovat tuto petici jako Petici pro zachování praktických škol, všimněte si, že slůvko -proti- vyvolává většinou odpor u opozice a možná právě kvůli tomu nekončí petice vždy úspěšně.
Kéž se podaří touto peticí docílit kýženého výsledku. J.B.

Nepřihlášený uživatel

#242

2012-11-04 02:38

Pomožme těm,kdo pomoc potřebují. Ten,nebo ti,kdo chtějí zrušit praktické školy nemají srdce,rozum a svědomí.
Jana

#243

2012-11-04 11:00

Zrušení praktických škol bude velká chyba, která vyjde společnost hodně draho. Bude totiž nevyhnutelné je opět zřídit. Přijde se na to bohužel pozdě!

Děti s mentálním postižením na běžných ZŠ neobstojí! Budou terčem posměchu a šikany. Děti jsou kruté. Je zaručené, že srovnávání, zaostávání a tím pádem nejistota a nezdar u nich vyústí v nevhodné chování, možná i v kriminální.
Dále je pravděpodobné, že se bude snižovat úroveň vzdělání všech dětí, protože učitelka v běžných třídách ZŠ se těmto dětem buď bude věnovat a tím nebude mít čas se věnovat ostatním dětem. Pochybuji, že každé dítě s mentálním postižením totiž dostane osobního asistenta.
Druhá varianta je, že učitelka nebude poskytovat dostatečný prostor dětem s mentálním postižením a proto to u nich povede k jejich nesamostatnosti, špatné orientaci v běžném životě a v horším případě i k jejich negramotnosti. Tím pádem se v dospělosti stanou lidmi závislými na společnosti, která se o ně bude muset postarat.
Nyní děti s lehkým mentálním postižením, vzdělávané na praktických školách, se zařazují do běžného života zcela bez potíží. Díky speciálnímu výukovému přístupu dozrávají v chráněném prostředí ve většině případů v samostatné a sebevědomé osobnosti, které díky specifickým podmínkám praktických škol jsou v dospělosti samostatné, vyučené a na společnosti tím pádem nezávislé.
Společnost přece potřebuje dělníky, kteří budou umět pracovat rukama a budou hrdi na to, že pracují.

Nepřihlášený uživatel

#244

2012-11-04 12:01

jsem taky učitelka a plně podporuji tuto petici !!!!
Karel

#245

2012-11-04 12:42

Jsem učitel a vím, že zrušení praktických škol by poškodilo všechny zúčastněné strany - žáky praktických škol, žáky základních škol, pedagogy, rodiče - a nakonec i stát jako takový.Skleníkoví úředníci ministerstva toto samozřejmě vědět nemohou.
liba slon

#246 nesouhlas s rušením

2012-11-04 14:01

Dcera, která byla po vážném úrazu hlavy, navštěvovala první 3 roky základní školu. Bylo to trápení pro ni i pro nás, ráno odcházela do školy s pláčem. Teprve po přestupu do tehdy "zvláštní školy" začala chodit do školy ráda. Ve "zvláštním učilišti" se stala "zaučenou kuchařkou" a dnes pracuje jako pomocná kuchařka v hotelu. Z pohledu rodiče dítěte s handicapem považuji rušení těchto škol za velmi špatné rozhodnutí. Zvláště v době, kdy naše školství není schopné věnovat těmto dětem takový individuální přístup, jaký potřebují a na jaký byly doposud zvyklé.
Vybrat přezdívku

#247 Předmět

2012-11-04 15:16

Zrušení praktických škol bude diskriminace mentálně handicapovaných spoluobčanů.
Nedostane se jim takové vzdělání jaké jejich postižení vyžaduje nebo jaké by potřebovali.

Místo toho by měl by vyjít návrh na zrušení výběrových škol.
Výběrové školy by se měly zrušit, protože ostatní populaci není umožněno se na těchto školách vzdělávat. Diskriminovaní a sociálně vyloučeni se mohou cítit všichni, kterým toto výběrové studium nebylo umožněno. V tomto případě také nejsou zachované rovné podmínky na vzdělávání.
Toto však nikomu nevadí, protože děti politiků tyto školy navštěvují.

Jsem pro zachování praktických škol!!!!

denisa

#248

2012-11-04 16:44

Přes urputnou snahu a spolupráci rodiny, paní učitelky ve škole a odborníků - moje ment.postižená sestra ve škole trpěla. Po přechodu do tehdy zvláštní školy jsme zažili zázrak,jinak se to nazvat nedá. Pominuly psychosomatické obtíže, najednou jsme měli doma šťastné dítě, které se do školy těší. Dnes je vyučena a zaměstnána. JAK JE MOŽNÉ, ŽE NEUSTÁLE NĚKDE ČTU LŽI, ŽE DĚTEM ZE ZVLÁŠTNÍCH/PRAKTICKÝCH ŠKOL JE ZNEMOŽNĚNO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ A TÍM ŠANCE NA ZÍSKÁNÍ PRÁCE???

Nepřihlášený uživatel

#249

2012-11-05 15:32

Nerušit!!!!
KDOKOLIV

#250 ZRUŠIT!!!

2012-11-05 17:59

ZVLÁŠTNÍ ŠKOLY ZRUŠIT, JSOU NELEGÁLNÍM NÁDOREM NA ČESKÉM VZDĚLÁVACÍM SYSTÉMU!!!