Petice proti rušení praktických škol

Kontaktujte autora petice

Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Petice proti rušení praktických škol

Ivka

#151 rušení ZŠ praktických a speciálních

2012-10-25 17:10

Pokud nebudou na všech ZŠ mikrotřídy pro děti s různými poruchami učení,vedené vyškolenými pracovníky a asistenty,pak je nutné, aby tyto děti chodily do ZŠ praktické a speciální.Není nic horšího, než vystresované a neúspěšné dítě, které opuští školu už v 7 třídě pro neúspěch, se všemi důsledky v budoucím životě.
Danuš

#152

2012-10-25 17:39

No,je vidět,že lide co rozhodují o dětech,nikdy žadne děti s problemy,ktere mají děti v praktickych školach neměli,měla jsem dítě v zakladní škole,ve 2.třídě jsem ho musela přendat na praktickou školu,protože jsme se učili cele dny,ale nikam to nevedlo,me dítě mělo problemy se čtením,psanim o počítaní nemluvě...Holčina byla uzlik nervu,ja už ty nervy pomalu ztracela,narodila se nam další holčička,místo,aby jsme šli ven,travili jsme nad ukoly,co přišla ze školy,do 18h do večera,ven se ma starší dcera dostala jen o vikendu,ja byla neštastna,ona take,bylo to opravdu hrozne.... Pote co jsme naše děvče,když už jsem po několikate,byla u pedagogicko psychlogicke poradkyně,nam bylo doporučeno přeložit malou jinam,dali jsme ji do prakticke školy jinak by učivo nezvladla,se naučila konečně číst,psat počítat,takova změna... Z uzlíku nervu nam začala vyrustat krasna slečna,jsem za školu moc rada,ale jestli je zas chtěj dat do zakladní školy co bude dal nevim,jsou na urovni 5.třídy,chodí do 7,třídy,tak nevim jak to pujde dal.... Dala bych učit na par dni nějakeho ministra za peníze co maji učitele,myslím,rychle by přemyšlel o zakonech, ale uplně jinych..........
michala5351

#153

2012-10-25 19:11

Pracuji na základní škole pro žáky se specifickými poruchami učení a chování. Osnovy máme podle základní školy, ale máme méně žáků a individuální přístup. Někteří žáci musí pracovat podle IVP, kde vlastně dodržují osnovy praktické školy. Upřímně je to neskutečně těžká práce, když většina žáků, i tak problémových, pracuje podle jedné osnovy, a jeden či dva žáci pracují podle jiné. Pokud nemáte ve třídě opravdu kvalitního asystenta, kterých je opravdu velmi, velmi málo, tak nemáte šanci tuto práci provádět plnohodnotně tak, aby "nespolkla" veškerý, i volný, čas. Vůbec si nedokážu představit, že by se žáci z praktických škol měli začlenit do běžných základních škol a tříd, kde je mnohdy i přes třicet žáků, protože škola nemá peníze na to, aby si dovolila mít dvě malé třídy. S takovým přístupem MŠMT bude náš národ opravdu národ "dementů", a budeme dále klesat po žebříšku vzdělávání. Tímto slovem nehodlám urážet žáčky, kteří mají problémy se vzděláváním. Spíš naopak, ty, kteří vymýšlejí takové nesmysly. Toto se jim vrátí. V takto integrovaných třídách totiž nebudou mít tito žáčci takovou péči, jakou potřebují, takže nikdy nedosáhnou výsledků, kterých by mohli. Naopak ostatní žáci budou brždění a zpomalováni a stejně tak nebudou mít možnost se rozvíjet tak, jak potřebují, nehledě na to, že se budou nudit. Vidím tyto rozdíly i na naší škole. Nemít ve třídách asystentky, nešlo by v takových třídách pořádně pracovat. Nehledě na to, že žáčci, kteří mají opravdu nějaké problémy, vidí, že jsou prostě "jiní", ať se někomu tento výraz líbí, nebo ne, a strádají a trápí se. Ani jedna strana tak nemůže být šťastná. Pokud dojde k takové integraci, o které se mluví, nebude to mít ani jeden dobrý důsledek. Nehledě na to, kolik lidí přijde o práci, na kterou jsou kvalifikovaní. Stát se má starat o to, aby měl každý možnost nejlepšího vzdělání a nejlepší školní péče, jaká vyhovuje jemu a jeho individuálním potřebám a o to, aby se lidé kvalifikovali na práci s takovými dětmi a také, aby s nimi nejen byli schopni pracovat, ale také měli tu možnost pracovat a předávat jim vše tak, jak je to pro ně nejlepší. Místo toho stát vymýšlí, kde by ušetřil peníze. Copak nikdo nechápe, že takové kroky můžou mít nedozírné a nenapravitelné následky??? Co kdyby stát začal u hledání peněz u sebe??? :-)
michala5351

#154 Re: proč jsem podepsala

2012-10-25 19:27

#126: Irča - proč jsem podepsala

Není třeba více speciálních pedagogů. Já naopak speciální pedagogiku vystudovanou nemám, ale přesto pracuji na speciální škole. Není speciální pedagog, jako speciální pedagog :-) Je třeba prostě více lidí, kteří jsou ochotní s těmito dětmi pracovat a umí s nimi pracovat. Mám na této škole již šestiletou praxi a neměnila bych ty zlatíčka za žádné jiné :-) Je pravda, že ráda studuji, takže si stejně speciální pedagogiku dodělávat budu, vlastně i dle nového zákona musím, ale tohle všechno je, jak píšete sama, o lidech. Kde je vůle je i cesta. Já konkrétně jsem matematikář a je báječné mít ve třídě patníct dětí místo třiceti. A že se musí něco opakovat pětkrát??? No a? Hlavní je, aby dítě nestrádalo a nebylo zbytečně stresováno. Pak se možná bude učit i rádo. Musím však podotknout, že toto je i o rodičích. Nebo hlavně o rodičích. Pokud má dítě doma špatný příklad typu: "K čemu ti to v životě bude?" "Já to taky neumím, tak to nemusíš umět ani ty." "Nemám čas se s tebou učit." "Ta učitelka je taková ---", co bychom potom chtěli po tom dítěti, že? :-( S poslední větičkou také nemohu souhlasit. Ono by je to možná i napadlo, možná by i něco takového zkoušeli, možná... Nejsou všichni učitelé špatní. Problém je v tom, že každý učitelům závidí volno a přiznejme si, že i platy, ale nikdo si nevyzkouší jejich kůži. Je spousta věcí, které na vás tlačí seshora. Nejen z ředitelny, i když na některých školách jsou opravdu katastrofální vztahy, ale i z ministerstva. Z učitele se stal birokrat, který musí na každý prd vypisovat papír, musí splnit normy, které jsou mu dané a je mu dán velmi malý prostor pro to, aby takto experimentoval. A jde i o chuť. Když člověk tráví tolik času prací, která nemá nic společného s přímou pedagogickou činností a je za to ohodnocen tak, jak je, není ničím motivován k tomu, aby dělal cokoliv navíc. Pomalu ale jistě se naivita, iluze a chuť vytrácí. Mluvím za ostatní, já dělám na trošku specifické škole, ale vím, jak to na státních chodí a je mi kolegů ze státních škol v tomto směru opravdu líto :-(

greenerin

#155

2012-10-25 20:31

Rušení praktických škol z finančních důvodů je krok zpět ve vzdělanosti. Zrušte některé složky armády a úředníky v Bruselu a ušetříte víc.
Markéta

#156

2012-10-25 22:35

Nerušit, nerušit, nerušit. Posiluje u dětí sebevědomí, děti jdou zde šťastnější, klidnější a absolvent praktické školy se nemá za co stydět. Tato škola ho vybaví do života daleko více, než běžná základka s přeplněnými třídami dětí a uspěchaným tempem výuky.
maminka

#157

2012-10-26 01:22

Prosím všechny kteří mají děti o podpis,ať to nedopadne jako s dyslektickými dětmi. Také měly být začleněni do ostatního kolektivu a nyní jsou nešťastní, protože tempu nestačí.V těchto třídách se naučily pracovat po svém a po přechodu do běžných tříd už věděly jak na to.

Nepřihlášený uživatel

#158 Re:

2012-10-26 07:33

#155: greenerin -

Rušení praktických škol není z důvodů finančních i když se to asi bude v současné době ve státním rozpočtu hodit , ale z důvodů vzdělávání dětí sociálně vyloučených. Že toto diskriminuje děti, které mají v diagnoze např. lehká mentální porucha a nejsou schopny zvládnout učivo základních škol, to už nikoho bohužel nezajímá. Viz odkaz dole.

http://www.mediafax.cz/domaci/4065360-Simunkova-chce-jednat-s-ministrem-skolstvi-Fialou-o-ruseni-praktickych-skol

Ivonai

#159

2012-10-26 11:51

Děkuji tvůrcům petice, je to téma, které mě trápí. Ivona Ivicová

Lenka

#160

2012-10-26 11:55

Protože moje dcera navštěvovala Základní školu speciální a nyní navštěvuje Praktickou školu, přesvědčila jsem se, že funkce těchto školských zařízení je nezastupitelná. Pracují v nich většinou lidé, kteří tuto profesi opravdu chtějí dělat, tzn. věnovat se dětem a mladým lidem s handicapem, tudíž pracují i dobře a to v mnohdy těžkých podmínkách, které jsou jim povětšinou podsouvány ze strany nadřízených orgánů. Nelehké práci s dětmi s postižením věnovali leckdy celý svůj produktivní život a dnes jsou takto odměněni. POkud se budou všechny děti s lehkým i těžkým handicapem integrovat do normálních škol d(kde pro ně nejsou vytvořeny podmínky), budou tím trpět naprosto všichni zúčastnění, pedagogové, rodiče a hlavně děti. Toto opatření je zaměřeno proti všem těmto výše jmenovaným a je z mého pohledu je naprosto v rozporu nejen se zdravým rozumem, ale i s lidskými právy. Je mi opravdu stydno za veřejné činitelé, které jsem si také spoluzvolila a kteří dnes povýšili peníze nad člověka. Veřejné sdělovací prostředky jsou denně plné korupčních afér, zpráv o plýtvání penězi ve státní zprávě, tam hledejte úspory rozpočtu.
Lenka Löfflerová, Rybná nad Zdobnicí 52

Nepřihlášený uživatel

#161

2012-10-26 12:44

Každé dítě potřebuje šanci se vzdělávat a mezi námi je mnoho rodičů, kteří nemají potřebné vzdělání a ani jim nevěnují žádný čas.

Nepřihlášený uživatel

#162

2012-10-26 12:45

Možnost navštěvovat Praktickou školu není pro děti, jež to potřebují diskriminace, ale naopak výhoda, která jim může přispět k prožití klidného dětství a získat díky malému kolektivu žáků a speciálně vzdělaným pedagogům maximální úroveň vědomostí a dovedností. Nechápu, jak pracovník Ministerstva školství může vůbec jen navrhnout zrušení těchto škol. Neblahý vliv ekonomického vývoje v naší zemi na školství, ( protože co jiného může za zrušením těchto škol být?), a zdravotnictví je pomalu katastrofální a připadá mi, že si naprosto vědomě vychováváme čistě materialisticky zaměřenou generaci potomků. Ale je opravdu možné si koupit vzdělání a zdraví?!
bzz

#163 speciální školy mají své opodstatnění

2012-10-26 13:00

Nesouhlasím s rušením takového typu škol. V některých případech lze integrovat, mít asistenci, ale někdy se toto mine účinku. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami mají mít šanci se vzdělávat, což jim právě svým individuálním přístupem zajišťují jiné než běžné ZŠ, a děti bez těchto problémů či omezení mají nárok na kvalitní vzdělávání v rámci běžné ZŠ.
Šupina

#164

2012-10-26 13:23

Děkuji, že jste tuto petici vytvořili. Jako kantorka ZŠ vím, jak děti, které běžnou školu nezvládají, trpí neúspěchem. A často se také nezačlení do kolektivu.

Nepřihlášený uživatel

#165

2012-10-26 14:19

Jsem proti rušení praktických škol, protože si myslím, že rámci začleňování problematických dětí do společnosti mají smysl.
cigouš

#166 diskriminace dětí středoškoláků v přístupu na VŠ

2012-10-26 17:11

Pokud nadstandardně vysoké procento romských dětí na ZvŠ automaticky znamená, že jsou diskriminováni, pak zřejmě nadstandardně vysoké procento dětí od rodičů-vysokoškoláků na VŠ musí znamenat, že v tomto případě jsou diskriminováni děti středoškoláků... Pokud to není ve skutečnosti v obou případech tím, že je těžší aby padlo jablko dále od stromu, než aby padlo blíže... P.S:: ve skutečnosti se divím, že jich na ZvŠ není více, protože znám několik případů z příbuzenstva mé přítelkyně - cikánky - kteří opakovaně propadli na ZŠ a jsou tam nadále, protože již znovu propadnout nemohou... Jestli bude mít lepší vzdělání někdo, kdo má např. 6 pětek (smutná realita - ne výmysl) z osmé třídě na ZŚ než kdyby chodil na ZvŠ, tak o tom dost pochybuji...

Nepřihlášený uživatel

#167

2012-10-26 20:42

Zrušením těchto škol se ubližuje dětem, kteří potřebují pomalejší a individuálější přístup ve výchově a vzdělávání.
Helena

#168

2012-10-26 22:54

Velmi důrazně jsem proti jejich rušení. Kdo nikdy nebyl ve třídě, neumí si představit, jak důležité je prostředí, kde se dětem věnují a mají na to čas!!! To v běžných třídách možné není. Rozhodují úředníci od stolu a to je špatně.Helena Kaigerová
Ivana

#169

2012-10-26 23:43

Tuto petici jsem podepsala, jelikož jsem přesvědčena, že praktické školy jsou potřeba a jejich zrušení je krokem zpět. Ale zároveň to bude k ničemu, když naši vládní zloději něco rozhodnou, tak ,,to je", ať je to sebehorší blbost.
Patricie

#170 Integrace naruby

2012-10-27 14:10

Už nyní, vznikem víceletých gymnázií, se základní školy pomalu přeměňují na školy zvláštní. Je to vidět jak na rapidně klesající úrovni vzdělavatelnosti dětí, tak i na morálce žáků a jejich přístupu ke školním povinnostem. Mezi učiteli se tomu říká INTEGRACE NARUBY. Zrušením praktických škol tento proces pouze dovršíme.
ppperla

#171 nechápu to

2012-10-27 22:49

měl by začít stát dělat něco pro ty co to potřebují a né jen pro ty co pro stát pracují.
sutij2

#172 Zkušenosti

2012-10-28 09:30

Jsem učitelka s praxí 12 let na ZŠ a 21 let na SŠ, zažila jsem už různá "moudrá", ale především rychlá rozhodnutí MŠMT, která NIKDY nepřinesla deklarovaný úspěch. Že žáci přesto vše zvládli, bylo vždy zásluhou práce učitelů, kterým o žáky skutečně jde!!! Proč MŠMT názorům těch, kteří s žáky denně pracují, nevěří? Chce mě snad někdo přesvědčit, že je dostatečný počet vyškolených asistentů pro každé mentálně retardované dítě? V praxi vidím opak! Uvědomují si pracovníci MŠMT, že pak nemůže být ve třídě 30 žáků, jak tomu z finančních důvodů leckde je? Skutečně na daném "vylepšení" nevidím nic dobrého. Dle mého názoru by se měla zlepšit metodika na pedagogicko-psychologických poradnách, aby do těchto škol byly zařazeny skutečně děti podle intelektu a ne na základě nerozvíjené sociální inteligence. Mimochodem by tak mohla poměrně snadno probíhat kontrola MŠMT, že je vše v pořádku - poraden zas není tak mnoho, bohužel. Tyto školy nelze zrušit, dokud nebudou peníze na výcvik asistentů, nebudou peníze na školní psychology - ten luxus si skutečně dovolí jen málokterá ZŠ. A kdy budou peníze na školství v dostaečném množství? Možná že tento zásadní problém by měli zaměstnanci MŠMT řešit především.

Nepřihlášený uživatel

#173 Re: A co děti??? Dnes se omezují pokusy na zvířatech, a na dětech jsou povoleny?

2012-10-28 09:45

Natálie

#174 Rozhodně ne

2012-10-28 10:32

Dobrý den, dlouhodobě pracuji jako asistentka pedagoga. V mnoha případech jsem zažila, že integrace dítěte je super věc,ale mnohdy jen díky tomu, že jsme tam jako asistenti byli přítomni a v případě, kdy dítě nestíhalo normální tempo,mohli jsme se mu individuálně věnovat.Bohužel kraje a stát čím dál více omezují tuto možnost. To nemluvím o dětech, které prostě z důvodu dejme tomu velmi pomalého tempa,snížené inteligence apod. se v klasických základních školách trápí - nestíhají učivo,procházejí další ročníky s pětkami,ve vyučování se nudí a z toho důvodu pochopitelně vyrušují atd.- v konečné fázi pak sice ukončí normální základní školu,ale s minimem vědomostí. Na speciální škole má učitel ve třídě pár žáků, má tedy šanci se jim věnovat i individuálně (což při 25-30 žácích v klasické zš opravdu nejde), učivo je rozvrhnuto na delší dobu,mají víc času pochopit,naučit se a jsou tím pádem spokojenější a naučí se mnohem víc. A nezlobte se na mě,nesetkala jsem se ani jednou s tím, že by bylo dítě do speciální školy umístěno neprávem a pokaždé má konečné slovo zákonný zástupce dítěte.
Lenka

#175

2012-10-28 10:33

V našem státě vždy zvítězí hloupost nad zdravým rozumem!Protože o všem rozhodují "chytré" hlavy, které vůbec nezajímá, jaká je reálná skutečnost a s jakými problémy se potýkáme každý den my - obyčejní učitelé. Každé dítě má právo na vzdělání, ale to by mělo probíhat v rámci jeho schopností a možností, aby se mohlo v životě skutečně uplatnit!