Rodiče za lepší školství - nesouhlasíme s vizemi ministra Chládka


Nepřihlášený uživatel

#51

2015-05-27 13:06

Neskutečne co se chystá, doufám ze se to podaří zarazit!

Nepřihlášený uživatel

#52 Re:

2015-05-27 15:01

Zpusob rizeni MSMT nepatri do demokraticke spolecnosti. Misto vychovy k osobni zodpovednosti jsme svedky manipulace, natlaku. MIsto uceleneho planu zlepseni naseho skolstvi rozhoduji o nasich detech ruzne zajmove skupiny a odbory. A pokud se clovek rozhodne ucit deti doma, tak mu jsou hazeny klacky pod nohy. 

Asi takhle nejak si predstavuji fungovani skolstvi v totalitnim rezimu. Ale mozna se milim.... 

Na jednu stranu musi byt statni maturita, kterou mnoho lidi nezvladne. Tudiz se skoly hlavne zameruji na to, aby jejich zaci tuto zvladli a na odbornych skolach pak pokulhava ta odbornost. Na druhou stranu pry mame malo ucnu. Proc by mel nekdo, kdo studuje napr. hru na housle a bude se timto i zivit mel misto zlepsovani sve odbornosti se ucit matematiku? Jisty zaklad by mel zvladnout, ale proc zrovna musi byt matika povinna?

 

 


Nepřihlášený uživatel

#53

2015-05-27 17:38

Ministr Chládek vymýšlí jednu zrůdnost za druhou!

Nepřihlášený uživatel

#54 Re: Re:

2015-05-27 20:18

#43: - Re:  

 Já bych ještě dodala k vašemu "bezduché opisování z tabule". Slyšela jste někdy o tom, že nejlépe se děti učí, když zapojí všechny (nebo maximum) smyslů - tudíž při opisování je to zrak, hmat především, když se výklad diktuje tak se přidá sluch - tím, že si to, co vidí a slyší přenesou do ruky, obohacuje mozkové buňky, dítě je nuceno přemýšlet - gramatika, orientace na ploše, jemná motorika prstů atd. Získá s opsaným učivem nějakou, možná to přeháním, zkušenost, jiným slovem zážitek - není toto - míním zážitková pedagogika - co je pro děti přínosnější než bezduché tahání prstu po obrazovce?

Pravda, zacházím asi do extrému s tím, že opisování dávám rovnítko se zážitkovou pedagogikou, ale jaký zážitek má dítě z toho, že nosí tablet? Vychloubání se? Zbytečná zodpovědnost za drahý majetek? Vždyť to jsou pořád děti!

V.

slunce

#55 Re: Re:

2015-05-28 08:07

#10: - Re:  

 :-) myslela jsem si že p.Dobeš je to nejhorší, co jsem v porevolučním školství zažila. Jak jsem byla "překvapená" že je ještě možné ho v blbosti, nadustosti a aroganci překonat osobou p. Chládka! 

Naprosto s Vámi tedy nesouhlasím, naopak p. Fiala mi přišel konečně jako někdo rozumný s citem pro potřeby dětí i rodičů, bez ohledu na to že se to nelíbí "systému" (rozuměj "politickým loutkám"), kteří pracují pro někoho úplně jiného než jsou vlastní občané.  

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2015-05-28 08:09


slunce

#57 Re:

2015-05-28 08:14

#35: -  

 Souhlasím

JB

#58 Zváštní petice

2015-05-28 18:30

Ze všech směrů slýchám, jak je současný ministr naprosto příšerný a nepoužitelný, a přitom takřka s každým bodem zmíněným v této petici víceméně (tzn. závisí na způsobu provedení, citlivosti zavádění atd.) souhlasím a byla bych moc ráda, kdyby prošly. Neexistuje nějaká protipetice? Podepsala bych se :)


Nepřihlášený uživatel

#59

2015-05-28 20:33

Další alarmující změna ale hrozí zrušením speciálních škol, proti čemuž, pokud vím, se bouřili i pedagogicko-psychologické poradny.

Nepřihlášený uživatel

#60 Re:

2015-05-29 09:36

#1: -  

 Milí přátelé, když jsem četla celou petici, bežel mi hlavou známý příběh s Matkou Terezou, kdy odmítla jít do pochodu proti válce, ale přislíbila účast, až bude organizován pochod za MÍR. Velice si vážím všech, kteří odmítají být bezmocným stádem, jen poslední dobou stále více vnímám to, že na co zaměřujeme naši pozornost, to narůstá. Když ji zaměřujeme na odpor, roste odpor a spor. Když ji zaměříme na konstruktivní návrhy a na to co přináší radost, porostou zase tyto. Nechci v nejmenším znevažovat práci a odhodlání, které tématu věnujete. Jen mi přijde docela zásadní vnímat, za čím člověk skutečně stojí, aniž si to často uvědomuje. Aliana


Nepřihlášený uživatel

#61 Vyhnali jste čerta, teď tam máte ďábla

2015-06-16 10:08

Víc maturit a míň dyškrimynacyje – Václav Klaus ml.

Člověk by skoro řekl „zlatej Chládek“. Nová paní ministryně školství dala první rozhovor a můžeme v klidu říci „všechno špatně“.

Bývalý ministr Chládek sice školství nerozuměl, ale aspoň byl z malého města, nikoli z pražské „lidskoprávní“ kavárny, a tak si v jádru myslel, že ve školách se má především učit a že dobří žáci mají mít jedničku, kdežto slabí pětku a nepokračovat na další a další typy škol.  

To vypadá sice jako houska na krámě, ale o to se bohužel vede ideový spor a nová paní ministryně nenechala nikoho na pochybách, kde stojí.  

První zveřejněné priority jsou totiž zrušení matematiky u maturit, více úrovní obtížnosti maturit a zastavení diskriminace romských dětí ve vzdělávání (sic!).  

Tak začněme odzadu.  

Romské děti nikdo v českém vzdělávání nediskriminuje, tisíce učitelů a ředitelů jim věnují spoustu laskavé energie a škola je často jediným místem, které ve vztahu k některým sociálně slabším dětem funguje. Kdo tvrdí opak, buď o českém školství v regionech nic neví, nebo jde o pracovníka „neziskových“ agentur, které berou milióny na projekty typu „začleňování“. Agentur českých či mezinárodních.  

Neexistuje za posledních deset let jediný případ, že by ředitel školy odmítl romského žáka schopného normální výuky. Kdyby to tak bylo – sledovali bychom tuto kauzu v přímém přenosu v televizi.  

Do zvláštních škol chodí i české děti a paradoxně procentuálně nejméně vietnamské děti. Takže s drzostí mazaným aktivistům vlastní bychom mohli stejně tak pořvávat, že jsou české děti diskriminovány na úkor vietnamských. Vůbec celé toto uvažování je v jádru rasistické a slušný člověk ho musí odmítnout ad hoc. Všechny děti mají stejnou hodnotu a stejná práva. Spojovat nějaké sociologické úvahy se slovem lidská práva – není namístě.  

Namístě je naopak říci, že lidská práva se netýkají výlučně menšin, ale zrovna tak většiny společnosti – normálních, slušných lidí platících daně a jejich dětí. Třeba i ve školách.  

Snaha zavést více typů maturit je v něčem z podobného soudku a v jádru odkazuje na heslo „každému podle jeho potřeb, každý podle svých schopností“.  

Maturitu tak nějak chce skoro každý, ale ne každý má schopnosti se učit, rozumět složitější látce atd. Takže zavedeme normální maturitu, maturitu lehčí, maturitu úplně snadnou a maturitu pro pitomce. A je to. Mise splněna.  

Nevýhodou je, že to hodnotu maturitní zkoušky, hodnotu výuky a všeho pošle do pekel. Jen se trochu zvýší administrativní agenda, CERMAT zavede čtyři nové divize a přijme další úředníky a ze školství bude nepřehledný galimatyáš, kde snadno přežijí neschopní (studenti i školy) a líní.  

Zato žně budou mít zase rozličné agentury s programy připravujícími znevýhodněné k nejnižší úrovni zkoušek. Školy nebudou tlačeny k výuce, ale k naplňování projektů.  

Matematika: Vše, co je nějak pro někoho obtížné – musí ze škol zmizet nebo se aspoň nesmí zkoušet. To zapadá do výše zmíněného paradigmatu. Šestiletý prvňáček sice přijde do školy, má pět hodin týdně počtů, další rok zase, další rok zase. Takhle to víceméně pokračuje až do konce střední školy. Pomalu čtvrtina hodin, peněz a všeho. Ale pak řekneme – to nebylo důležité. To nebudeme zkoušet. To byl jen takový omyl.  

Ať to tedy tito humanitní nadšenci (ohrožující konkurenceschopnost České republiky a úspěšnost mladých lidí do budoucna) řeknou jasně: „Zrušme nebo brutálně omezme výuku matematiky od první třídy.“  

Sice naše děti a vnuci pak budou jezdit do Číny uklízet a na stavby jako pomocní dělníci, ale aspoň nebudou mít ve škole stres s nějakou abstraktní látkou.  

Paní ministryně kariérně prošla Senát, ombudsmanský úřad a ministerstvo pro lidská práva. Ve všech případech jde o zcela zbytečné úřady a organizace, které by měly být zrušeny bez náhrady. Na ministerstvu školství se dá bohužel napáchat mnohem více škody, protože jde o dva milióny mladých lidí v našich školách.


Nepřihlášený uživatel

#62 Re: Vyhnali jste čerta, teď tam máte ďábla

2015-06-28 22:45

#61: - Vyhnali jste čerta, teď tam máte ďábla 

 Opravdu moudrý a pravdivý názor. Žádné zbytečné okecávání a opatrné našlapování mezi vejci, jen holá a nevyvratitelná pravda. Moudří a charakterní lidé, jako je pan V.Klaus ml., by měli dostat prostor ve vysoké politice a vytlačit zbytečné Bendy, Dientsbiery, Kalousky a další škodné národního hospodářství.


Nepřihlášený uživatel

#63 Maturita každému tupci a flákači, vysokoškolský titul každému neandrtálci.

2015-07-04 23:25

Náš bláhový lid, naši ambiciozní a často tupí podnikatelé chtějí pro své dětičky jen to nejlepší. A jak by k tomu přišel pan velkopodnikatelský zloděj s nejdražším autě ve městě, kdyby jeho tupý deprivant dostal po zásluze známku, co si zaslouží??? Od nějakýho učitelskýho ubožáčka s platem 13 000 měsíčně !!! To se nesmí stát. Za další. Přijímacími zkouškami diskriminujeme žáky ke studiu. Zapomíná se říci: Diskriminujeme neschopné blbce k dalšímu studiu. Když to neděláme, pak nám blbci vládnou na všech úrovních. A na kvalitě znalostí z matematiky blbce poznáme okamžitě. A jistá dáma říkala, že na humanitní škole matematiku nepotřebuje. Zase hrubá lež. Matematiku potřebujete I při hře na hudební nástroj,odpočítávání dob,  dále k počítání intervalů a odvozování akordů, k odpočítávání melodických ozdob, atd...Takže matematika je potřeba všude, naprosto všude. Ale jde o to , že MASA TUPCŮ DOBYLA METU VZDĚLÁNÍ A KURVÍ HO JAK MŮŽOU. Ze vzdělání udělala naprosto bezcenou nulovou záležitost.  NEJLEPŠÍ STUDIUM JE V PLZNI. DOSTÁVÁ SE V TÉTO ZEMI KE KORYTŮM. A NIČÍ VŠE ŽIVÉ.

 


Nepřihlášený uživatel

#64 Re: Vyhnali jste čerta, teď tam máte ďábla

2015-08-17 12:31

#61: - Vyhnali jste čerta, teď tam máte ďábla 

 Bohužel je to tak. Nepřizpůsobivý děti slučují s normálními z důvodu, aby zbržďovaly výuku a talentované děti pak ve školách zakrněly a nevyužili svůj potenciál. Oni nepotřebují chytré lidi, jen stádo nevzdělaných tupců, kterými se dobře manipuluje. V současném systému jsou jasně vidět léta snah, jak zničit náš národ. Školství je jednou z prioritních oblastí, neboť studenti jsou naše budoucnost. Kvalita školství rok od roku upadá. Spadá do toho i současná volná výchova dětí, žádné povinnosti, tyhle pošahané trendy, co k nám přišly ze západu. Ve výsledku máme generaci sebevědomých namachrovaných, ale úplně tupých lidí. A co se nezvládne na školách, to se dodělá médii, reklamama, současným konzumem a povrchním životem. Když se dělaly státní maturity, tři čtvrtiny žáků je nebyly schopny udělat. Oni především potřebují hloupý národ, který neprokoukne jejich lsti. Jak se tak dívám kolem dokola, daří se jim to nad míru úspěšně.


Nepřihlášený uživatel

#65 Re: Vyhnali jste čerta, teď tam máte ďábla

2015-09-23 23:20

#61: - Vyhnali jste čerta, teď tam máte ďábla 

 Patřím k těm co absolvovali gymnázium a státní maturitu za minulého režimu, kdy mělo školství ještě nějakou úroveň. Nechápu proč se tolik brojí proti matematice. Ta přece učí logickému myšlení a logika je to, co spoustě lidem a hlavně politikům chybí. Holt kdo je prostě blbý, má se vyučit řemeslu. Řemeslníky potřebujeme víc než samé "managery", kteří stejně nic neumí. Několik úrovní maturit je holý nesmysl - to můžou rovnou všem dávat i tituly.


Nepřihlášený uživatel

#66

2015-09-23 23:24

Už to tady máme, nová kráva Valachová se se svým plánem toátlní destrukce školství začíná projevovat: pristi rok zaniknou zvlastni skoly tisice deti pujdou do beznych trid


Nepřihlášený uživatel

#67 Invaze nesmyslů - Václav Klaus ml.

2015-12-07 10:08

Dnes raději pár slov ke školství, kde sice nedochází k invazi migrantů, zato invaze nesmyslů již slaví takřka totální vítězství.

Otázka je, která invaze je horší.

1)      Kariérní řády, plošné inkluze, žákovské samosprávné rady a povinné školské rady, financování na učitele, a ne na žáka, průřezová ideologická témata, sedm úrovní maturit… a tisíc jedna podobných věcí dokážou: zničit kulturu škol, úctu ke skutečné vzdělanosti; otrávit nejlepší ředitele a kantory; nechat triumfovat líné a tupé…

Ale všimněte si – zničit kulturu. Toho se přece identicky bojí lidé s příchodem masové imigrace, že zanikne naše kultura.

2)      V otázce migrantů začíná ve společnosti (tím nemyslím politiky a média) výrazně převládat zdravý selský rozum. Ono skutečně, když nějaký „boží tvor ve význačné funkci“ začne v médiích poučovat ve stylu „Přijde do Evropy pár miliónů lidí z úplně odlišné kultury, co by se jako mohlo pokazit?“, pak nemusíte být zrovna absolvent Harvardu, abyste se zamysleli a řekli si: „Pozor, není to nějaký nebezpečný blbec?“

Ale u nesmyslů v českém školství zatím lidé nejsou rozzuření, jasná mlčící většina kantorů se nedokáže sjednotit. Lidi na středních školách nezajímá inkluze, na základkách se nestarají o maturity, různé typy škol bojují mezi sebou o různé zbytky „od panského stolu“ a politickým vlivem to převálcují vysoké školy.

Má se ve školách hlavně učit? Tedy hlavní je výsledný souhrn znalostí a dovedností statisíců absolventů? Nebo je hlavní „získat kompetence k celoživotnímu vzdělávání“ a „rozvíjet osobnost člověka, aby byl vybaven sociálními způsobilostmi“. Náš školský zákon odpovídá jasně. Správně je za b).

Je role kantora přežitá? A mělo by jít jen o jakéhosi mediátora a pouštěče aplikací moderních technologií? A proto teď už nebude ve třídě učitel a žáci, ale učitel, tři asistenti, psycholog, mediátor a čertvíco ještě.

Když jsme tedy u té slavné plošné inkluze, tady prosím pěkně nejde o to, že by nemocné děti nemohly chodit se zdravými (to jde s trochou vůle snadno a nepotřebujeme na to rozhodnutí Evropského soudu vůči České republice), tady jde o děti, které z důvodu nižšího intelektu potřebují jednodušší a pomalejší výuku. Jak mi poslala jedna paní učitelka, co učí sedmáky: „Ve třídě děti řeší úlohu: Náklaďák vyjede z místa A rychlostí 50 km/h za půl hodiny za ním vyrazí auto rychlostí 100 km/h…  Někomu to jde snadno, někdo se s tím moří a pak tam je integrované (nebo inkludované) dítě, které ne zcela přesně chápe, co to je padesát.“ Tak tohle je plošná inkluze povznášející všechny ve třídě.

Patří do škol ideologie (evropanství; gender; ekologismus; boj proti xenofobii)? Nebo je naším vzorem sekulární, liberální školství prvorepublikového typu (politika v žádné podobě do škol nepatří; všichni žáci jsou si rovni, nijak se nerozlišují – jediným rozlišením je prospěch a chování). Zde je dle školského zákona správně za a). Chce to většina voličů (rodičů a žáků)? Ptá se jich někdo?

No nic, nemůžu v jednom článku rozebrat celé školství, tak snad ještě jen teď aktuální další verze kariérního řádu.

„Nezbytnost“ zavedení kariérního řádu se poprvé objevuje v roce 1995, tedy před dvaceti lety. Mezitím polovina učitelů zemřela, odešla do důchodu či mimo školství, noví logicky přišli – čili asi nehovoříme o nezbytnosti, ale o nějakém přání. Ale koho?

Učitelé chtějí přidat (nejlépe plošně), rozhodně nechtějí kariérní řád. Ti pracovití a dobří učitelé chtějí vyšší podíl nenárokové složky platu. Kariérní řád jde proti tomu. Ředitelé škol to nemohou chtít, protože celá akce je namířena víceméně proti nim a jedné z posledních kompetencí, kterou ještě mají – hodnotit své podřízené. Žáci či jejich rodiče? :-) Haha.

Historicky největšími propagátory jsou „odborníci“, komise a ústavy. V poslední dekádě bohatě dotovaní z evropských grantů. Léta bádali nad tím, jestli má být čtyři, pět nebo šest kategorií učitelů, a podobné vědecké otázky. Další významnou částí jejich práce bývalo spuštění kritiky, „že ani za tohoto ministra nedošlo k legislativnímu pokroku ve věci“. Kritika však nebývala ohnivá, neb další čtyři roky na bádání, komise a přilepšení k platu – nebyly tak špatné.

Za Chládka se měli všichni učitelé rozdělit do čtyř kategorií: začínající učitel, standardní učitel, vynikající učitel a „perlička“ :-) „učitel-aktivista celostátního významu“.

Teď prý komise paní ministryně došla k vědeckému poznatku, že kategorie budou tři. Ale přesně to nevím (je to hlavně jedno), neb jsem na prezentaci do Senátu nešel.

Ale vždyť hodnotit, motivovat a vést učitele je jedna z hlavních náplní práce ředitelů. Asi ta nejdůležitější. To přece nemůže dělat nějaká krajská komise. Ale třeba se to fakt už teď spustí.

Další desítky podobně hodnotných opatření jsou za dveřmi.

Invaze.