Petice proti stavbě obřího ruského kola v Praze

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#22

2016-07-25 18:56

Plavební komory na Vltavě

Orlík: (91m) plavidla do šířky 2,6 m, délky 8,5 m a hmotnosti 3,5 tuny.

Slapy:/70m) plavidla do šířky 2,6 m, délky 8,5 m a hmotnosti 3,5 tuny.

Kontejner: Jedná se o technicky přesně standardizovaný a unifikovaný předmět. Kontejnery mají stanoveny 3 běžné délky: 20 stop (6,1 m), 40 stop (12,2 m), 45 stop (13,7 m). Max. brutto hmotnost je necelých 31 tun.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#34 Re:

2016-08-03 15:11:20

#22: -  

Kontejnerová loď patří mezi obchodní nákladní lodě. Přeprava zboží je zde mnohem efektivnější než na ostatních lodích pro suchý náklad. Jako přepravní jednotka se používá obvykle jeden dvacetistopý kontejner (1 TEU,  twenty-foot equivalent unit).

Použít ale můžete i čtyřicetistopý kontejner a pětačtyřicetistopý kontejner. Dále pak zvaný opentop s plachtou namísto pevné střechy, tankové kontejnery, plato kontejner, mrazící kontejner či například kontejner s čely určený k přepravě nadměrných nákladů. Manipulace v přístavních terminálech je pak poměrně snadná. Kontejnery se do lodě umisťují pomocí portálových jeřábů do prostorových vodících mříží, nad úrovní paluby se vrství v cca šesti řadách. V rozích se k sobě vzájemně upevňují. V současnosti největší kontejnerovou lodí je CSCL Globe (rejdař China Shipping Line) s kapacitou 19000 TEU.(Wikipedie)