Petice za uznání neformální kvalifikace učitelů s praxí

Quoted post

lenoch

#6

2014-07-18 20:09

Reaguji na pána, který tvrdí, že nestudující učitel - není odborník, ale lenoch.Studium VŠ je pro pracujícího učitele v dnešní době finančně náročné, časově náročné a hlavně v mnoha případech nemožné organizačně ve školách. Je těžké v době výuky, zkoušek .... opustit třídu. Kde podle Vás najde ředitel školy odpovídající - kvalifikovanou, kvalitní náhradu? A pokud náhodou ano i na krátký časový úsek - kdo ji zaplatí? A kde je jistota, že odborníkem je každý, kdo studium VŠ podstoupil?
Učitelé se při své práci vzdělávají několikrát ročně. Každý, aktivní učitel, má možnost navštěvovat kurzy, školení, které se týká výuky, novinek a témat, které využije pro konkrétní problémy ve třídě nebo při výuce. Vše je dobrovolné a také ovlivněné finančním rozpočtem školy.
Celoživotní vzdělávání tedy aktivní učitel splňuje. Proč je tedy podle Vás učitel líný, pohodlný?

 

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#7 Re:

2014-08-17 07:38:41

#6: lenoch -  

 Ono záleží na tom, co a kde učí.  Učitel na ZŠ by samozřejmě měl mít pedagogické vzdělání.  Ale u učitele odborných předmětů, nebo jazyků na střední škole je to často opravdu jen buzerace.  Moje sestra překládá, léta učila další překladatele na VŠ, ale angličtinu na gymnáziu už učit nemůže, protože nemá zkoušky z pedagogiky.

Kateřina

#9 Re:

2015-01-03 21:37:12

#6: lenoch -  

 Není těžké vystudovat vysokou školu, stačí nebýt lenoch. Ano je to náročné, musí pomáhat rodina (hlavně mi prosím nepište, že nekvalifikovaní učitelé jsou siroty). Sama jsem studovala VŠ s dvěmi dětmi a třetí se narodilo při státnicích. Jezdila jsem šest let přes celou republiku. Neomlouvejte lenochy, nechceš studovat tak mazej.