Rodiče za lepší školství - nesouhlasíme s vizemi ministra Chládka
Nepřihlášený uživatel |
/ #67 Invaze nesmyslů - Václav Klaus ml.2015-12-07 09:08Dnes raději pár slov ke školství, kde sice nedochází k invazi migrantů, zato invaze nesmyslů již slaví takřka totální vítězství. Otázka je, která invaze je horší. 1) Kariérní řády, plošné inkluze, žákovské samosprávné rady a povinné školské rady, financování na učitele, a ne na žáka, průřezová ideologická témata, sedm úrovní maturit… a tisíc jedna podobných věcí dokážou: zničit kulturu škol, úctu ke skutečné vzdělanosti; otrávit nejlepší ředitele a kantory; nechat triumfovat líné a tupé… Ale všimněte si – zničit kulturu. Toho se přece identicky bojí lidé s příchodem masové imigrace, že zanikne naše kultura. 2) V otázce migrantů začíná ve společnosti (tím nemyslím politiky a média) výrazně převládat zdravý selský rozum. Ono skutečně, když nějaký „boží tvor ve význačné funkci“ začne v médiích poučovat ve stylu „Přijde do Evropy pár miliónů lidí z úplně odlišné kultury, co by se jako mohlo pokazit?“, pak nemusíte být zrovna absolvent Harvardu, abyste se zamysleli a řekli si: „Pozor, není to nějaký nebezpečný blbec?“ Ale u nesmyslů v českém školství zatím lidé nejsou rozzuření, jasná mlčící většina kantorů se nedokáže sjednotit. Lidi na středních školách nezajímá inkluze, na základkách se nestarají o maturity, různé typy škol bojují mezi sebou o různé zbytky „od panského stolu“ a politickým vlivem to převálcují vysoké školy. Má se ve školách hlavně učit? Tedy hlavní je výsledný souhrn znalostí a dovedností statisíců absolventů? Nebo je hlavní „získat kompetence k celoživotnímu vzdělávání“ a „rozvíjet osobnost člověka, aby byl vybaven sociálními způsobilostmi“. Náš školský zákon odpovídá jasně. Správně je za b). Je role kantora přežitá? A mělo by jít jen o jakéhosi mediátora a pouštěče aplikací moderních technologií? A proto teď už nebude ve třídě učitel a žáci, ale učitel, tři asistenti, psycholog, mediátor a čertvíco ještě. Když jsme tedy u té slavné plošné inkluze, tady prosím pěkně nejde o to, že by nemocné děti nemohly chodit se zdravými (to jde s trochou vůle snadno a nepotřebujeme na to rozhodnutí Evropského soudu vůči České republice), tady jde o děti, které z důvodu nižšího intelektu potřebují jednodušší a pomalejší výuku. Jak mi poslala jedna paní učitelka, co učí sedmáky: „Ve třídě děti řeší úlohu: Náklaďák vyjede z místa A rychlostí 50 km/h za půl hodiny za ním vyrazí auto rychlostí 100 km/h… Někomu to jde snadno, někdo se s tím moří a pak tam je integrované (nebo inkludované) dítě, které ne zcela přesně chápe, co to je padesát.“ Tak tohle je plošná inkluze povznášející všechny ve třídě. Patří do škol ideologie (evropanství; gender; ekologismus; boj proti xenofobii)? Nebo je naším vzorem sekulární, liberální školství prvorepublikového typu (politika v žádné podobě do škol nepatří; všichni žáci jsou si rovni, nijak se nerozlišují – jediným rozlišením je prospěch a chování). Zde je dle školského zákona správně za a). Chce to většina voličů (rodičů a žáků)? Ptá se jich někdo? No nic, nemůžu v jednom článku rozebrat celé školství, tak snad ještě jen teď aktuální další verze kariérního řádu. „Nezbytnost“ zavedení kariérního řádu se poprvé objevuje v roce 1995, tedy před dvaceti lety. Mezitím polovina učitelů zemřela, odešla do důchodu či mimo školství, noví logicky přišli – čili asi nehovoříme o nezbytnosti, ale o nějakém přání. Ale koho? Učitelé chtějí přidat (nejlépe plošně), rozhodně nechtějí kariérní řád. Ti pracovití a dobří učitelé chtějí vyšší podíl nenárokové složky platu. Kariérní řád jde proti tomu. Ředitelé škol to nemohou chtít, protože celá akce je namířena víceméně proti nim a jedné z posledních kompetencí, kterou ještě mají – hodnotit své podřízené. Žáci či jejich rodiče? :-) Haha. Historicky největšími propagátory jsou „odborníci“, komise a ústavy. V poslední dekádě bohatě dotovaní z evropských grantů. Léta bádali nad tím, jestli má být čtyři, pět nebo šest kategorií učitelů, a podobné vědecké otázky. Další významnou částí jejich práce bývalo spuštění kritiky, „že ani za tohoto ministra nedošlo k legislativnímu pokroku ve věci“. Kritika však nebývala ohnivá, neb další čtyři roky na bádání, komise a přilepšení k platu – nebyly tak špatné. Za Chládka se měli všichni učitelé rozdělit do čtyř kategorií: začínající učitel, standardní učitel, vynikající učitel a „perlička“ :-) „učitel-aktivista celostátního významu“. Teď prý komise paní ministryně došla k vědeckému poznatku, že kategorie budou tři. Ale přesně to nevím (je to hlavně jedno), neb jsem na prezentaci do Senátu nešel. Ale vždyť hodnotit, motivovat a vést učitele je jedna z hlavních náplní práce ředitelů. Asi ta nejdůležitější. To přece nemůže dělat nějaká krajská komise. Ale třeba se to fakt už teď spustí. Další desítky podobně hodnotných opatření jsou za dveřmi. Invaze. |
|
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Češi jsou hrdý národ. Podpořme Ukrajinu zbraněmi a buďme součástí koalice ochotných
Výzva k pojmenování železničního terminálu VRT Praha-východ po Janu Kubišovi
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Otevřený dopis arcibiskupovi Janu Graubnerovi ohledně odvolání P. Marka Orka Váchy
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Petice za prošetření případu Libora BENÍČKA (kauza týrání zvířat v oboře Březka)
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
5048 Vytvořeno: 2025-04-23
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
125873 Vytvořeno: 2025-02-11
Petice proti návrhu zákona o kategorizaci zdravotnických prostředků (sněmovní tisk 847) a za zachování adekvátního příspěvku na senzory kontinuálního monitoringu glukózy pro diabetiky 1. typu
8709 Vytvořeno: 2025-03-28
Podpora vládě Petra Fialy na posílení obranyschopnosti
390 Vytvořeno: 2025-04-23
Petice za odstranění Ukrajinské vlajky z Malé pevnosti Terezín.
489 Vytvořeno: 2023-03-15
Otevřený dopis ministru práce a sociálních věcí Marianu Jurečkovi k Příspěvku na péči
687 Vytvořeno: 2023-11-15
Proti hluku, nepořádku a rozdělávání ohňů v lese Ukrajinci u Jizerského potoka v Liberci
100 Vytvořeno: 2025-04-21
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
23678 Vytvořeno: 2021-12-22
Otevřená výzva k budoucnosti zámku Zelená Hora
396 Vytvořeno: 2025-04-03
PETICE NA PODPORU MEDVĚDÍHO ÚTULKU NA ZÁMKU ČESKÝ KRUMLOV
3162 Vytvořeno: 2025-03-10
Češi jsou hrdý národ. Podpořme Ukrajinu zbraněmi a buďme součástí koalice ochotných
2804 Vytvořeno: 2025-04-03
Petice za nepodmíněný trest pro Jana Dulovce, který brutálně ubil kočku
6306 Vytvořeno: 2025-03-24
Chceme Jamaron jako předkapelu na podzimním turné Dymytry místo Grey256!
54 Vytvořeno: 2025-04-21
Otevřený dopis ministru školství, mládeže a tělovýchovy doc. PhDr. Mikuláši Bekovi, Ph.D.
6806 Vytvořeno: 2025-03-23
Petice za spravedlivý proces v kauze vraždy ve Slopném
780 Vytvořeno: 2024-07-24
PETICE ZA ZÁCHRANU STÁVAJÍCÍHO BARU U WALDEMARA A ZA ZRUŠENÍ VÝPOVĚDI Z NÁJMU
934 Vytvořeno: 2025-03-15
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
18616 Vytvořeno: 2023-10-23
PETICE PRO ZACHOVÁNÍ TŘÍDY 7.B
35 Vytvořeno: 2025-04-23
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
2302 Vytvořeno: 2025-03-02
Petice za zajištění dopravní obslužnosti mezi Brno-Obřany a Bílovice n. Svitavou po dobu rekonstrukce ulice Fryčajova.
514 Vytvořeno: 2025-03-25