Rodiče za lepší školství - nesouhlasíme s vizemi ministra Chládka


Nepřihlášený uživatel

/ #54 Re: Re:

2015-05-27 19:18

#43: - Re:  

 Já bych ještě dodala k vašemu "bezduché opisování z tabule". Slyšela jste někdy o tom, že nejlépe se děti učí, když zapojí všechny (nebo maximum) smyslů - tudíž při opisování je to zrak, hmat především, když se výklad diktuje tak se přidá sluch - tím, že si to, co vidí a slyší přenesou do ruky, obohacuje mozkové buňky, dítě je nuceno přemýšlet - gramatika, orientace na ploše, jemná motorika prstů atd. Získá s opsaným učivem nějakou, možná to přeháním, zkušenost, jiným slovem zážitek - není toto - míním zážitková pedagogika - co je pro děti přínosnější než bezduché tahání prstu po obrazovce?

Pravda, zacházím asi do extrému s tím, že opisování dávám rovnítko se zážitkovou pedagogikou, ale jaký zážitek má dítě z toho, že nosí tablet? Vychloubání se? Zbytečná zodpovědnost za drahý majetek? Vždyť to jsou pořád děti!

V.