Zajištění základních podmínek pro výuku dětí ZŠ Černošice

M. Capková

/ #16 Re: Re: Re: Lucie Janášová

2014-11-24 22:14

#15: Alena Srbova - Re: Re: Lucie Janášová 

 Dobrý den paní Srbová!

To Vám mohu asi objasnit nejlépe já, jako dosavadaní zaměstnanec. Paní ředitelka i zástupci zápolí s prostou manipulací s počítačem a projektorem poradu co poradu a předvedli to i na schůzce s rodiči. Na začátku roku jsme to všichni chápali, nyní je to již hořké. 

Pracovní úvazky paní ředitelky jsou lehce dohledatelné na internetu. 

Osobně nejen jako učitel, ale i jako rodič mohu říci, že je velký rozdíl v proklamovaných metodách a v jejich reálném používání a uplatňování. 

Musím se otočit zpět na vedení školy za pana Mouchy. Měl své mouchy, jako každý z nás, netvrdím, že byl dokonalý. On ale málo co deklaroval, prostě to mlčky dělal. Nebral to jako nic co by se muselo vykřikovat, když zařazoval novinky a dával nám k nim prostor. Zároveň nás vedl ke kritickému zhodnocování využitelnosti. Kritické myšlení byla také vlastnost oceněná inspektory na místním sboru jako velké plus. Máme ho učit děti. Jak, pokud bychom ho sami neměli? Jenže nyní Ti, co zapochybovali o využitelnosti některých novinek pro své předměty (asi uznáte, že málo která metoda je využitelná plošně pro vše a všechny), byli označeni plošně za nepružné, líné a kdo ví co ještě.

Chaos ve škole je organizačního charakteru a organizace je odpovědností vedení. Systém rozvrhů, dozorů atp má sloužit žákům a učitelům ke klidu na práci. Nikoliv, že oni slouží jemu aby se nezřítil! 

Stav ve škole by se dal přirovnat asi takto: Je  to jako kdybyste ve sklárně chtěla začít vyrábět novou metodou vánoční ozdoby a nejdříve to slíbila zákazníkům, pak obchodníkům, pak to zavedla do výroby a pak teprve organizovala směny a proškolovala zaměstnance.