Rozvoj železničního spojení Hradec Králové - Pardubice
Rozvoj železničního spojení Hradec Králové - Pardubice / Oznámení / Buďme slyšet / Komentáře
|
Nepřihlášený uživatel |
#12018-03-06 22:49Dobrý den, pár slov z mého pohledu. U trati jsem vyrůstal, 15 m od ní máme zahrádku, už jen proto, že se stala součástí mého dětství, ji mám rád. Už do školky jsem jezdil s rodiči po městě na kole, později do školy a vůbec všude po Hradci. Tenkrát to ještě šlo... Aut jezdilo málo. Při mém studiu SŠ, předmětu doprava, jsem byl panem učitelem již tehdy obeznámen se záměrem výstavby koridorů v ČR a o potřebě zdvoukolejneni tratí...Ve světě již běžně vlaky jezdily rychlostmi 300-400 km/h. Pan učitel si pochopitelně v této souvislosti posteskl, že u nás, bývalé železniční velmoci s dosud nejhustší železniční sítí v Evropě, budeme stavět nové koridory, na pouhých 160 km/h. O stavu tehdejší silniční a hlavně dálniční sítě nemluvě... Hradec Králové býval salonem republiky, urbanisticky nadčasově řešen i z hlediska dopravy. Svého času byl druhý okruh města i hlavní nádraží, tedy jak doprava silniční, tak železniční, koncipována vně města. Logicky, aby obyvatelé nebyli dopravou obtěžováni. Již dávno jsou okruh, nádraží a tratě, městem pohlceny. Železniční doprava nezaznamenala takový nárůst a rozvoj a zájem veřejnosti, jako doprava silniční, individuální. Zatímco na silnicích, zejména okruhu města, je situace kritická, tak železnice, není doposud plně vytížena. Přijde mi tedy absurdní, ve schodkovém státním rozpočtu, investovat do druhé koleje, která by byla sice fajn, ale z pohledu dopravy, ji nikdo nepotřebuje tak, jako potřebuje město obchvaty silniční. A to pominu fakt, že chceme stavět druhou kolej na 160 přímo uvnitř města, bezprostředně od obydlí, hřišť... Není snad žádoucí, reagovat na aktuální situaci a aktuální potřeby společnosti? Poněkud přehodnotit plány z minulého století, s výhledem alespoň tak daleko, jako to uměli naši předci? Z bývalých hlavních dopravních tepen se dnes staly prakticky lokální, vnitroměstské. Ponechme je tedy k užívání občanům města. Zmodernizovat ano, ale stavět železniční koridory a dálnice či křižovatky dálničního typu přímo ve městě je veřejný zájem? Veřejný zájem byl a vždy bude tranzitní dopravu odklonit vně lidská obydlí... A to se v Hradci, někdejšímu salonu republiky, který šel ostatním příkladem, neděje. Pokud bychom chtěli situaci na železnici zlepšit, významně a rychle, tak je nutné stavět tam, kde to má praktický dopad zásadní, tedy především v Rosicích zdvoukolejnit most přes Labe, což požadují železničáři už dlouhodobě. Můj pohled je tedy takový, že se utratily miliardy tam, kde to je potřeba málo a další miliardy se budou utrácet tam, kde to je potřeba ještě méně, místo toho, aby se postavil jeden most a bylo po problému... Ptám se proč to nejde udělat s rozumem, vizí? Vlaků zatím nejezdí víc, nejsou ani rychlejší, a až jednou možná budou, tak jen bezvýznamně a hlavně, budou jako doposud poloprázdné. Cestujících ve vlacích nepřibude, jen proto, že pojedou v intervalu 20 minut místo 30, či pro 2 minuty ušetřené... násobně víc času posléze lidé promarní v zápach dopravy silniční.... A to pominu nechuť veřejnosti ke hromadné dopravě obecně... Proto jsem zatím proti zdvoukolejnění. Jde to proti zájmům občanů celého města, trpících nerešenou dopravou silniční. Je to doslova plýtvání miliardami tam, kde to není významně přínosné. Proto tuto petici nemohu podepsat a dvoukolejku v této podobě, podpořit. Navrhuji ušetřené miliardy využít mnohem efektivněji. Aleš Toman. |
|
| |
|
JK |
#2 Re:2018-04-28 17:08Dobrý den. |
|
| |
|
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Nechceme mafiána Víta Rakušana ve vedení poslanecké sněmovny!
4759 Vytvořeno: 2025-11-01
Petice za zřízení preventivního kastračního programu v Hlinsku
2449 Vytvořeno: 2025-08-17
Stížnost Radě ČT na způsob zpravodajského a publicistického pokrytí tématu očkování v České televizi
1643 Vytvořeno: 2025-11-05
Žádáme přejmenování pražské ulice Ruská na ulici Dany Drábové
5197 Vytvořeno: 2025-10-26
PROTI ZÁMĚRU TĚŽBY ŠTĚRKOPÍSKŮ V LOKALITĚ HRADIŠTKO
1001 Vytvořeno: 2025-11-04
„ŽÁDÁME OKAMŽITÉ ODVOLÁNÍ MINISTRA VNITRA VÍTA RAKUŠANA"
1216 Vytvořeno: 2022-07-18
Petice za transparentnost a svobodu volby v souvislosti s Národní očkovací strategií
20237 Vytvořeno: 2025-09-27
PETICE ZA HUMÁNNÍ REDUKCI HOLUBÍ POPULACE V NYMBURCE
522 Vytvořeno: 2025-10-29
Petice za ukončení pokusů a testování na zvířatech
37889 Vytvořeno: 2019-10-20
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
137142 Vytvořeno: 2025-02-11
Každé dítě má právo patřit do třídy – za zachování inkluzivního vzdělávání
433 Vytvořeno: 2025-10-27
NE vládě s účastí SPD
45812 Vytvořeno: 2025-10-09
Chceme Filipa Turka ministrem
6044 Vytvořeno: 2025-10-16
Stop chamtrails geoinzenyrstvi
119 Vytvořeno: 2025-11-05
Petice 25 - Volání po spravedlnosti pro handicapované a pečující
1522 Vytvořeno: 2025-10-10
Za zmírnění trestu, či udělení milosti pro Tomáše Čermáka
209 Vytvořeno: 2025-03-31
Nesouhlas se zřízením nízkoprahového adiktologického centra v lokalitě vestibulu stanice metra Můstek
80 Vytvořeno: 2025-10-23
Odmítáme, aby Filip Turek zastupoval Českou republiku v zahraničí
9447 Vytvořeno: 2025-10-11
PETICE ZA REFERENDUM PROTI EMISNÍM POVOLENKÁM
1353 Vytvořeno: 2025-07-27
Protest proti jmenování trestně stíhaného premiéra
8231 Vytvořeno: 2025-10-07