Petice na podporu zavedení krajských dálničních známek


Nepřihlášený uživatel

#1

2013-06-10 09:52

Naprosto souhlasím s p. hejtmanem Karlovarského kraje a touto peticí.Případné zavedení krajských dálničních známek bych viděla jako užitečné a přínosné nejen pro řidiče, kteří by rádi využívali rychlostní komunikace, ale nemohou, protože je pro ně stávající dálniční známka příliš drahá a kolikrát i neadekvátní (pokud cestují pouze v rámci Karlovarského kraje),ale také pro stát, který by vybral více peněz od uživatelů pozemních komunikací. Pevně věřím, že se tuto pro všechny dobrou věc povede prosadit!!!!

Nepřihlášený uživatel

#2

2013-06-10 10:16

Tento návrh řešení se mi jeví optimální, dík za něj.Jen jej prosadit, že ...

Nepřihlášený uživatel

#3

2013-06-10 13:03

jezdím denně autem a nestačím se divit jak velké kamiony jezdí po silnici třetí třídy pokud jim neuhnete na stranu tak Vás lehce s nákladem dřeva dokáží ze silnice vytlačit. Chcete po nás abychom hlasovali ale jsem zvědqavá právě hlavně na tyto řidiče, kteří nejezdí pod žádnou firmou a ničí stejně tyto cesty ikdyž bude silniční známka levnější . Hlavně že se ořezávají stromy kolem silnice ikdyž to není nutné. Samozřejmě že hlasuji pro vždyť takových řidičů kteří dojíždějí do práce , navštěvují zdravotnická zařízení , která nmají v místě bydliště , do školy . Je to opravdu nehorázné že naše pracující intelignce ,která poctivě odvádí daně, si nechá diktovat kolik zaplatit za 39 km silnice ,kterou nazývají dálnicí , a zapomněli že tu nejsou silnice 1.třídy

Nepřihlášený uživatel

#4 krajská dálniční známka

2013-06-10 15:49

denně jezdím do práce do karlových varů,měsíčně projedu 2ooo-2500 tisíce korun a to jezdím po dálnici,kdybych jezdila okolo najedu mnohem víc kilometrů,myslim,že jeto dost na daních z nákupu nafty a nemluvím o daních co mi stát strhává za měsíc,tak proč ještě platit 1500 ročně na to abych tyto daně,měla z čeho odvádět,platí snad v Praze dálniční známku z jednoho konce na druhý(je to skoro stejný počet km),aby mohli jetz do práce?

 


Nepřihlášený uživatel

#5

2013-06-11 06:30

Souhlasím a podepisuji petici na podporu zavedení krajských dálničních známek.

Nepřihlášený uživatel

#6

2013-06-11 06:59

Děkujeme , nechceme. Vnímám to jako nesmyslné tahání peněz z lidí. Měli bychom myslet více na jednotu a spojenectví a ne rozdělování krajů.

Anonymous

#7 Re:

2013-06-11 08:11

#6: -

Zdravím Vás a děkuji za zpětnou vazbu, nicméně nesdílím Váš názor. O rozdělení krajů nám určitě nejde, jde o místa, kde jsou oddělené úseky dalníční sítě zpoplatněny, leckde na místě kde bývaly silnice první třídy. Stejně tak jako leckdo nepotřebuje jezdit mimo svůj kraj a nevyužívá celou dálniční síť - právě těm by návrh umožnil využívat právě jen tu část dálniční sítě, kterou potřebují.

Tito lidé často známku nekoupí a objíží po silnicích nižších tříd, čímž se stahuje doprava do obcí. Levnější, krajská, známka by tento problém vyřešila ku prospěchu všech.


Nepřihlášený uživatel

#8

2013-06-11 08:44

Některá tvrzení že se prodraží výroba těchto známek je hloupost. Stačilo by použít 10 denní známku a uznávat její celoroční platnost na kouscích dálnic ve všech krajích. A k tomu by stačilo vydat pouze nařízení.

Nepřihlášený uživatel

#9 P.

2013-06-11 12:18

souhlasím zejména z důvodu, že to odlehčí ostatním komunikacím.

Myšlenka je obecně dobrá, její zavedení do praxe dle mého tak jednoduché nebude (v petici zmíněné vyznačování více krajů na jednu univerzální známku prodávajícím je dle mého napoužitelné a možné řešením tak bude jedině "1 kraj = 1 známka" - tzn. v některých případech bude přední sklo pěkně polepené (až 4 známky), případně prodej známek pro 1-4 kraje v hodnotách 300,600,900,1200)

Nepřihlášený uživatel

#10

2013-06-11 13:05

Plně souhlasím

Nepřihlášený uživatel

#11 Re: Re:

2013-06-11 14:17

#7: - Re:

nejsem původním pisatelem příspěvku č. 6 a naopak souhlasím se zavedením krajských známek ale..

Nebylo vhodnější toto z Vaší pozice řešit po dostavbě dálnice žádostí na ministerstvo dopravy, aby tato krátká dálnice byla vyňata z placených úseků?


Nepřihlášený uživatel

#12

2013-06-11 17:39

penize za známky které ted platime jdou do černé díry a vláda je rozkrade a sjlnice jsou rozmlácené dál
Ancistrus

#13 Předmět

2013-06-11 18:35

Plně souhlasím. Připadá mi nesmyslné platit poplatek za dálniční známku, když dálnice se opravuje skoro každý půlrok. To se platí ty rekonstrukce po těch co to odfušovali?
Vacátko

#14 S peticí nesouhlasím.

2013-06-11 19:27

Největší hustota dálnic a rychlostek je na Ostravsku. Právě severomoraváci vedou boj, aby dálniční známka v jejich kraji nebyly, protože Ostraváci to mají všude daleko.
Kraje nejdřívě řvaly, že nemají žádnou dálnici. Ty se pak postavily z "CELOSTÁTNÍCH" financí (celostátních daní). Nyní tyto kraje (nejčastěji Severomoravský a Karlovakský) nyní halekají, že nechtějí platit dálniční známky. Těmto občanům radím, aby jezdili mimo dálnice a rychlostní komunikace, např. po komunikaci I/602. Ta je zadarmo :-(

Nepřihlášený uživatel

#15

2013-06-11 20:55

tak jak se píše má to logiku..sám dálničné známku považuji za nepravedlivou pro lidi ,kteří ji málokdy využívají..už i z důvodu její drahoty proti tomu co se za tu cenu nabízí a pocit nepodílení se na "tunelářských" praktik rabování,v podobě neprůhledných zakázek a tendrů při oprav a výstavbách dálnic..nebudu platit za to,co vět¨šinu roku nepoužívám a nebo co s dálnicí nic společného nemá..proto jsem pro tuto petici jako jedno možné a spravedlivější řešení.
arres

#16 Re: Re: Re:

2013-06-12 10:53

#11: - Re: Re:

Myslím, že je to velice dobrý nápad... Přesně na to jsem taky myslela, když dálnici dostavěli, že ji nenechali vyjmout z placeného úseku.  Ale to ne, hned na to ji zpoplatnili.. Proč mám platit 1500 ročně za 12 minutovou jízdu do Varů, když mohu jet 17 minut bezplatně (do Varů jedu max. 2 -3 do měsíce). A přesně takto si to říká zpousta dalších řidičů. Bohužel...


Nepřihlášený uživatel

#17 Re:

2013-06-12 10:56

#15: -

souhlasím...


Nepřihlášený uživatel

#18

2013-06-12 13:00

Ať se poslanci chytnou za nos a petici uznají za oprávněný požadavek a nakonec ji schválí a udělají konečně něco pro nás!!!

Nepřihlášený uživatel

#19 Re:

2013-06-12 13:05

#2: -  

 

to jo

Nepřihlášený uživatel

#20

2013-06-12 14:36

souhlasim
dlouhý Žeryk

#21 Re: P.

2013-06-12 16:04

#9: - P.

Doufám, že nikoho nurazím ani nevyvolám poplašnou zprávu nebo nebudu nařčen za protistátního živla, tedy k věci:

Zákon hovoří: ... jezdí se vpravo, nejblíže pravému okraji vozovky, pokud tomu nic nebrání ...

Ústava ČR hovoří: ... provozovatel je povinen provozovat své zařízení jen pokud je bezpečné ...

Já, řidič jsem povinen provozovat vozidlo v dobrém technickém stavu a v povinných lhůtách ho přistavovat k technické kontrole.

Závěr: Vážení zákonodárci, ministři, poslanci, ombudsmani, jak se k tomu postavíte mimo volební kampaň? V jakých jste finančním poměrech, v jakých perfektních vozidlech jezdíte a po jakých komunikacích? Ano, pod červenými a modrými majáčky na perfektních velkých pneumatikách moderních odpružených vozidlech a s vašimi příjmy nemůžete pochopit kličkování obyčejných lidí - řidičů v rámci zákona (ano, zákona, který právě říká, že pokud tomu nic nebrání a ony ty díry v rozteči půl metru na délku i šířku po silnici jsou, ba dokonce i na odbočovacím pruhu z dálnice zeje tu a onde díra půl na třičtvtě metru a hloubky 15 cm a nic se s tím neděje) v prorezlých stařičkých Škodovkách polepených ne zrovna za levno známkou z STK, protože jinak nárazy z děr opotřebovávají celé podvozkové skupiny a tím zvyšují riziko momentální havárii (při kličkování) i budoucí (únavový lom polosy či čepu např.). Jestliže tedy jsem povinen provozovat bezpečně svůj prostředek já, řidič, tak jaký zákon platí pro provozovatele komunikací a jak se dodržuje či donucuje? Já bez STK provozovat nesmím.

Jak bude nakládáno s penězi za dálniční známky ať už kteréhokoliv rozsahu?

Otázka mimo, nikoliv pod pás, protože s námi - lidmi dole - je to naprosto normální - dají Vám podepsat pracovní smlouvu (i dodatečně a nepodepiš  ji, venku jich je dvacet), kde základ je snížen, leckde na minimální mzdu ze zákona (o tom se mlčí) a tzv.osobní ohodnocení se sestává z desítek bodů po stovkách (ano, i tisících, proč ne, že) na které ovšem nemáš milý pracovníku nárok, musíš si je zasloužit (ev. celá firma musí být v plusu), tedy kdy si odsouhlasíte taky zásluhovost? Například berte měsíčně 40 tisíc, podíl na snížení nezaměstnanosti v regionu o 1% ohodnocení 25 tisíc, o 2% 40 tisíc atd atp. Třeba by se potom i státní dluh snížil a vidělo by se, kdo tam něco chce dělat.

Takže jak říkával Werich, za kterého se všichni nahoře po 89.schovávali: Hej pane nebuď líný, přijď mezi lid.... a on taky říkal: a to bychom brzo dokralovali, kdyby se dvojím metrem měřilo.

Souhlasím


Nepřihlášený uživatel

#22

2013-06-12 16:08

Dobrá myšlenka, stojí za to nejen podpořit, ale i domyslet

Nepřihlášený uživatel

#23

2013-06-12 16:47

Naši páni ve vládě se zbláznili,ať používají mozek

Nepřihlášený uživatel

#24

2013-06-13 00:21

Jezdím převážně v Karlovarském kraji

Nepřihlášený uživatel

#25

2013-06-13 06:58

Souhlasím s peticí a jenom doufám, že by se měli zapojit i organizace zabývající se životním prostředím. Jsem přesvědčen, že to, co vyprodukují všechna ta nákladní,ale i osobní vozidla na těch okreskách, je mnohonásobně škodlivější. Možná se dočkáme i toho, že stát bude vybírat za znečišťování ovzduší při jízdě po těchto vedlejších komunikacích...