PLATY VYSOKOŠKOLSKY VZDĚLANÝCH UČITELŮ MŠ

Verunka

#1

2011-12-18 22:16

Nedáme se!

Nepřihlášený uživatel

#2

2011-12-18 22:56

Je řada věcí zcela nepochopitelných v našem státě,je naší snahou,alespoň otupit jejich dosah.

Nepřihlášený uživatel

#3

2011-12-18 23:13

Dvacettři let praxe, vysokoškolské vzdělání - za to se u nás asi trestá. Možnost kariéry když nechci být ředitelkou? = žádná.
Zvyšujeme status naší profese, která byla v našem státě vždy v pozadí. Přitom všichni mají plné pusy slov, že nejrozhodnějším, časem pro výchovu a vzdělávání dítěte a jeho život je věk do šesti let. My s rodinou máme největší možnost dítě ovlivnit na celý život.
Zruště tedy Bílou knihu, která doporučuje vysokoškolské vzdělání, tato kniha nemá žádný význam, byla psaná jen tak, aby bylo něco napsáno.
Proč ve zdravotnictví záleží na vzdělání? Proč má vysokoškolák více než středoškolák? Kdo tvrdil v petici středoškoláků, že tomu tak nikde není, asi nezná situaci. Úředníci mají mít také titul, také jsou za něho placni. Učitel MŠ je něco méně.

Nepřihlášený uživatel

#4

2011-12-19 10:37

Souhlasím s peticí. Legislativa tolik let tvrdí, že vysokoškolské vzdělání pro předškolní vzdělávání je potřeba, ty zodpovědné učitelky vystudují, věnují studiu čas, peníze a v závěru jim stát nepřizná ani lepší finanční ohodnocení? Snad proto, že středoškolsky vzdělaných učitelek je víc? Divná politika....

Nepřihlášený uživatel

#5

2011-12-19 12:54

Zdravotní sestry, kde také postačuje střední zdravotní škola, když dodělají vysokoškolské vzdělání jsou v jiné platové třídě než středoškolačky. Vrchní sestra v Plzni na klinice má 12 platovou třídu. Je ředitelka MŠ s právní subjektivitou opravdu ve srovnání s vrchní sestrou něco podřadnějšího, že může mít pouze 10 platovou třídu?
S pozdravem Mgr. Blanka Linhartová

Nepřihlášený uživatel

#6

2011-12-19 14:43

Už jsem se zmínila krátkým článkem , který vyšel v Informatoriu a kolegyně v práci se středoškolským vzděláním si myslí, že tam s tímto titulem nemáme být.Docela mě to demotivuje tato situace.Jarošová

Nepřihlášený uživatel

#7

2011-12-19 23:12

Proč tedy studovat vysokou školu??????

Nepřihlášený uživatel

#8 kam se to vracíme?

2011-12-20 07:49

kam se vracíme? ... všichni mají stejně... žádné rozdíly ve vzdělání? to už tu bylo, ne?

Nepřihlášený uživatel

#9

2011-12-20 16:13

vititi

Nepřihlášený uživatel

#10

2011-12-20 19:07

Souhlasím s touto peticí!

Nepřihlášený uživatel

#11

2011-12-20 21:17

Souhlasím s touto peticí, jelikož jsme dlouho čekali na platový posun. A nyní když se nám to podařilo bychom o to měli přijít jen díky těm kteří nechtějí studovat.

Nepřihlášený uživatel

#12

2011-12-21 17:00

Vážím si jakékoli práce a netvrdím, že pouze vysokoškolsky vzdělaný učitel je dobrý učitel. Ale, není jednoduché chodit do práce, starat se o rodinu, 10 hodin strávit dojížděním do školy a ještě nadělávat zameškané dny. Za vyšší platovou třídu to rozhodně stojí, obzvlášť, když jako učitelka nejsem začátečník. Ve škole to mají rozdělené, tak nechápu, kde stále vidí problém. Děkuji ministerstvu za neustálé problémy, ponižování, výsměch a přepracování. lepší motivaci si nedovedu představit.Martina

Nepřihlášený uživatel

#13

2011-12-22 08:09

Myslím, že učitelé proti jiným profesím vydělávají peníze neodpovídající práci, kterou odvádí. Nehledě na to, že často nad rámec pracovných povinnstí. Proto jsem si jistá, že učitele vysokoškolsky vzdělaní (a to jestli začínající nebo zkušení učitelé, kteří si vzdělání musí dodělávat)si zaslouží alespoň takové platové ohodnocení jak je dáno v současných platových tabulkách. Každý student vloží do svého studia hodně sil, psychických i fyzických, finančních prostředků a hlavně času. Proto se ptám proč by to stát neměl ocenit a ohodnotit? A v neposlední řadě, my učitelé jsme přece ti, kteří vychovávají v předškolních i školních zařízeních dětí našich zákonodarců, není to trošku k zamyšlení?

Nepřihlášený uživatel

#14

2011-12-22 11:20

Studium na vysoké škole je poměrně velkou finanční investicí, která by se měla samozřejmě vrátit. Vždyť vy dané finance na vyšší plat se vrátí státu ve formě kvalifikovanějšího vzdělání a působení na děti předškolního věku a z toho vyplývajících výhod v dalším rozvoji jejich osobnosti.

Nepřihlášený uživatel

#15

2011-12-23 11:13

Vysokoškolským studiem se zvyšuje ve vnímání české společnosti prestiž učitelky mateřské školy. Rozpětí pro zařazení do platových tříd by mělo být daleko širší např. 8 - 12 třída. Nebo je vysokoškolsky vzdělaná ředitelka/učitelka mateřské školy v méně významném postavení než učitelka základní školy?
Petice by měla být vnímána jako právo.
Alena Stehnová
ranka

#16 Re:

2011-12-23 19:48

#3: -

Souhlasím. Nemá to nic společného s praxí. Pokud porovnám mladé nastupující učitelky, jedny se středoškolským vzdělání, druhé s vysokoškolským vzdělání, všechny bez praxe, tak je vysokoškolské vzdělání ohodnoceno rozdílem 300 Kč. U učitelek s třicetiletou praxí je to obdobné. Kde je ohodnocena 30 -letá praxe a k tomu VŠ? Proč některé "starší"učitelky šly studovat a nevymlouvaly se, že nejsou vysoké školy a jiné to zvládly a na VŠ se dostaly i    přes svůj pokročilý věk? Stát v nových tabulkách vyhověl "fňukajícím"učitelkám, které pro to nic neudělaly. Kde je odpovědnost za svoje rozhodování a snahu? Nové platové tabulky jsou postavené na tom, co tady bylo v dobách hluboké totality. Pro odpovědné učitelky z toho vyplývá: studujte, studia nahrazujte dovolenou(protože ředitelky středoškolačky s vámi nesepíší dohodu o studiu).  Buďte vyčerpané, neboť vám nezbyde dovolená na odpočinek. Navíc si připravte tučné peníze, které studia stojí. Odměnou vám za to  bude, že se vám vaše snaha nikdy nevrátí. Není lepší pobírat peníze,aniž by jste studovaly?


Nepřihlášený uživatel

#17

2011-12-25 19:38

Myslím, že někdo, kdo nerozumí svému oboru a naprosto nesmyslně rozhoduje o takto důležitých věcech nemá na svém postu vůbec co dělat. Každý má svobodné rozhodnutí a volbu, zda půjde dále na VŠ nebo zůstane pouze s maturitou. Rozdíl je značný, ale platově neohodnocený. Podle nových tabulek by tedy všechny ty výzkumy, vzdělávání, odbornost ve svém oboru, státní závěrečné zkoušky, nové poznatky, metody, rozvoj oboru, porozumění a profesionální práce s dětmi neznamenaly nic? Studium, na které si musíme brát dovolenou, nasluhovat a do toho všeho zvládat náročné požadavky studia, to děláme pro sebe? Možná mnohým rodičům je jedno, jak se zachází s jejich dětmi, ale všechno toto vzdělání se dále odráží na výchově a vzdělávání další populace (a to by mělo být na předním místě!), na její budoucnosti a myslím, že nemluvím jen za sebe, ale pro mnohé děti je mateřská škola a plně odborně vzdělaná učitelka i jedinou cestou, která ho dovede tím správným směrem do další životní etapy (zanedbávaných, týraných a zneužívaných dětí stále přibývá). Toto je naprosté znevažování vysokoškolského vzdělání pro náš obor a zároven i zesměšnování jeho tvůrců a všech, kteří se na něm podílí místo toho, aby učitelky a učitelé, kteří si tímto studiem projdou a ze svého zájmu o děti si ho vyberou, byli náležitě ocenění a ne srovnáni s těmi, kteří VŠ vzdělání ve svém oboru nemají a ani je asi nezajímá (protože možnost studia má každý!).

Nepřihlášený uživatel

#18

2011-12-25 20:59

Ano, je to opravdu naprosté znevážení vysokoškolského vzdělání. Studovat měl možnost opravdu každý. Vymlouvání starších učitelek, že nemohou studovat, je neoprávněné. Spíše se jim nechce studovat. To vím z vlastní zkušenosti. Sama jsem se přihlásila na vysokou školu v 46 letech a byla přijata. Druhý pokus o navazující magisterské předškolní vzdělání jsem udělala v 50 ti letech a opět byla přijata. Moje kolegyně, stejně staré, si ťukaly na hlavu, že jsem blázen, že by studovat nikdy nešly. Teď jim vláda dává za pravdu. Proč studovat? Je to zbytečné. Proč? Kvuli dětem?

Dana

#19

2011-12-26 14:57

Vysokoškolské vzdělání by určitě ohodnoceno být mělo,ale chybu vidím hlavně v minimálním rozdílu v odpracovaných let. Jak je možné,že začínající učitelka má jen o málo nižší plat než učitelka s 27 letou praxí???? Minulé tabulky byly špatné,ale tyhle jsou podle mě taky nepromyšlené. Vysokoškoláci by měli být ve větší platové třídě.

Nepřihlášený uživatel

#20 Re: Alena Stehnová

2011-12-26 20:03

#18: -

...také jsem zahájila studium na UK Praha v 53 letech. Motivuji své učitelky, ale ne každá má o studium zájem. Kvalitu práce hodnotím prostřednictvím nenárokových složek, ale ve vlastním základním platu by se mělo odrazit dosažené vzdělání.

A. Stehnová


Nepřihlášený uživatel

#21

2011-12-26 22:04

Vysokoškoláci v naší republice v oblasti školství jsou nedostatečně ohodnoceni vůbec.

Nepřihlášený uživatel

#22

2011-12-27 09:37

Nevím,proč tedy musí "děvčata" středoškolsky vzdělaná nastupovat na vysokou školu,když následně není žádné ohodnocení.Vyšší vzdělání=předání více informací a znalostí těm,kteří jsou budoucností našeho státu.Proč je vyžadováno vysokoškolské vzděláníkdyž finance jdou potom jen na vyšší "vybraná"místa???

Nepřihlášený uživatel

#23

2011-12-27 14:55

Souhlasím se zněním petice. Každý má možnost zvyšovat svoje vzdělání a tím zkvalitňovat svoji práci. To, že dělám práci 20 let ze mě nedělá lepšího pracovníka. Přeji úspěch této petici.

Nepřihlášený uživatel

#24

2011-12-27 17:40

Je mi 47let, a přesto jsem se snažila si své vzdělání doplnit ( končím studium v Hradci Králové Bc.), abych nespoléhala jen na nabytou praxi. Vím, jak snadné je čerpat ze zkušeností. Při studiu není nic zadarmo, nepomůže ani věk, úkoly, seminární práce, zápočty, zkoušky....... Stojí nás, které se snažíme i v tomto věku pracovat nově, nejen čas, ale také daleko více vydané energie, než naše mladší kolegyně.
A samozžejmě také paněz - učebnice, dojíždění....všichni víme, že studovat je drahé.
Myslím si, že právě proto by mělo být zohledněn rozdíl mezi studujícími "staršími" učitelkami od těch, které mají "jen věk a praxi."

Nepřihlášený uživatel

#25

2011-12-28 01:47

Souhlasdím s peticí Mgr.Jana Lobpreisová