Vraťme Cimrmana národu
Anonymous |
#12015-11-11 11:07Souhlasím s textem petice, přestože jsem sám proti sobě. Autorský zákon mi přináši řadu finančních výhod, které pokládám za nemravné a hodlám se jich vzdát v národním zájmu. Doporučuji petici všem, Filip Smoljak. |
Nepřihlášený uživatel |
#32015-11-13 07:34Souhlasím se vším kladným, co je týká Járy Cimrmana. Kynclová |
Nepřihlášený uživatel |
#52016-02-12 11:10Některé Cimrmanovy nápady se mi zamlouvají. Líbí se mi třeba pohyblivé točité schodiště do metra. Současně nahoru i dolů kvůli vyvážení. Kolečka na vnějším obvodě větší. Co schod, to asymetrické bogie. Dvě dvojkolí, stabilizace na kolejničkách sinusovým pohybem. |
Nepřihlášený uživatel |
#6 Re:2016-02-19 05:01Jde o tzv. Cimrmanovo pohyblivé spirálové schodiště. Cimrman svého času vyrobil i funkční bronzový model. Ten však byl rakouskými úřady zrekvírován r. 1918 kvůli nedostatečným výsledkům při sběru šrotu na výrobu nábojnic. Fotografie a plánky byly poskytnuty pro účely putovní výstavy na Papui-Nové Guineji, odkud se nikdy nevrátily. Později došla reklamace, protože při oficiálním předvádění montéři přehodili drát, následkem čehož přestalo souhlasit označení vchodů a východů. Paranoidní místní náčelník slavnostně přesmykačem spustil schody obráceně, a bylo vymalováno. |
Nepřihlášený uživatel |
#7 Re: Re:2016-03-04 04:39Zde Cimrman předstihl Micubiši Electric (2015) o parník. |
Nepřihlášený uživatel |
#82016-03-05 15:05Podle některých zdrojů je schodiště Micubiši velice náročné na údržbu. Tolerance přesnosti dílů se uvádí 0.2 mm, což asi na spolehlivosti nepřidává, a je zde mnoho různých povrchů hřebenů z relativně tlustých plechů. Nic proti malé toleranci dílů, ale zde to dává smysl jen při sestavování. Pak by ji měla zajišťovat tuhost konstrukce samotné. Včetně tuhosti torzní, přirozeně, nosná konstrukce je z uzavřeného profilu. Ale je to jen dvoušroubovice. Jedna dráha nahoru, druhá zpátky. Vlastní dráha je stočená, složená roura. Nebo dvě vedle sebe. Na nich vlastní kolejničky, s přesným tvrdým profilem povrchu. Jak na železnici. Kvůli stabilizaci způsobu pohybu schodových čtyřkolí. Když vybočí ven z optimální trasy, zamíří dovnitř a obráceně. Vnější dvojice větší, aby stabilně zatáčely, na šroubovici jsouce. Půdorys schodů je výseč mezikruží. Přesnost sestavení by měla být přímo generována samotným způsobem provedení rozsáhlých kontaktních ploch jednotlivých segmentů. Jakkoli je celek je komplikovaný, lze jej sestavit ze samostatných modulů, a ty z malého počtu typů početných identických dílů, a - identické moduly stačí detailně nakreslit jen jednou. |
Nepřihlášený uživatel |
#9 Re:2016-03-06 11:18Tvar na maximu jednoduchosti. Žádné složitosti, žádné malé tolerance. Torzní skříň jako spirála, průřez obdélníkový, kolejničky po stranách. Kabely v torzní skříni, motory s řízeným proudovým zatížením. Žádné přehřívání, v takovém případě zastavit, žádný komínový efekt v torzní skříni. |
Nepřihlášený uživatel |
#10 Re:2016-03-14 12:15Zjistíte-li chybu textu po odeslání, můžete ji jako autor ještě nějakou dobu opravit. Dokud se neodhlásíte od compu, nebo tak nějak. |
Nepřihlášený uživatel |
#112016-03-28 07:53Cimrman, jakkoli jinak vcelku prozíravě apolitický, před časem nějak navázal kontakt s Františkem Janouchem. Věřím tomu. Ač jsou i tací, kteří v tichosti roztrušují, že tomu bylo jinak. A dokonce údajně přesně naopak. Podařilo se mu následně zahnat některé výrazné jevy z temné oblohy politiky. Nemá smysl zpětně se ptát, co by, kdyby. Obligátní katastrofa, provázející Cimrmanovy aktivity, urychlila vývoj, který by nastal tak jako tak. Nicméně, zmrdi nezmizeli, pokud se tak mělo stát, a ještě si přivedli pomocníky. Jistěže z Kocourkova. Ostatně, tam Cimrmana taky dobře znají. Cimrman, jehož chatrné vzdělání v oblasti počtu pravděpodobnosti je notoricky známo, jim zavedl poměrný volební systém. Ten latentně slibnou a využitelnou moudrost davu dokonale znehodnotil. Dnes ho tam mají... za vola. Nicméně, experimentálně ověřili, že tudy cesta nevede. Jaká že vlastně je váha váženého vola? , |
Nepřihlášený uživatel |
#12 Re:2016-04-06 00:35Podle Cimrmanova lemmatu váha váženého vola se rovná váze volů, kteří jej vytlačují. |
Nepřihlášený uživatel |
#13 Re: Re:2016-05-03 15:59Povšimněme si Cimrmanovy neintuitivity. Řešení mnoha problémů nejsou intuitivní ani dnes. |
Nepřihlášený uživatel |
#14 Re: Re:2016-07-08 06:38Naproti tomu Galtonův experiment ukázal, že váha váženého vola se rovná aritmetickému průměru sázek nezávisle tipujících n návštěvníků výstavy s volem, plus zbytek řádu 1/n. Tato diskrepance Cimrmana vedla Cimrmana k poněkud neuváženému experimentu na pražské Stoleté výstavě, kde přijímal sázky na váhu pražského primátora. Cimrmanovo teoretická poučka byla tehdy vyvrácena morální převahou rozkacených měšťáků, placených z obecního rozpočtu, a následně odeslána na šrotiště dějin i s ve vzniklé strkanici polámanou c.k. úřední decimálkou. Cimrman sám dostal primátorem podepsaný glejt k opuštění Prahy. S podmínkou, že napříště už nesmí bít personál města zcizeným pendrekem, a následující zimu strávil v kotelně cukrovaru v Dymokurech. |
Nepřihlášený uživatel |
#15 Re:2016-07-08 21:03Cimrmanova dvoušroubovice. |
Nepřihlášený uživatel |
#16 Re: Re:2016-07-09 11:54Možná by Cimrmanův ztracený bronzový model dvoušroubovicového pohyblivého schodiště dokázala replikovat z plastu firma Lego. Je na to speciální technika... díly se zviditelní ve 3D vygenerovaným hologramem, pak se blikne hologram do transparentní pryskyřice. UV bliknutí způsobí její vytvrzení na správných místech. Vytvrzený model se vyloví a omyje, a v dalším poslouží jako vzor příslušného dílu. Sestavení celé konstrukce je pak už běžná modelářská technologie. Pro úplnost poznamenejme, že skládací schody se dnes v provozu běžně nahrazují hladkými plochami. |
Nepřihlášený uživatel |
#17 Re:2016-07-09 13:56Dvě stočené přesné tuhé dvojité roury vedle sebe. Nejvýš s nějakými propojkami a výlezy. Díly jsou dočista stejné. Až na nejsvrchněší a nejdolejší díly. S broušenými přírubami, zaklapnou do sebe. Ostatní je jen vždy stejné příslušenství, uchycené vždy stejně na vždy stejných značkách. A i pohyblivé díly jsou dalekosáhle identické. |
Nepřihlášený uživatel |
#182016-07-16 00:52Byl to Jára Cimrman, který navrhl u přehrady na Bílé Desné dva kolové výtahy, které měly dopravovat vory z přehrady k pile dole v údolí. Avšak než mohl svůj projekt realizovat, přívalové deště zemní těleso hráze natolik narušily, že pozbyl smyslu. Více zde a zde. |
Nepřihlášený uživatel |
#192016-07-16 07:23Na sklonku svého dlouhého plodného života se Cimrman věnoval otázce skladování elektřiny. Dochované fragmenty a náčrt na zmuchlané staré rakouské mapě naznačují, že dospěl k myšlence kaskády přehrad s protiproudní akumulací. Podle některých indicií jeho projekt takřka prosákl na veřejnost kdesi v Čimelicích. Narazil však na hradbu neporozumění: "Chcete mi snad naznačit, že voda by dosáhla až k parku? Vory byste přendaval výtahem přes zeď? Voda by se čerpala turbínou nahoru do přehrady? Pane Cimrmane, já Vám to řeknu na rovinu.... Že Sigismunda už znáte? Když jste od něj odcházel s bednou kokainového vína pod paží, držel si hlavu v dlaních a vzlykal? " ... Jardo, tohle já nemůžu. Je tam krásnej les." |
Nepřihlášený uživatel |
#20 Re:2016-07-16 09:23K obrázku snad dodejme, že Jakub Krčín svého času řešil úspěšně svého času průsak hráze posypem základny vnější strany hráze štěrkopískem. Tehdy asfaltobeton, geotextilie a podobné vychytávky ještě neznali. Ale Krčín se díval, co se děje, pochopil, jak věc funguje, a byl toho názoru, že vždycky se dá něco dělat. |
Nepřihlášený uživatel |
#21 Re:2016-07-17 12:34Krásný les. S jeleny. Máš představu, kolik zvěřiny se sní na takovém Konopišti? Dívej. Tady máš propustku na celé povodí Vltavy, a už mi sem prosím nechoď, laureáte. Čekateli. Ceny. IG Nobelovy. |
Nepřihlášený uživatel |
#22 Re: Re: Re:2016-07-18 06:16 |
Nepřihlášený uživatel |
#232016-07-19 05:02Po odmítnutí návrhu akumulátorů elektrického proudu Cimrman nezahořkl. Poslal Nikolovi Teslovi pohlednici s obrázkem transformátoru pod reflexním klikatým paravánem, který za dlouhých letních dnů zabraňoval ohřevu slunečním svitem, a současně odváděl ohřátý vzduch od chladičů komínovým efektem. Tesla Cimrmanovi odpověděl na Silvestra. Novoročenkou ze St Louis, kde se černoši pokoušeli opravit následky tornáda, které jim tam mimo jiné převrhlo parní lokomotivu, a ještě do ní praštilo velkým dynamem od GE. |
Nepřihlášený uživatel |
#24 Re: Re:2016-07-20 11:46Propustku Cimrman v létě rád využil. S holí v ruce, binoklem a tlumokem, živil se lesními plody a jako potulný fotograf. Přístroj koupil v hospodě za velmi slušnou cenu od jakéhosi sympatického mladého turisty z odkudsi ze Sanssouci. Ten měl oči jen pro svou dívku, a tak o ceně přístroje s jen malinko naprasklou čočkou a podupaným měchem téměř nesmlouval. Souhlasil i s Cimrmanovou podmínkou na týdenní lhůtu na vyzkoušení přístroje. Po týdnu Cimrman v hospodě opravený přístroj vrátil i s vyvolanými deskami. Cena se mu přece jen zdála vysoká, ale mladý muž, nyní s kruhy pod očima, Cimrmanovi nabídl, že jeho fotografie odkoupí en bloc. Nad nezdařenou fotografií z lesa Svíbu uznale hvízdl. "Exportní borůvky. Járo, dnes mám dobrou náladu. Můžeš si celý ten křáp nechat."
|
Nepřihlášený uživatel |
#25 Re: Re: Re:2016-07-21 00:22" Už ho nebudu potřebovat." "Vezmi mě s sebou, hastrmánku." Cimrmanovi bůhvíproč utkvěl zplihlý pramínek vlasů na její skráni. Náhle zmaten, pohlédl na fotografa. Nu ano. co s prasklou čočkou. Koneckonců, je to jen skládací bedna. Lepší camera obscura. "Tak já půjdu. Díky za foťák."
|
|
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Státní vyznamenání pro Ludmilu Mojžíšovou
1014 Vytvořeno: 2024-04-10
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
3479 Vytvořeno: 2024-03-26
Nesouhlas s kácením vzrostlých habrů v rámci rekonstrukce ulice Nemocniční v Šumperku
209 Vytvořeno: 2024-04-13
Mánes umělcům! Výzva Nadaci českého výtvarného umění.
396 Vytvořeno: 2024-04-08
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
13067 Vytvořeno: 2023-10-30
Za zachování Čajovny u Sýkorova mostu
316 Vytvořeno: 2024-04-07
PETICE ZA ZLEPŠENÍ PRACOVNÍCH PODMÍNEK KURÝRŮ ROZVÁŽKOVÝCH SLUŽEB
85 Vytvořeno: 2024-04-16
Film Interstellar - po 10 letech zpátky do kin
211 Vytvořeno: 2023-08-01
Petice za společné jednání k vyjasnění situace na ZŠ Zdice
75 Vytvořeno: 2024-04-14
Petice za záchranu přírody (50 stromů) v CHKO Beskydy ❌Cyklostezka Lomná v Trojanovicích (720 metrů)
73 Vytvořeno: 2024-04-14
PETICE K PROJEVENÍ NESOUHLASU OBČANŮ SE STAVBOU GIGAFACTORY MEZI VĚŘŇOVICEMI A DOLNÍ LUTYNÍ.
3587 Vytvořeno: 2024-03-07
Petice za přemalování podchodů v blízkosti metra Jinonice
66 Vytvořeno: 2024-04-16
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
245 Vytvořeno: 2024-04-08
Za okamžité řešení „Zvýšení bezpečnosti ve městě Chebu“
224 Vytvořeno: 2024-03-27
Petice za pojmenování nových ulic na Rohanském nábřeží podle postav z Rohanu v Pánovi prstenů
19624 Vytvořeno: 2024-03-05
Výzva zastupitelstvu města Nymburka - neuzavírejte nevýhodné plánovací smlouvy
61 Vytvořeno: 2024-04-14
Úplně jiný otevřený dopis tomu kolaborantovi Ficovi - PŘIPOJTE SVŮJ PODPIS I VY!
1207 Vytvořeno: 2024-04-09
Petice proti konání barážových utkání Vsetína na zlínském zimním stadionu
554 Vytvořeno: 2024-04-10
Petice za bezpečný provoz a bezprašný povrch v ulici Nebušická v Horoměřicích
52 Vytvořeno: 2024-04-12
Petice Unie práv zvířat z.s. na podporu dopisu slovenské vládě k řešení neudržitelné situace psů v romských osadách
3655 Vytvořeno: 2022-07-29