Rekonstrukce Velkého náměstí v Hradci Králové


Nepřihlášený uživatel

#1

2015-06-20 12:29

Litomyšl - město zapsané v UNESCO, všude se může autem, všude se dá parkovat ! Bez aut Velké náměstí umře, majitelé nebudou mít na opravy domů a Hradec bude jak za komančů ...
JH

#2 Hezká manipulace

2015-06-20 14:38

Doufám, že se ta auta v centru výrazně omezí...


Nepřihlášený uživatel

#3 Re:

2015-06-20 21:09

#1: -  

I v Litomyšli je parkování regulováno: http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/1317184

JS

#4 Auta do parkovacích domů, na náměstí nemají co dělat.

2015-06-21 21:08

Pokud autor potřebuje vystavovat všem na odiv své auto, ať si prosklí svoji garáž a zavede třeba i návštěvní hodiny a sám uvidí, jestli to někoho zajímá. Náměstí není pro skladování cizího majetku, který není nijak veřejnosti prospěšný. Uvítám stromy, zeleň, vodní prvky, příjemný městský mobiliář. Hlavně ne parkoviště! V minulém století se parkovalo například v dnešní pěší zóně Čelakovského a před hl.n. To byly pak mrtvé a špinavé zóny.

RG

#5 Re: Auta do parkovacích domů, na náměstí nemají co dělat.

2015-06-22 15:41

Spkž

#6 Re: Hezká manipulace

2015-06-23 13:37

#2: JH - Hezká manipulace 

Můžete podložit věcnými argumenty? Bez nich je to jen pomluva.

Zu

#7 Re: Re:

2015-06-23 14:45

#3: - Re:  

 Parkování v Litomyšli regulováno je, ale stát se na náměstí může, a to dokonce 2 hodiny zdarma. Správný přístup! Velmi podobný například i Novému Městu nad Metují, kde se s papírovými hodinami za sklem může také 2 hodiny zdarma parkovat přímo na jednom z nejkrásnějších náměstí v ČR. Jak dopadne náměstí bez parkování je možné vidět třeba v Hronově - úplný hřbitov! Náchod už se, naštěstí, poučil - také chtěl původně auta z náměstí vyhnat, ale nakonec dal přednost fungování hotelu Beránek a všech provozoven v dosahu. Vyhánění aut z náměstí je dávno překonaný trend!


Nepřihlášený uživatel

#8

2015-06-26 05:02

Je to prasárna,co se děje...a nejen v Hradci.
Lenka

#9

2015-06-26 11:00

Smutné, parkoviště znamená život, živí lidé na akcích na náměstí znamenají mrtvou zónu, existence MHD je patrně zcela zbytečná, 300 m je pro normálního smrtelníka asi ohrožením života, vidím, že už ničemu nerozumím...

 

Lenka

#10 Re: Re: Auta do parkovacích domů, na náměstí nemají co dělat.

2015-06-26 11:20

#5: RG - Re: Auta do parkovacích domů, na náměstí nemají co dělat. 

 "Obludné prázdné betonové plochy pokryté zámkovou dlažbou..." - to jako že by to mělo být "Obludné betonové plochy pokryté zámkovou dlažbou a auty"? Více zeleně do měst, to jistě, ale asi se nevrátíme k mlatovým cestám a trávě, nebo ano?, tak já jsem pro! Mimochodem pěší zóny vidím stále zaplněné lidmi, stejně tak nám.28.října, to ovšem někdo, kdo se bojí chodit pěšky, asi neuvidí...


Nepřihlášený uživatel

#11 Chodit pěšky

2015-06-26 17:04

Po městě dojdu všude pěšky - kam nedojdu, dojedu na kole. Auto mám zaparkované na pozemku měšťanského domu, ve kterém přebývám, takže by se mohlo zdát, že se mě rekonstrukce náměstí netýká. Jenže, já mám pro ostatní pochopení. Moje spokojenost totiž plyne z toho, že když nutně potřebuji, mohu okamžitě vyjet (hodí se zejména v případě úrazu nebo při jiných naléhavých příležitostech). Lidé přece nejezdí někam autem, aby ze závěrečné fáze přesunu činili pochodové cvičení. To přece není o žádné lenosti, ale o praktičnosti a proveditelnosti!

Při zadání vyhledání pěší cesty do mapy.cz se nejkratší cesta z Velkého náměstí do Gayerových kasáren ukazuje dokonce přes 600 metrů! (Nejspíš i proto, že v přímém směru přes park nejsou žádné přechody.) To znamená, že pokud by si chtěl někdo koupit třeba knihu v Knihkupectví U katedrály, musel by od svého auta tam a zpět do kopce z kopce ujít minimálně 1,2 km. Že by se na to nevykašlal a nejel radši jinam?! To se samozřejmě týká všech obchodů a restaurací na Velkém náměstí. Nevím, jak vy, ale já jsem rád, když sem lidi chodí. Město duchů už tu jednou bylo, takže dobře víme, že není o co stát.

Trochu se bojím, aby někdo nepřišel s nápadem, že o parkování na Velkém náměstí uděláme hradecké referendum. Otázka by zněla třeba: "Vadilo by Vám, kdyby se na Velkém náměstí nemohlo parkovat?" Většina těch, kterých se to přímo týká, by samozřejmě odpověděla, že vadilo, ale kolika lidí se to opravdu bezprostředně každodenně dotýká? Několika set nebo možná tisíc? Jenže v Hradci Králové žije skoro 100 tisíc obyvatel a ostatní by se nejspíš ani dlouze nezamýšleli a klidně by odpověděli, že by jim to nevadilo. Takové hlasování by nebylo k ničemu, kdyby ti, kterých se to přímo nedotýká, měli rozhodovat o těch, kterých se to nejenom dotýká, ale přímo jim to škodí. Vypovídací schopnost takového hlasování by byla srovnatelná třeba s referendem na téma: "Vadilo by vám, kdyby sousedovi v Malšově Lhotě uletěly včely?"

Proto se přimlouvám za nesobeckost, nezlehčování důvodů těch, kterým by rekonstrukce ublížila. Většinou jsou to ti samí, kteří dělají náměstí pěkné a příjemné. A to je přece hlavní důvod, proč sem chceme všichni chodit, nebo ne?


Nepřihlášený uživatel

#12 Re: Re: Re: Auta do parkovacích domů, na náměstí nemají co dělat.

2015-06-27 15:48

#10: Lenka - Re: Re: Auta do parkovacích domů, na náměstí nemají co dělat. 

 Dobrý den, paní Lenko, vaše rozhorlení mě zaujalo. Žijete vůbec v centrálním HK? Hradeckou pěší zónu od nábřeží až po nádraží procházím z pracovních důvodů téměř každý víkend a nezřídka se stává, že v době mezi 10. a 11. hodinou dopolední nepotkám jediného člověka. Působí to až strašidelně.

Lukino

#13 Odpůrci

2015-06-29 13:27

Já bych těm odpůrcům parkování v centru postavil jejich garáž (nebo kolárnu) taky 500m od domu, jak by se jim to líbilo... :-))


Nepřihlášený uživatel

#14

2015-07-02 14:12

Tržní svazáci v čele města by se měli konečně zamyslet jako občané...

Nepřihlášený uživatel

#15 Re: Re: Re: Re: Auta do parkovacích domů, na náměstí nemají co dělat.

2015-07-07 22:12

#12: - Re: Re: Re: Auta do parkovacích domů, na náměstí nemají co dělat. 

Neděle 10 až 11 je vtipný čas, kdy obchody mají zavřeno a hospody ještě neotevřely. Ale i tak se zjevně procházíte po úplně jiném městě než je HK. Absolutní nesmysl. Maximálně bych kvitoval kritiku na 10. až 11. hodinu noční, nicméně HK není Praha. A myslím, že o tom mohu něco vědět, když skoro na pěší zóně bydlím.


Nepřihlášený uživatel

#16 Re: Odpůrci

2015-07-07 22:24

#13: Lukino - Odpůrci 

No už aby to bylo, parkovací dům vzdálený 500 m je v podstatě ideální stav - pokud cesta nevede přes deset přechodů. Jen je s tím ale potřeba zároveň na ulici zřídit několik parkovacích míst určených pro krátkodobé zastavení za účelem nakládky a vykládky (to se neděje). Ostatní stávající parkovací místa je pak možno zrušit.


Nepřihlášený uživatel

#17

2015-07-07 22:45

To je patrně nějaká recese, viz např. "Ekologickou zátěž z moderních automobilů už lze pokládat za zanedbatelnou." Průměrné stáří vozidel v ČR překračuje 14 let. Běžná praxe de facto legálně odmontovávaných filtrů pevných částic u dieselů. "Jsou ... atrakcí pro kolemjdoucí" Jistě, pro kolemjdoucí, zvláště s kočárkem, je například bezvadné povyražení, když musejí po silnici obcházet auta okupující chodník.

Martin Fafejta

#18 demagogie

2015-07-08 09:34

Ten argument Olomoucí je naprostá demagogie. Na Dolním náměstí jsou obrubníky zachovány, popř. je vizuálně zcela jasně odlišeno, co je chodník a co ne, a v Šemberově ulici naopak nikdy chodník nebyl - proč taky, když tam skoro auta nejezdí a lidi nechodí. Vím to docela dobře, do práce chodím buďto Křivou nebo Lafayettovou - ty jsou kolmé na Šemberovu, která na náměstí vůbec nevede, tak nechápu, proč je s náměstím spojujete. 


Nepřihlášený uživatel

#19 Re:

2015-07-23 12:02

#17: -  

 Myslím že nějaký dieselový vrak mají většinou sociálně slabší občané, kteří se v centrech měst obvykle téměř nevyskytují. Mimochodem takový 1 dieselový MHD bus je daleko větší zátěž než několik automobilů dohromady.


Nepřihlášený uživatel

#20 Re: demagogie

2015-07-31 10:01


#18: Martin Fafejta - demagogie
 

 Nejde o to, zda na Dolním náměstí jsou nebo nejsou obrubníky, ale o to, co se stane s okolními domy v ulicích, kterými mohou jezdit auta a obrubníky tam nejsou - otlučené omítky, otrhané dešťové svody, olámané parapety atd. atd.


Nepřihlášený uživatel

#21 Re: demagogie

2015-07-31 10:54

#18: Martin Fafejta - demagogie 

 Takto vypadá ulice Křivá, která ústí do Dolního náměstí v Olomouci - stopy po kontaktech aut s domy jsou i přes sprayerské mimikry jasně patrné.


Nepřihlášený uživatel

#22 Re:

2015-08-02 15:18

#1: -  To je lež, co tu píšete. Pokud město chce být zapsané do Unesca, musí se splnit velmi přísná pravidla se zachováním historických prvků v památkové rezervaci. A platí to pro Litomyšl. 

 

Spkž

#23 Re:

2015-08-03 16:21

#17: -  

 Na Velkém náměstí v HK je parkování 3x dražší, než na jiných místech v HK, takže starší ročníky vozidel (pokud nejde o veterány) se obvykle Velkému náměstí zdaleka vyhýbají. Můžete zde však vidět řadu novinek, jakými jsou třeba elektromobily BMW, hybridní auta značky Toyota, Nissan, Mercedes, Porsche a další. Ekologickou stopu za takovým elektromobilem nebo moderním hybridním automobilem lze skutečně pokládat za zanedbatelnou - žádné pachy, žádné viditelné stopy, dokonce mnohdy ani žádný zvuk. A pokud jde o parkování na chodníku - dokud jsou zde vysoké obrubníky, dochází k němu jen výjimečně v úzkých bočních ulicích, kde jinak není dostatek místa k průjezdu dalších vozidel - přímo na Velkém náměstí auto zaparkované na chodníku snad vůbec nikdy (s výjimkou povolení ke zvláštnímu užívání komunikace např. při rekonstrukcích domů) nebylo. I tak však autorovi komentáře za Spolek pro kvalitu života děkujeme za zájem a zveme ho, aby se na Velké náměstí v HK někdy přišel podívat.

Lubor Kořínek

#24 Re:

2016-01-18 00:46

#14: -  

 Tak, jako si radní udělali pomník ze Šimkových sadů, které za komančů byly několikrát do roka dějištěm velkých kulturních akcí, poutí s kolotoči, uměleckých vystoupení, oslav máje i národních dožínek, právě tak dopadne Velké náměstí. A lidé budou otráveni tak, jako jsou otrávení a zdeptaní na asfaltové ploše na Flošně při "oslavě" krajských dožínek.