Proti vzniku parkovacích zón v Praze 13

milan

#1 Důvody proč jsem podepsán pod touto peticí jsou:

2012-12-09 19:44

- Jedná se o sídliště na okraji města a nikoliv o střed města, kde jsou možnosti vzniku nových parkovacích míst omezeny.
- Možnost volného parkování je jedna z výhod okrajů měst, kterou nám chcete nyní zpoplatnit. Musíte si uvědomit, že automobily neslouží pouze k dopravě osob, ale také nákladů jako např. nákupy, které přepravujeme pravidelně z/do svého bydliště.
- Radnice Prahy 13 nepracuje na možnostech vzniku dalších parkovacích míst. V jednotlivých ulicích se najde jistě mnoho příležitostí k optimalizaci využití plochy a tím ke zvýšení počtu parkovacích míst. Jako příklad mohu uvést malé trávníky cca 2 x 2 m, které přerušují parkovací zálivy. Tyto trávníčky možná vypadaly hezky na papíře, ale v praxi nejsou funkční ani po estetické stránce, nemluvě o nákladech na jejich údržbu. Ne všechna místa na popelnice jsou využívána. Před některými domy jsou vzhledem k minimálnímu pohybu chodců zbytečně široké chodníky. Nejsou využívána všechna místa na placených parkovištích, ze kterých by se mohla opět vytvořit neplacená parkoviště. Jistě by šla využít další část Slunečního náměstí na parkování. Radnice by mohla podporovat výstavbu parkovacích domů za podmínek zachování stejného počtu neplacených míst, které stavba zabere. Při nové výstavbě, zejména obchodních prostor, by měla Praha 13 požadovat na investorech vytvoření celodenně využitelných neplacených parkovacích míst apod.
Náklady na tyto změny mohou být malé, protože někde postačí v první fázi pouze povolit parkování na chodníku nebo trávníku. Na druhé straně, pokud může Praha 13 investovat do zbytečných investic, kterých by asi každý z obyvatelů Prahy 13 mohl jmenovat několik (např. ukazatele, které místní obyvatele odkazují na místa, které každý zná a nikdo z jiné části Prahy je hledat nebude) jsem přesvědčen, že by neměl být problém, parkovací místa postupně vytvářet.
- Problém se zaparkováním je hlavně po 17.00 hodině, kdy parkovací místa určitě neobsazují návštěvníci Prahy, využívající blízkost metra, ale domácí obyvatelé ulic.
- Mnoho místních obyvatel parkuje před svým bydlištěm se služebním vozidlem, ne proto, že by ho jejich zaměstnavatel neměl kde zaparkovat, ale proto, že mají od zaměstnavatele povolenou tuto možnost, aby nemuseli ráno jet do firmy pro služební auto. Jejich zaměstnavatel nebude mít zájem a asi ani možnost, podle navrhovaných podmínek, pro ně parkování platit. Obdobná situace bude, pokud si obyvatel této lokality půjčí auto v půjčovně, nebo pro krátkodobé nájemce bytů, opraváře apod.
- Platit budou muset i návštěvy rezidentů. Tuto situaci znám od přátel, kteří mají staré rodiče v centru a například jim vezou nákup a následně jim chtějí pomoci s domácími pracemi. Pokud by došlo k vytvoření parkovacích zón, tak o tom, kdo je "cizí" by měl rozhodovat vlastník nebo uživatel bytu, byť sám žádné auto nevlastní nebo jich vlastní několik, a ne úředník. Na každý byt by měl být vydán bezplatně určitý počet parkovacích karet, aby si každý mohl rozhodnout, že dcera z Plzně nebo opravář pračky není pro něj "cizí" a může zde parkovat.
- Placená parkovací karta situaci s parkováním nevyřeší, protože stejně negarantuje to, že zaparkujeme.
- Kontroly parkování zahltí městskou polici. Pokud to bude svěřeno soukromé společnosti, tak vzniknou neúměrné náklady.

Petr

#2 Dopis zastupiteli ve věci parkovacích zón.

2012-12-09 21:02

Vážený pane Marečku,

reaguji tímto na Váš článek v časopisu STOP z prosince 2012.
Jako obyvatele Blattného ulice by mne zajímala analýza dopravy v klidu v této a okolních ulicích. Jistě nebyla zadarmo.
Tímto Vás žádám o její zveřejnění nebo zaslání.
Myslím, že jste se měl zeptat občanů na názory před jejím zadáním a ušetřené prostředky využít viz níže.

Bydlím v ulici Blattného a jsem přesvědčen, že problém s parkováním zde nesouvisí s blízkostí stanice metra a mimopražskými návštěvníky. Nejhůř se totiž
parkuje večer, kdy se většina místních obyvatel vrací domů. V této době by parkovací zóny nic neřešily. Jiná situace je v těsné blízkosti stanice metra Hůrka, v Petržílkově ulici, kde by tyto zóny měly možná smysl. V této souvislosti si dovoluji zmínit rozsáhlé podzemní parkoviště pod radnicí, které zřejmě není využíváno v souladu s kolaudačním rozhodnutím. Návštěvníci se tak musí spokojit s pár místy před radnicí, která nestačí, a proto zabírají místo obyvatelům přilehlých domů.

Pokud byste ale chtěli zřídit zóny v ulicích Blattného apod., mělo by význam jedině zřízení adresných stání k jednotlivým bytům (ale uvědomuji si, že by nevyšlo na všechny). Co by ale podle mne mělo daleko větší smysl, je zrušení "zelených" příčných pruhů omezujících parkování více vozů. Konkrétně v Blattného ulici by se mohlo uvolnit cca 17 parkovacích míst. Argument, ze by se jednalo o zmenšení zeleně, pokládám za nedostatečný, neboť tato místa jsou velmi zanedbaná na rozdíl od zeleně v těsné blízkosti obytných domů.

Z výše uvedených důvodů se zřízením parkovacích zón v naší ulici nesouhlasím, protože i v případě jejich zavedení by se boj o místa nezměnil.

S pozdravem

Petr Brychta
Blattného 2318

Nepřihlášený uživatel

#3

2012-12-11 10:46

Největší problémy s parkováním jsou večer, tedy v době, kdy "přespolní" (jsou-li jací) jsou už pryč. Existence parkovacích zón tedy skutečný problém nevyřeší, naopak vytvoří problém jiný - ztížené parkování pro návštěvníky a řemeslníky.

Nedostatečné kapacity P+R parkovišť u koncových stanic metra je třeba řešit zvýšením jejich kapacity, ne zaváděním zón placeného stání v okrajových obytných částech Prahy. Tímto směrem by měla radnice Prahy 13 (i radnice ostatních městských částí) obrátit své snažení.

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2012-12-11 22:03


Zdeněk Kotlík

#5

2012-12-11 22:16

Zřízení parkovacích zón by mělo smysl v bezprostřední blízkosti metra, ne v zástavbě. A za co bych jako rezident měl platit? Že můžu jako dosud hledat místo k zaparkování? A pokud ho nenajdu a zaparkuju v rozporu s předpisy tak stejně vysvětlovat na městské policii? Děkuju, nemám zájem. Nenapadlo někoho na radnici uvažovat spíš o zvýšení počtu bezplatných parkovacích míst pro rezidenty? To je asi dost práce, ono je jednoduší "namalovat pruhy" a chtít za to peníze které budou chybět v domácích rozpočtech. To je ale, bohužel, věc která úřad nezajímá.
milan

#6 odkazy

2012-12-13 00:13

- Odkaz na článek v prosincovém čísle časopisu STOP http://stop.p13.cz/clanek.php?id=4326
- Odkaz na článek v deníku Metro z 11. prosince, kde to v závěru článku o rekonstrukci obchodního centra na Lužinách p. Vodrážka neopoměl připomenout. http://www.floowie.com/cs/cti/metro-1112-12/#/zvacseni/4/
- Situace v jiných částech Prahy:
http://zonypraha.free.railshosting.cz/
http://www.hpp11.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=208:chcete-zabranit-modrym-zonam-v-mist-vaeho-bydlit&catid=36:nejnovejsi-zpravy&Itemid=60
http://dino.saur.cz/stop-rozsirovani-zon-placeneho-stani
Štěk

#7 nemusím mít všechno..

2012-12-17 01:19

Dobrý den,
parkovací zóna na Třináctce nic neřeší! Trápí nás parkování v noci, kdy tu stojí auta obyvatel sídliště. Takhle městská část najde jen hezkou záminku, jak z nás tahat peníze za nic: rezident dá 700 za to, že bude stát v přesně stejně zaplněné ulici jako jindy, a vyžene se i zbytek podnikatelů prohibitivní cenou stání během dne, takže se definitivně z čtvrti stane noclehárna. O takovou "parádu" opravdu nestojím a ostře protestuji!
Laskavě hledejte místo na nová park and ride parkoviště a buďte rádi, že lidé do centra jedou metrem, takhle to celé půjde tak akorát k čertu a vydělá jen správní firma najatá radnicí, viz Kapsách a dálnice.. ne, nechci!

ŠK
Luboš

#8 další postřehy

2012-12-20 17:50

Dobrý den,
předcházející příspěvky přesně vystihují současný a očekávaný katastrofický scénář. Dovolím si přidat další náměty:
- zavedení smíšených (oranžových a zelených) zón naopak další místa pro rezidenty ubere. Tam, kde teď parkují místní, budou vyhrazena místa i pro platící návštěvníky.Ta naopak budou po většinu času prázdná, protože platit za parkování na periferii stejnou hodinovou sazbu jako v centru, na to se snad chytí jen člověk v totální nouzi.
- před časem byly z důvodu "bezpečnosti" namalovány žluté čáry vyznačující zákaz parkování na vnitřní straně zatáček. Bohužel se jednalo o relativně přehledné zatáčky, kde se v pohodě vyhnula 2 protijedoucí vozidla. Jen na Suchém vršku jsme takto přišli cca o 12 parkovacích míst. Je naopak s podivem, že nepřehledná zatáčka o 20m dál takto označena není, a pokud se v ní parkuje po obou stranách, neprojedou například popeláři či hasiči.
- navrhovaná místa bez regulovaných zón mohou být brána snad jako výsměch. Jsou na odlehlých místech, většinou bez osvětlení a možné kontroly z oken bytů. Budou fungovat jako hobby market pro zloděje.
-již 3x jsem po radnici požadoval vyznačení běžných kolmých parkovacích stání - bez odpovědi. Vždy se najde "chytrák", co postaví auto tak, že zabere místa pro 2 vozidla. Většinou se tak děje po blokovém čištění ulic. Po posledním čištění padl rekord - celé 2 měsíce bylo u nás v parkovacím zálivu na 13 možných místech jen 11 vozidel.
- slibovala se důsledná kontrola míst pro invalidy, protože jsou často zneužívána lidmi, co jsou zcela zdraví a invalidní potvrzení si prostě koupí. Mám pocit, že tato místa naopak přibývají a navíc nejsou vyznačena od kraje parkovacího zálivu - opět chaoticky, bez vyměření, uprostřed.
- dostatek parkovacích míst bylo např. na zatravňovacích panelech u metra Hůrka.Dnes je z toho hlídané parkoviště. Stačilo zabrat prostranství určené všem, postavit plot a boudu a pak jen vybírat.Jaký roční přínos z toho pro nás, obyvatele Třináctky, je? Vylepšilo se díky tomu parkování pro ostatní?
- chystá se placené parkování u Galerie Butovice. Chápu, že si stejně jako Metropole a Globus chrání svá místa pro své zákazníky. Proč ale není po nějakém finančním vyrovnání využívána část těchto parkovacích kapacit jako legální P+R? Parkoviště u Galerie je předimenzované, a až zde nebudou parkovat přespolní, bude poloprázdné.

Myslím, že je bohužel o všem rozhodnuto a radnice si jen dělá alibi - jako že se k tomu můžeme vyjádřit.Už dávno je určena spřátelená firma, co bude parkovné vybírat ve stylu 90% nám, 10% radnici a ta to použije na úplně jiné věci, než řešení parkování.
KliKa

#9 Suchý vršek

2012-12-21 00:26

Se zděšením jsem zjistil, že mezi navrhované zavedení parkovacích zón patří i naše ulice,
která se stala noční můrou pro většinu řidičů přijíždějících parkovat ve večerním čase.
S několika nesmyslnými zásahy jsme se setkali při malbě žlutých pruhů v místech,kde skutečně nemusí být (pravděpodobně pro výběr "parkovného"). Jednání ohledně nich na ÚMČ s odpovědným úředníkem dopravního odboru bylo po několika větách bezvýznamné pravděpodobně díky důkladnému školení asertivity.
Ulice Suchý vršek je z mého pohledu stvořená pro jednosměrný provoz s rozšířením možnosti částečného parkování na asfaltových bulvárech sovětského typu (chodnících) s odstraněním zákazu parkování mimo zálivy v dopoledních hodinách. Argumentace potřebné průjezdnosti pro svoz odpadu je zavádějící, když odpadky jsou nakládány i mimo uvedený čas. Chápal bych zdůvodnění obslužnosti pro záchrané systémy, ale ten v odpoledních hodinách neobstojí.
Ekonomicky lze jednoduše vyhodnotit, že výběr za rezidentní karty bude pro ÚMČ přínosnější, než vynakládat finanční prostředky na rozšíření parkovací kapacity pro těch pár králíků, kteří přijdou jednou za čas dát hlas do urny (nikdy nevím zda se jedná o dobrou volbu nebo pohřeb).
Nemohu souhlasit se zaváděním parkovacích zón v místech, kde na objekt o 17 bytech
připadá 3,7 parkovacích míst.
FrantaH

#10

2012-12-21 15:24

V okrajové části Prahy jsou parkovací zóny zbytečné a jen znepříjemní obyvatelům této části Prahy život a MČ Praha 13 peníze do kapsy, na rozhazování a né zpříjemnění pobytu svých občanů.
Miroslav

#11 Suchý Vršek

2012-12-22 03:52

Dobrý den,

bydlím v ulici Suchý Vršek, kde opravdu ve večerních hodninách není kde zaparkovat. Bohužel jsem nucen parkovat i na místech kde bych stát neměl a to i stím, že tam jednou začas dosatanu pokutu. Důvod proč parkuji i na těchto místech je, že naše radnice není schopna zajistit bezpečné parkování v ulici Ovčí hájek ( jedná se mi o úsek parkovací zońy u Vyhlídky), kde je na denním pořádku , že Vám auto vykradou. Bohužel už se mi tato nepříjemná věc přihodila. Co se týče zavedení modrých zon nejsem proti, pokud tyto peníze budou použity na bezplatné podzemní parkovište pro naše sídlište. Denně vidím jak v okolí metra parkují lidé ze Středočeského kraje a z Velké ohrady, kteří zde parkují a pak jedou dále metrem do práce.
Ferdys

#12

2012-12-23 15:36

Je to nesmyslné rozhodnutí, bydlíme u sportovní haly a pokud se tam konají akce, absolutně není kde parkovat a teď si nějací chytráci vymyslí toto.
Vše proti lidem to je to nejlepší co je mohlo napadnout. Snad to pro nás dopadne dobře. Přeji si to. Zdravím L.K.
Daniel Palivec

#13 parkovací zóny jsou kontraproduktivní nesmysl

2012-12-24 12:16

STOP zmiňuje, že se placené zóny budou zavádět na Praze 11. Rád bych k tomu něco dodal. Starosta Mlejnský se pokouší toto opatření zavést proti silnému odporu místních obyvatel a opozice na radnici, na kterou pro jistotu posílá svoje osvalené "přátele", viz http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-petr-necas-a-pribeh-jedne-fotografie-1-f4k-/p_politika.asp?c=A100922_202834_p_politika_wag když mu "dělá problémy". Další informace též zde: http://lukes.blog.idnes.cz/
Pokud jde o mě, rozhodně si nepřeji placené zóny zde na Praze 13. Parkovací zóny vám místo k zaparkování rozhodně nezajistí, ale velmi vám zkomplikují život, pokud za vámi někdo přijede, nebo si například sjednáte řemeslníky (ti vám to parkovné naúčtují v nákladech) a tak dále. Naopak budou vítaným zdrojem značných dalších příjmů pro radnici, což je důvod, proč se to tu pokoušejí zavést. Podotýkám že petice asi stačit nebude. Ještě bych dodal, že problémy s parkováním nejsou způsobeny mimopražskými řidiči, co sem dojíždí za prací. Nevejdou se sem auta místních obyvatel - nejvíc narváno je zde v noci! Přes den je naopak šance přeparkovat blíže k místu bydliště.
Daniel Palivec

#14 Re: další postřehy

2012-12-24 12:36

#8: Luboš - další postřehy Podporuji takřka bez vyjímky Vaše návrhy. Zrušení placených parkovišť, příčných pruhů, a vyznačení parkovacích míst by za málo peněz mnohé vyřešilo.

 

Martin Lučanský

#15 Dopis pro p. Aleše Marečka, zástupce starosty Prahy 13

2013-01-03 14:20

Dobrý den,
rád bych se vyjádřil k plánu na zavedení modrých zón parkování na Praze 13.
Nejsem sice obyvatelem Prahy 13, ale mám na jejím území (v ulici Běhounkova) už od roku 1998 pronajaté kanceláře naší malé projektové kanceláře.
Členové naší firmy jsou, včetně mě, z celého středočeského kraje a do práce dojíždějí osobními auty. Není to jen z důvodu pohodlnosti, ale i proto, že naše práce vyžaduje časté návštěvy u klientů, nebo na stavbách. Hromadnou dopravou se to nedá stihnout.
Nemám pocit že by naše auta zabírala místo pro zde trvale bydlící občany. Ráno a po celou pracovní dobu je v naší ulici spousta volných parkovacích míst. Jiná je situace večer, kdy se vrací obyvatelé z práce domů, a mohu potvrdit že po 18,00 a po celou noc je parkování před paneláky obsazené. Místo se dá najít jen na poměrně odděleném parkovišti za stromy, kde je vyšší riziko krádeže.
To už ale naše auta parkování neblokují, protože obvykle pracujeme jen do 17,00.
V momentě, kdy budou zavedeny parkovací zóny je pro naší firmu nejjednodušším řešením kanceláře přestěhovat do míst, kde se poplatky za parkování nevybírají.
Praha 13 sice získá cca 5 parkovacích míst, ale bude to v době kdy je místa stejně dost, a náš domácí bude muset shánět nové nájemníky (kteří se určitě budou ptát jak je to s parkováním), a místní obchodníci přijdou o peníze, které v této části města každodenně utrácíme. No a samozřejmě problém s parkováním obyvatel ve večerních hodinách zůstane úplně stejný. Ale to Vy určitě víte.
Proto Vás vyzývám abyste zavedení parkovacích zón na Praze 13 nepodpořil!

Na závěr si dovolím trošku ironickou poznámku:
Už se těším až budou parkovací zóny zavedené úplně všude, a nikdo nebude smět jezdit (a parkovat) nikde jinde, než ve svém bydlišti, kde ovšem nebude místo k parkování, protože nikdo nebude jezdit do práce autem... atd, a ještě budeme muset za toto privilegium platit radnicím které se o nás tak hezky starají. Tím bude konečně nesmyslnost celého řešení zřejmá. Ale to už bude pozdě :-).
--
S pozdravem
Ing. Martin Lučanský
XY

#16

2013-01-04 15:32

Stejná situace s parkováním po 17.30 hod. je i v ulici Bronzová, Archeologická, Brdičkova, Píškova a Zázvorkova kolem Metra Lužiny. Plno je všude vč. parkoviště u metra a spojka mezi ul.Bronzová a Zázvorkova se naplní do 19.00 h. - je zde však omezená doba parkování od 19.00 do 7.00, pak už mají měšťáci hody. Ráno se uvolněná místa plní dojížděči na metro
A.K.

#17

2013-01-05 10:52

Parkovací zóny jsou jen na tahání peněz z našich tak vyhublých kapes,raději kdyby jste našli další místa na parkování pro místní lidi.Stačí přijet na večer domů a těžko najdete místo k zaparkování.Tento problém zóny nevyřeší,ale jen někomu naplní kapsy.
MUDr.Pavla Lišková

#18 petice parkovací zony na P 13

2013-01-05 16:30

Domnívám se, že jde pouze o fiskální záměr městské části a občanům to nebude užitečné.

Nepřihlášený uživatel

#19

2013-01-06 19:38

Zavedení placených modrých zón na Praze 13 je jen dalším ubohým krokem jak z našich už takto vyprázdněných kapes vytáhnout to něco málo peněz co nám zbývá k tomu, abychom nechcípli hlady.
Dino

#20

2013-01-06 19:41

Zavedení placených modrých zón na Praze 13 je jen dalším ubohým krokem jak z našich už takto vyprázdněných kapes vytáhnout to něco málo peněz co nám zbývá k tomu, abychom nechcípli hlady. Raději bych volil rozšíření neplacených parkovacích míst pro normální lidi.
Petr Fabisz

#21 Důvody mého podpisu této petice

2013-01-07 00:46

Petici považuji za správný počin. Zavedení zón placeného parkování (parkovacích zón) je především regulačním a restriktivním opatřením, které má na cíl především omezit na nutnou míru vjezd vozidel, jejichž provozovatelé v nich nemají trvalé bydliště, sídlo či provozovnu, ani vlastní nemovitost, do nich a parkování v nich. Samo o sobě ale nová parkovací místa a plochy nevytváří. Má své racionální opodstatnění v historickém centru Prahy, kde komunikace nebyly na provoz tak velkého množství motorových vozidel stavěny a kde z prostorových i ekologických důvodů je takové omezení žádoucí, nikoliv však na sídlištích na okrajích Prahy.

Uvažované zavedení parkovacích zón na území Prahy 13 by nedostatek parkovacích míst neřešilo. Zato by finančně zatížilo všechny, kteří sem z různých důvodů potřebují zajíždět a parkovat, některé až extrémně, bez garance, že zde najdou volné místo k parkování. Přínosem by bylo jen pro rozpočet Magistrátu hl. m. Prahy.

Řešení vidím ve výstavbě dalších parkovacích ploch v potřebných místech, nejlépe v hromadných vícepodlažních garážích nabízejících parkvání za přijatelnou cenu, které si však vyžádá větší investice, prostor a čas. Rychlou a levnou, byť jen dílčí, pomoc by přinesla přeměna příčných dělicích zelených poloostrůvků na parkovací místa, tam, kde je to možné.

Myšák Plyšák

#22 ad. modrá zóna

2013-01-07 13:37

Tak, jako píšete o tom, že nemáte auto a tudíž se Vás parkování na Praze 13 netýká, může být parkování na Praze 13 lhostejné i mě - který si platí parkovací místo na Hůrce. Ani z práce městské policie v Praze 13 bych neměl hrůzu - zřejmě pracují v ilegalitě, protože nikdy nikde strážníka nevidím - a to za 20 let práce u MP mám zrak na "naše" hochy a dívky vycvičený a mnohdy se mi z jejich (ne)práce chce zvracet.
Co je, však problémem jsou neukáznění obyvatelé ze Středočeského kraje, kteří v rámci svého vesnického furiantství musí přijet do Prahy (nejlépe až do kanceláře) autem, protože nejsou schopni vstřebat svůj komplex z okresu Praha-(něco). Oni by byli tak rádi Prahou, ale stále ji čouhá sláma z bot! (pracoval jsem s těmi lidmi u jedné firmy 4 roky, a tak vím své) A zde je jadérko problému: parkují, kde se dá - v parkovištích obchodních domů - pokud co nejblíže metra (aby se jim neošoupaly nohy) a radnice nedokáže nic chytřejšího než zřídit tzv. modré zóny - což opět nic neřeší, neboť si sice obyvatelé v místě bydlící koupí tzv. rezidenční karty, ale nikdo jim nezaručí, že budou mít volné místo k zaparkování. Pak se tedy budou muset takto omezení občané obrátit na městskou policii, která provede odtah vozidla na odtahové parkoviště. To však bývá otázka i dvou a více hodin, nehledě toho, že počet odtahových vozidel nestoupá na rozdíl od počtu tzv. modrých (ale i jiných) zón. Radnice by zřejmě zavedla parkovací automaty pro vozidla náhodně parkující vozidla v Praze 13, ale známe našince – vše lze obejít v případě, že není kladen důraz na dodržování zákonnosti – což si u MP Prahy 13 nejsem tak jistý.
Co s tím? Motivovat mimopražské obyvatele k cestě do hlavního města zvýšeným počtem parkovacích míst v blízkosti metra za rozumnou cenu, ev. zlepšit infrastrukturu dopravy v rámci pražské integrované dopravy vč. rozumné cenové politiky a různých bonusů.
Závěr: petici rád podepíši, neboť si nemíním kupovat rezidenční kartu jen proto, že 1×týdně jedu autem na nákup.
Michael Hamsa, ZDO+OKS městské policie Prahy 14.
Radek Nejedlo

#23 Nesouhlas s Modrou zónou

2013-01-10 11:33

Rád bych uvedl důvody, proč nesouhlasím se zavedením placeného stání.
Bydlím na Ulici Fantova, která je v podstatě mezi dvěmi stanicemi Metra. Tedy na obě strany daleko, proč by tady tedy někdo parkoval.

Tak jak bylo uvedeno výše, mám služební vůz, ke lterému nemám právní vztah krom toho, že mi jej zaměstnavatel propůjčil. Kde bych podle Vás měl asi parkovat drahá radnice.
U stanice metra Luka je velmi dlouho oplocený škaredý prostor, který by mohl klidně sloužit pomocí travních dlaždic sloužit jako parkoviště. Odhaduji, že by se v daném prostoru našlo místo pro 40 i více vozů. Proč zde neudělat P+R parkoviště.
Jestli je problém s pakováním, tak je to ve večerních hodinách. Vracím se domů většinou kolem 20-té hodiny a velmi težko hledám místo na parkování. To asi nebude tím, že jsou místa zabrána přespolními. Z 95% když jedu ráno do práce, tak auta, která tam byla, tak tam ještě stojí.
Rozhodně se hodí podívat se na stání pro invalidy. rozhodně nechci, aby jim místa byla zabírána pokud jsou využína. Ale u našeho domu jsou dvě. Jedno je po dobu co tu bydlím prázdné a ještě jsem tam daný vůz neviděl. Druhé, to patří přímo do našeho domu, kdy uživatel se odstěhoval, což vím zcela určite. Proč tedy ty místa tam jsou?
Namalování parkovacích míst, by se také hodilo. Přeci jenom někteří řidiči mají problém postavit auto tak, aby nebyli přes dvě místa. Pravda u obchodních center, kde je to namalované se také najdou experti, kteří by toto měli opravdu trénovat.
Tolik k nesouhlasu, neboť zavední zón mne bude stát jenom peníze a nic mi to nedá.
Milan Mudruňka

#24 Komunikace s MČ Praha 13

2013-01-11 02:15

Dne 9.1. 2013 byl zaslán dopis adresovaný starostovi MČ Praha 13 Ing. Vodrážkovi s textem petice a petičními archy ke dni 8.1.
Dne 10.1. byl rozeslán mail na jednotlivé zastupitele MČ Prahy 13 (2x byl nedoručen) s informací o této petici.
Milan

#25 Článek na webu MČ Praha 13 z 9.1.2013

2013-01-11 02:18

Z níže uvedeného článku vyplývá, že parkovací zóny schvaluje v konečné fázi Rada hl. města Prahy

O parkovacích zónách v Praze 13 není rozhodnuto

V souvislosti s nepřesnostmi v některých médiích a obavami občanů sděluje vedení Prahy 13, že o zřízení placených parkovacích zón v městské části nebylo v žádném případě rozhodnuto a diskuse o této možnosti nadále probíhá.

„Jde o příliš závažný zásah do stávajícího systému parkování, proto se nechceme rozhodovat ukvapeně,“ uklidňuje obavy starosta Prahy 13 David Vodrážka. „Návrh jsme předložili k veřejné diskuzi a chceme znát stanovisko obyvatel dotčených oblastí.“

Na území Prahy 13, zejména v okolí stanic metra, parkuje zejména v pracovních dnech velké množství řidičů ze středočeských obcí, kteří dojíždějí do Prahy do zaměstnání autem a pokračují metrem do centra. Ti pak zabírají parkovací místa místním obyvatelům. Úvahy o možnosti zřídit v Praze 13 parkovací zóny, které by parkování mimopražských řidičů zabránily, se objevily v loňském roce jako reakce na informace, že podobný krok připravuje sousední Praha 5 a Praha 6. Vedení MČ Praha 13 tedy nechalo zpracovat analýzu dopravy v klidu, jejíž součástí byl návrh rozsahu placených parkovacích zón se zaměřením právě na okolí stanic metra.

Radnice ale nechce zavedení zón vnucovat, pokud by s nimi nesouhlasili místní obyvatelé. Proto byl záměr předložen k veřejné diskusi – místostarosta Aleš Mareček představil záměr v prosincovém zpravodaji Prahy 13 a vyzval občany, aby se k návrhu vyjádřili. Dosud přišlo přes 400 odpovědí na tuto výzvu a dvě petice. Dotaz na postoj ke zřízení parkovacích zón bude také součástí připravovaného průzkumu veřejného mínění mezi občany Prahy 13.

Teprve po důkladném vyhodnocení veřejné diskuse se samospráva Prahy 13 rozhodne, zda hl. městu Praze navrhne zřízení zón v městské části či nikoli. Schválení nových parkovacích zón je v kompetenci Rady hl. města Prahy. Ta však zóny zřídí jedině na základě doporučení městské části. Vedení Prahy 13 bude občany o svých krocích v této oblasti průběžně informovat.

Samuel Truschka
tiskový mluvčí městské části