Petice SMS ČR proti převodu financování nepedagogických pracovníků na obce (Vařečkový protest)
Komentáře
#2
Není dostatečně zajištěno financování nepedagogů. Dále nesouhlasím s převodem na obce, protože to opět zatíží administrativně samosprávu a rozpočet.Jiří Černý (Zlatá Olešnice, 2025-02-04)
#4
NESOUHLASÍM s převodem financování nepedagogických pracovníků na zřizovatele, především na obce.Josef Jandouš (Nedachlebice, 2025-02-06)
#10
Obava o další finanční zatížení obcí.Josef Smažinka (Litenčice 97, 2025-02-06)
#13
podepisuji, protože navrženým řešením nám bude chybět cca 130tisíc měsíčně na zaplacení všech nepedagogů včetně odvodů.Zdeněk Souček (Rudíkov, 2025-02-06)
#15
Nesouhlasíme s převodem financování. Ne proto, aby Dolní Město mělo více peněz nebo méně starostí. Proto, že to znamená nárůst celkových nákladů veřejného sektoru. Do letoška převáděli ředitelé část peněz z balíku na pedagogy nepedagogům. Toto zveřejněný návrh nebere vůbec v potaz. Pokud bude zachován náklad na nepedagogy (což se v 99,9% případů bezpochyby stane), tak nárůst nákladů veřejného sektoru (obce, stát, kraje) naroste přesně o částku rovnající se balíku peněz převáděných řediteli od pedagogů k nepedagogům. A pedagogům samozřejmě o tento balík narostou mzdy. Nic jiného se nestane. MŠMT vůbec ale neví, kolik tyto převody činí a vůbec s tím nekalkuluje.Dále nerozumím tomu, proč starostové píší petice a poslanci STAN hlasují pro tento návrh. To je bizardní situace.
Pavel Chlád (Dolní Město, 2025-02-06)
#19
Nesouhlasím s navrhovaným způsobem převodu nepedagogických pracovníků už jen proto, že tito jsou neodmyslitelnou součástí týmu lidí, kteří se starají o bezproblémové fungování daného zařízení jako celek a tak by to i mělo zůstat, pod hlavičkou daného zařízení. Na co se tedy v minulosti s velkou slávou zaváděla právní subjektivita školských zařízení? Jedná se o nepromyšlený, nesystémový krok, který předem nikdo neprojednal se zřizovateli. Rozmohl se nám tu takový nešvar, že se političtí představitelé domnívají, že obce vše zaplatí. Máme tu dopravní obslužnost, povinně nepovinný příspěvek na sociální služby, tak proč nedoplácet ještě i nepedagogické pracovníky.Radim Vlasatý (Kyselovice, 2025-02-06)
#20
Jedná se o nepromyšlený krok, který není zkonzultován se zřizovateli. Placení nepedagogů pře obce je holý nesmysl, dosud fungoval zavedený systém, tak nám není jasný důvod proč něco fungujícího rozbít. Případě, že nebudeme vyslyšeni, budeme nuceni redukovat počet těchto pracovníků, ať je to třeba v rozporu se školským zákonem. Budeme se chovat jako řádný hospodář s dopadem na nepedagogické pracovníky. V nejhorším případě může dojít i k zavření škol na malých obcích, čím opět zhoršíme život na venkově, protože součástí škol jsou v mnoha případech i školy mateřské, které by mohli být také uzavřeny. Tím dojde k přetlaku na školách ve městech, kde je již teď problém. A nakonec to dopadne tak, že bude stát podporovat výstavbu škol a školek ve městech a odliv občanů z venkova se ještě zvýší... Udělejme vše pro to, aby tento nehorázný nesmysl někdo zastavil.Roman Studený (Mladkov, 2025-02-06)
#22
Nesouhlasím s převodem financování nepedagogických pracovníku na zřizovatele.Miroslav Šálek (Břest, 2025-02-06)
#24
Nesouhlasím s dalším přesunem práce a odpovědnosti na obce (starosty)Václav Fejtek (Louňovice pod Blaníkem, 2025-02-06)
#27
Podepisuji, protože toto neřeší problém školství jako celku. Je to pouze bezradná křeč vyvolaná katastrofálním rozpočtem.Vladimír Kotýnek (Hořepník, 2025-02-06)
#32
Nesouhlasím s návrhem vlády.Lenka Brandtnerová (Ohníč, 2025-02-06)
#34
Podepisuji, protože je to opět nařízení šité horkou jehlou, nedomyšlené, opět další nařízení omezující rozhodování samosprávy.Renata Zábojníková (Neubuz, 2025-02-06)
#36
nesouhlasím s financováním nepedagogických pracovníků obcíDita Horníková (Miřetice, 2025-02-06)
#37
Účetní na naší škole je nenahraditelná. Pokud dojde k jejímu financování že strany města, odejde ze své funkce, protože ji nezaplatí, zatímco v soukromém sektoru ano.Stejně tak si zaslouží řádně ocenit kuchařky i uklízečky, bez těch škola nebude fungovat.
Vladimíra Raclová (Majetín, 2025-02-06)
#39
Je to cílená likvidace škol na malých obcích a chystání byznysu (vaření, údržba) pro, do budoucna státem dotované firmy.Rostislav Sypták (Růžďka, 2025-02-06)
#43
Podepisuji, protože je to blbost měnit.Pavla Studená (Majetín, 2025-02-06)
#47
- diskriminace obcí - nedůstojné !Josef Mikulka (Rakůvka, 2025-02-06)
#49
Návrh převodu není řádně projednán a není zaručené financování v následujících letech.Josef Osička (Moravský Žižkov, 2025-02-06)
#50
Nesouhlasím s převodem financování nepedagogických pracovníků na zřizovatele.Helena Handlová (Tvarožná Lhota, 2025-02-06)
#53
Předkládaná změna financování naprosto zbytečně naruší již tak křehký fungující systém mezi státem, zřizovatelem, školou a jejími zaměstnanci. Jsem přesvědčený, že změna negativním způsobem ovlivní fungování škol a tím to hlavní, tedy kvalitu vzdělávání a výchovy.Aleš Mergental (Velehrad, 2025-02-06)
#56
Financování nepedagogických pracovníků je dlouhodobě podfinancované a školy toto částečně řeší i dnes zřizovatelem a nebo z platů pedagogů. Po několika letech došlo konečně alespoň k částečnému navýšení platů nepedagogů a zároveň k nárůstu minimální a zaručené mzdy a stát zároveň toto financování chce přesunout na obce. Čísla, která jsou zveřejňována jsou právě díky posunu zaručené mzdy značně zkreslená a dopad bude daleko větší než se předpokládá. Je jasné, že je potřeba hledat úspory a hospodařit efektivně, ale že stát, který dosud na uklizečky a kuchařky kašlal začne právě od těch sociálně nejslabších, je naprosto tristní. Kvalitativně jsou výsledky vzdělávání čím dál horší a přesto jde spousta finančních prostředků do tandemových výuk, do dělení hodin apod. a chce se přehodit celý problém s platy nepedagogů na obce. A udělat to legislativním přílepkem bez dostatečné diskuse a řešení dopadů s nesouhlasem krajů a obcí je už nepochopitelné úplně.Michal Vrba (Pitín, 2025-02-06)
#58
Chci podpořit kolegyně starostky a kolegy starosty(obecní samosprávy), co zřizují školy nebo školky. V dnešní době s přemírou administrativní práce, by to byla další zátěž a navíc za nejasných podmínek - financování.Radek Pavelka (Přepychy, 2025-02-06)
#59
hp9nMartina Vodičková (městys Škvorec, 2025-02-06)
#61
Vedle všech výhrad mne opravdu mrzí s jakou lehkostí STAN po 18 letech snižuje podíl katastrální výměry v RUD a dokonce koeficient rovnosti, které pomohly zvýšit příjmy obcí a menších měst.Stanislav Polčák (Praha, 2025-02-06)
#62
Chybí celková studie, která by ukázala, jak tato změna ovlivní rozpočty obcí při přechodu na nový systém financování. Plánované zavedení změny převodu financování nepedagogických pracovníků od 1. září 2025 bude pro menší obce další administrativní a finanční zátěž.RUDOLF Němec (Bravantice, 2025-02-06)
#65
Nesouhlasím s přenášením problém státu na obce. Protože stát nemá v rozpočtu prostředky, tak se zbavuje horkého bramboru a starostové vyřiďte si to s řediteli škol sami. My slíbili učitelům a nemáme, kde brát. Stát vůbec neřeší tabulkové platy a zaručené platy, kde vznikají velké rozdíly a tyto rozdíly prostě nemá z čeho pokrýt.Upozorňuji na to, že RUD není obcím garantované. Na rok 2024 nám kalkulačka RUD predikovala 22 682 282,- Kč - skutečnost však činí jen 22 149 929,06 Kč. Na rozdíl od obcí, stát si vytiskne dluhopisy, pokud nemá v rozpočtu vybráno z daní. Obce si holt musí poradit sami. Kalkulovat nám stát může kde co, skutečnost je pak zcela jiná. Odvíjí se prostě od toho, jak se daně platí a vybírají.
Jan Malát (Nový Rychnov, 2025-02-06)
#69
Novela š.z. s avizovanou změnou je cíleně směřována k redukci regionálního školství, cílí zejména na školy venkovské a jejich zřizovatele, stane se tak startovacími bloky pro zahájení snižování počtu samosprávných územních celků s nižším počtem obyvatel. Proto petici PODEPISUJI!!Josef Škvor (Teplýšovice, 2025-02-06)
#70
Protože je to nedomyšlený nesmysl.Petr Ontolčík (Krasonice, 2025-02-06)
#71
Podepisuji, protože toto rozhodnutí vlády obec ekonomicky poškodí.Pavel Osinek (Vraclav, 2025-02-06)
#74
Nejsou vyjasnění finance a neznáme přínos změnyZdeňka Sma (Bobrová, 2025-02-06)
#83
nesouhlasím s převodem financováníAleš Vašek (Hrochův Týnec, 2025-02-07)
#89
Takto zásadní změny by neměly být schvalovány narychlo a v průběhu roku, přináší to nejistotu pro všechny zúčastněné. Zveřejněné "dodatečné" prostředky pro obce neodpovídají ani současným úvazkům a v kombinaci s dalšími úpravami v oblasti RUD nezaručují dostatečné finance, tak aby nebyly ohroženy investiční záměry obcí. Ředitelé škol jsou manažeři samostatně fungujících příspěvkových organizací a není důvod jim upírat jejich rozhodovací pravomoce a kompetence.Irena Žalovičová (Dubá, 2025-02-07)
#90
Naprosto souhlasím s tím, aby finanční prostředky na platy pedagogů byly výhradně určeny pouze na ně. Také se domnívám, že je dobrá myšlenka ulevit ředitelům a správu o budovu/y přenechat obcím. Ostatní považuji ale za přešlap. Prostředky ONIV musí být garantovaným příjmem škol a nemůže být o její výši rozhodováno jinde. Bohatě by stačilo finance ze SR účelově rozdělit, aby nemohlo docházet k dofinancování platů nepedagogů z prostředků na platy pedagogů. A samozřejmě změnit platové podmínky nepedagogů.Andrea Skružná (Čížkovice, 2025-02-07)
#91
Převedení financování nepedagogických pracovníků považuji za nesystémové, ušité "horkou" jehlou, a nechápu, proč se zavádí již v průběhu rozpočtového roku. Dále si myslím, že návrh není rovnoprávný ke všem školám a preferuje především svazkové školy, což může vést až k rušení škol na malých obcích.Antonín Fojt (Bořitov, 2025-02-07)
#96
Mimo uvedené významné důvody uvádím i skutečnost, že mi přijde i nelogické, že bychom měli odměňovat pracovníky, které přímo neřídíme.Lenka Grofová (Velké Bílovice, 2025-02-07)
#98
Podepisuji, protože nepovažuji toto řešení za systémové a spravedlivé.Petr Hanuška (Velký Týnec, 2025-02-07)
#101
rozhodnutí je zcela nekoncepční a nesmyslnéMichaela Honešová (Pražmo, 2025-02-07)
#103
Podepisuji, neboť tento návrh nebyl řádně projednán se zástupci samospráv a neprošel řádným legislativním procesem.Milan Hloušek (Plavy, 2025-02-07)
#106
Podepisuji, protože plánované kroky vlády jsou neuvážené, nic neřešící a problém financování je přesouván na obce.Zdeněk Müller (Zvoleněves, 2025-02-07)
#109
Zásadně nesouhlasím s převodem nepedagogů na obec.Luboš Holman (Vysoké Veselí, 2025-02-07)
#115
s vládním návrhem nesouhlasímMartin Janíček (Dolní Kounice, 2025-02-07)
#118
Největším problémem českého školství rozhodně nejsou školníci, uklízečky, kuchařky... !!Problém českého školství je jinde.
Zdeněk Nekula (Obec Těšetice, 2025-02-07)
#119
ZÁSADNĚ nesouhlasím !!!!!!!Bronislava Augustinová (Želeč, 2025-02-07)
#120
NESOUHLASÍM!!!!Martina Augustinová (Želeč, 2025-02-07)
#126
nesouhlasím s převedení nepedagogických pracovníků pod obecIva Schmidová (Běrunice, 2025-02-07)
#127
nesouhlasím s návrhem financováníDana Schreierová (Neplachovice, 2025-02-07)
#129
Změna je podepsána narychlo a bez řádného projednání.Monika Dvořáková (Stará Ves, 2025-02-07)
#134
Podepisuji, protože nesouhlasím s financováním nepedagogických pracovníků obcí. Celé přemístění financí postrádá smysl, je to další věc, která uškodí našemu venkovu a připraví obce o finance.Kamil Hanus (Manětín, 2025-02-07)
#138
návrh není dostatečně připraven a nejsou k němu podávána relevantní informaceLumír Kadlec (Bezdružice, 2025-02-07)
#143
Podepisuji, protože s přiloženým dokumentem souhlasím. Nechceme převést nepedagogické pracovníky na nás na obec jako na zřizovatele. Nepedagogičtí pracovníci, které zaměstnává škola by měli být v kompetenci školy.MONIKA JELENOVÁ (OLEŠNICE V ORLICKÝCH HORÁCH, 2025-02-07)
#145
Jedná se o nesmyslné a nesystémové opatření, které poškozuje obce.Tomáš Komárek (Mlázovice, 2025-02-07)
#147
nesouhlasím s návrhemMiroslava Gödrichová (Neplachovice, 2025-02-07)
#149
Změna není dobře připravena.Karel Popel (Kralovice, 2025-02-07)
#151
Podepisuji, protože malým obcím vyloženě uškodí. Deklarovaná "výhodnost" je zkreslená. V jejím odůvodnění se totiž počítá se stávajícím i navýšeným RUD. Přitom už nyní jsme z obce přispívali na navýšené úvazky nepedagogů ve školní jídelně, protože z úvazků určených rozpisem by naše malá jídelna (včetně navýšení prťavého úvazku pro vedoucí školní jídelny) nemohla fungovat podle požadavků ZŠ a MŠ. S tím samozřejmě návrh pana ministra nepočítá, protože už nyní jsou tyto úvazky "mimo systém" MŠMT. Poslední tři roky se nám rozpočet na provoz školy zejména kvůli energiím a růstu cen za povinné revize, zabezpečení školy, poradenské služby a další nároky zvedl o 65 %. Pro naši malou obec s jedinou malotřídkou je to hodně. Navíc myslím, že se opravdu nepočítá s tím, že někteří nepedagogové budou mít doplatek do zaručené mzdy vyšší až o 5 000 Kč měsíčně (např. kuchařka s maturitou). Uvědomujeme si důležitost školského zařízení pro život v obci. V roce 2014 jsme naši malotřídku rozšířili o jednotřídní MŠ, v roce 2018 vybudovali školní jídelnu. Snažíme se školku i školu udržet, ale tato novela začíná mít likvidační charakter.Ludmila Proislová (Študlov, okres Zlín, 2025-02-07)
#152
Podepisuji, protože celý problém je zcela opět nejasný a nedotažený. BrožováPetra Brožová (Hromnice, 2025-02-07)
#153
Podepisuji, jelikož nesouhlasím s převodem peněz na financování nepedagogických zaměstnanců. 5.2.2025 jsem byla součástí jednání u kulatého stolu. Nešlo o jednání. Šlo o oznámení zástupcům obce, že je rozhodnuto. Nebyl nám dán dostatečný prostor k vyjádření nesouhlasu. Pan ministr nezná komunální problematiku, což je evidentní. Proč budeme odebírat kompetence o rozhodování a zajišťování peněz pro nepededag.zaměstnance ředitelům a ředitelkám? Jednou jsou to manažeři těchto institucí a měli by být plně zodpovědni za efektivní vynakládání financí i na tuto nepedagogickou činnost. Stejně jako jsme my manažeři a staráme se o velké prostranství našich obcí, o zaměstnance, o finance na různé investiční i neinvestiční akce, také za nás nikdo tuto povinnost nepřebírá. Jednou je to ředitelka či ředitel a má se starat o celý ústav se vším všudy. My se staráme a obhospodařujeme, rekonstruujeme a opravujeme budovu MŠ, jako takovou. O to se naše ředitelka starat nemusí. Doslova stačí pomyslet a my jednáme. Ale o "její" zaměstnance se odmítáme starat. Bude v tom jen nepořádek. - 1.)Nám přijdou peníze z RUD, ale již dnes jsme v nejistotě, zda jich bude v následujících letech vždy dost, abychom ty mzdy pokryli a ještě zbylo na opravu MŠ. 2.) Budeme muset zajistit a zaplatit společnost, která jasně určí normativ práce těchto neped. zaměstnanců, jelikož naše paní ředitelka státem určené normativy nerespektovala a téměř jednonásobně navýšila svým kamarádkám, které zaměstnává jako ukízečku a hospodářku jejich úvazky. Respektive paní hospodářce. My budeme zase ti špatní a přísní a paní ředitelka si myje ruce. 3.) Bude-li mít paní ředitelka konfikt s nepedag. zam., kdo jej bude řešit? Zaměstnavatel, který ale nerozděluje mzdy? Nebo Zřizovatel, který ale není zaměstnavatelem, pouze přiděluje finance? Prosím Vás, netvrdím, že by se nemohla udělat změna, která by vedla k efektivnímu vynakládání financí a zároveň b vedla k zvyšování kvality vzdělávání dětí, ale tento způsob nebude možná vadit větším městů a větším obcím, kde je velký aparát. Jde totiž o celkové rozšíření kontroly školských zařízení, vedení a metodika, apod. Ale jsme-li na obci 1+1 (starostka a jedna admin.) je to další ne úplně lehká problematika, kterou nejsme časově schopni pojmout. Dá nám stát dotaci na další pracovní sílu, nebo bude stát dotovat rozdíl financí na mzdy a skutečně požadovanou částku na mzdy? Ano, jsou ředitelky a ředitelé, kteří jsou šikovní a umí zajistit finance a pomocí různého sdílení zaměstnanců efektivní naplnění pracovní činnosti a tedy i její odměnění. My máme paní ředitelku šikovnou co se výuky týče. Rodiče i děti ji asi mají rády, ale jako manažerku, která má zajistit výše jmenované věci dány nemá. A to vede k jejímu navádění nepedagogických zaměstnanců a potažmo několika rodičů proti zřizovateli. Věřte, že je to velmi nepříjemné a stačí, co nám je nakládáno mimo MŠ.Hana Zörklerová (Markvartice, 2025-02-07)
#154
Nesouhlasím se zvoleným legislativním postupem.Martin Maleček (Hroznětín, 2025-02-07)
#158
Protože je to nekoncepční. Protože se stát zbavuje problému na úkor měst a obcí. Protože už nám skoro zrušil poštovní pobočku - buď koupíte od nás budovu a budete si poštu provozovat sami, nebo máte smůlu. Protože se chce stát /Policie ČR - policejní prezident/ zbavit veškeré přestupkové agendy převodem na města a obce. Protože chřadne školství. Protože umírá průmysl. Protože řídí všechno přes maily, datové zprávy, sociální sítě. To je prostě špatně!Miroslav Rauch (Hostouň, 2025-02-07)
#159
Považuji toto rozhodnutí za nesystémové a destabilizující. Nepedagogy potřebuje škola, nikoliv obec, proto také škola potřebuje mít na ně prostředky.Ivana Čapková (Lomnice nad Popelkou, 2025-02-07)
#160
Nesouhlasím s převodem pod obce.Libuše Pokorná (Žďár nad Sázavou, 2025-02-07)
#161
Nepřipravené , nejasné, neprojednané. Jedná se o diktát který sice ušetří možná státní peníze, ale za jakých dopadů??? Ředitel školí určitě ví lépe než starosta co má dělat kuchařka či školník... Tento stát se fakt asi zbláznil..Josef Abraham (Cerekvice nad Loučnou, 2025-02-07)
#165
Nesouhlasíme s převodem financování nepedagogických pracovníků na obec. Nemáme na to personální kapacity a nehodláme převzít budoucí finanční zátěž. Kompenzace jsou netransparetní, nic není projednáno, klasická hurá akce...Libor Šotek (Krnsko, 2025-02-07)
#166
Podepisuji, protože jsem starostkou obce (již 4. volební období) a nelíbí se mi převedení nákladů na nepedagogické pracovníky škol na obec, kdy obec obdrží v RUD náhradu, ale v omezeném rozsahu.Pavla Adamcová (Hodslavice, 2025-02-07)
#168
Podepisuji protože nesouhlasím s tímto nesmyslným návrhem, kdy dojde k převodu financování nepedagogických pracovníků na zřizovatele. Budeme si tady přeposílát peníze jako v Kocourkově a obcím tím přidáme další práci.Miroslav Hampl (Snědovice, 2025-02-07)
#170
nesouhlasím s návrhemJitka Rozkošná (Křišťanovice, 2025-02-07)
#172
Dle zaslaných tabulek nám bude poskytnuto zhruba 76 tis za měsíc na dva a půl úvazku neped. pracovnků. Návrh zřejmě nezohledňuje školské zařízení, dle počtu pracovníků, ale dle počtu žáků. Máme vyvařovnu, tudíž úvazky jsou nutné. Pan ministr nás donutí zrušit zdravé vaření (všude nerez, pořízen konvektomat a pod.). Peníze investované do kuchyní vyhodíme z okna a strava se bude dovážet bůh ví odkud. Pro zachování současného stavu bude obec doplácet cca 0,5 mil. na platy. Omezíme investice nebo částku zasílanou na provozní výdaje? Toto není správná cesta.Zdeňka Růžičková (Prostějovičky, 2025-02-07)
#173
Nesouhlasím se zjevně nedostatečně připraveným převodem financování nepedagogických pracovníků na zřizovatele.Matěj Král (Třebotov, 2025-02-07)
#186
souhlasím s uvedenými argumenty, jako nejvíce problematickou cítím nejistotu zaměstnanců, kterých se to týká ve školských zařízeních, i když se pro ně nic nezmění, jde přeci jenom o to kdo to bude platit, tak to vnímají velice negativněMartin Olbrich (Jarošov, 2025-02-07)
#188
Nesouhlasím s převodem financování nepedagogických pracovníků na zřizovatele a to na obceAdéla Kindermannová (Česká Lípa, 2025-02-07)
#191
Ztotožňuji se s názorem starosty Mladkova p. Studeného a s dovolením jsem částečně použil jeho slova.Jedná se o nepromyšlený krok, který není zkonzultován se zřizovateli. Placení nepedagogů přes obce je holý nesmysl, dosud fungoval zavedený systém, tak nám není jasný důvod proč něco fungujícího rušit. V případě, že nebudeme vyslyšeni, budeme nuceni redukovat počet těchto pracovníků, ať je to třeba v rozporu se školským zákonem. Budeme se chovat jako řádný hospodář s dopadem na nepedagogické pracovníky. Místo toho, aby nepedagogům systémově navýšili plat, dojde paradoxně ke snižovaní stavu. V nejhorším případě může dojít i k zavření škol na malých obcích, čímž opět zhoršíme život na venkově, protože součástí škol jsou v mnoha případech i školy mateřské, které by mohly být také uzavřeny. Tím dojde k přetlaku na školách ve městech, kde je již teď problém. A nakonec to dopadne tak, že bude stát podporovat výstavbu škol a školek ve městech a odliv občanů z venkova se ještě zvýší, nemluvě o pohraničí, které stát nepochopitelně podceňuje a přehlíží....... Udělejme vše pro to, aby tento nehorázný nesmysl někdo zastavil.
Petr Groh (Pernink, 2025-02-07)
#192
Nesouhlasím s převodem nepedagogických pracovníků na zřizovatele ani s převodem ONIV.Martina Hrubá (Desná, 2025-02-07)
#193
Nesouhlasím, na obce je uvalena další práce.Miloslav Kreuzer (Předslav, 2025-02-07)
#196
Naše Obec nezřizuje žádné školské zařízení, ale jsem zvolena jako zástupce do školského výboru, takže sdílím obavy od ředitelů škol, rodičů a obcí, které školská zařízení zřizují.Jitka Pagáčová (Obec Nebanice, 2025-02-07)