Petice proti rušení praktických škol

Quoted post

Ivča

#11 ... další argument

2012-10-14 17:16

Vážení rodiče, co asi ani náhodou netušíte, je fakt, že po novele Zákona o pedagogických pracovnících, která je platná od 1.9.2012 bude moci na ZŠ učit kdokoliv má vysokou školu a dodělá si tzv. PDS (doplňující pedagogické studium). To pak na školách bude "mazec", stejné počty dětí ve třídě jako dnes s rozpětím intelektu od 49 po 130, k tomu pár poruch chování, pozornosti a učení, párek dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a jedna učitelka -učitel, který se kolem pedagogiky trochu prošel a protože nemůže sehnat práci v oboru, půjde učit. To jsem nastínila tu horší variantu, lepší je, že rozumný ředitel takto vzdělané učitele nebude přijímat a bude mít ve škole učitelky/učitele s vystudovanou ped. fakultou. V tomto připadě nastává situace č. 2, aby učitelka/ učitel příliš neramcal, že má těžkou práci, dostane v případě velkého štěstí asistenta pedagoga a když bude mít za ředitele frajera, dostane ještě jednoho pro nepřizpůsobivé děti. A už vidím tu legraci, jak tři dospělí v jedné třídě něco říkají, vysvětlují, ukazují a děti odpovídají. Panečku, to budou ideální podmínky k soutředění se na práci, na výklad učitele. Mám pocit, že po vyučování jak dospělí, tak děti budou potřebovat péči psychiatra. Ani v open office není takový šrumec jako by byl v této třídě. Tak hurá, rušme co nejrychleji ZŠ praktické, přestaňme mentálně handicapované děti "selektovat, segregovat a diskriminovat" v ZŠ praktických a zajistěme jim "rovný přístup" ke vzdělání v běžných ZŠ. Neboť to je filozofie organizací, které o zrušení těchto škol usilují.

Odpovědi

učitel

#37 výborně

2012-10-17 08:30:40

Vystihla jste to dokonale. Zdravím

 

Zelda

#198 Re: ... další argument

2012-10-29 21:18:17

#11: Ivča - ... další argument

Milá Ivčo,

ačkoliv je to mimo hlavní téma, já jsem jedna z "těch" kteří si toto vzdělání pracně dodělávají dálkovou formou na teologické fakultě, obor spec. pedagogika a mohu vám pravdivě sdělit, že na Ped. fakultě by mne za 5let studia tak nepřipravili, jako 6 let praxe,které mám. Neučím proto,že nemohu sehnat práci v oboru, naopak, jako jazykář vím, že bych práci v PRAZE, kde bydlím, sehnala okamžitě a dvakrát, možná i třikrát tak placenou, ale světe div se, já proste CHCI učit, protože mne to baví! Byla u nás inspekce a moje hodina dopadla lépe, než učitelkám s dlouholetou praxí a vzděláním na pedagogické fakultě. Opravdu, OPRAVDU mne rozčiluje tento názor, který říká, že člověk s pedagogickou fakultou je hodnotnější učitel, než bez ní.... NENI TO PRAVDA! U těch,co na to nemají pedagogická fakulta absolutně nehraje roli! Nemusím chodit daleko, ještě dnes máme všichni v našich pamětích příběh týraných dětí z Kuřimi, kde jejich matka studovala pedagogickou fakultu v Brně....opravdu pedagožka,kterou bych chtěla mít u svého syna!!!! Apropos když jsem u svého syna, je mu teprve dva a půl,ale kdyby mohl, jistě by Vám rád povyprávěl o tom, jaké to je,kdyz maminka od jeho 7 měsíců jezdí sobotu,co sobotu studovat přes celou republiku, protože někdo strašně chytrý vymyslel, že každý učitel prostě musí mít vzdělání pouze na pedagogické fakultě. A ještě jednou, poč to dělám? protože mě to BAVÍ. S pozdravem a přáním vstřícnějších myšlenek Jana Březinová Zelingerová