Petice na podporu ústavní stížnosti proti inkluzi

Quoted post

MIntaka

#7 Prospěšná inkluze

2016-03-08 20:50

Inkluze sama o sobě špatná není. Pro některé žáky, třídy a školy je přínosem.  Nevhodná je její "politická" podoba  způsob prosazování.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#62 Re: Prospěšná inkluze

2016-03-10 22:47:01

#7: MIntaka - Prospěšná inkluze 

 Docela by mne zajímal ten přínos. Velice ráda bych to už konečně pochopila. Učím 31 let, ve třídě mám jen 23 dětí (nejméně za svou praxi), z toho 6 s jednou až dvěma vývojovými poruchami učení, jednoho s ADHD, jednoho s hraničním IQ a obrovské štěstí, že zatím žádného inkludovaného žáka (není všem dnům konec). Prosím o vysvětlení přínosu, ať se těším.


Nepřihlášený uživatel

#96 Re: Prospěšná inkluze

2016-03-14 14:53:26

#7: MIntaka - Prospěšná inkluze 

 Inkluze (podoně jako multikulturalismus či socialismus) je krásná idea. V reálných podmínkách tyto ideály bohužel nefungují. Učím 8 let a vidím jak školství každým rokem upadá. Kolegyně co se vrátila po dvou dětech z mateřské nemohla tomu rozdílu ani věřit. Posledních cca 5 let dělám jen to, že zjednodušuji přípravy a testy z předchozího roku. V posledním roce nám obnovili dozory v jídelně a mám možnost pozorovat děti z prvního stupně. Jsou čím dál méně rozvinuté, projevuje se to v jejich vyjadřovacích schopnostech i na jejich motorice. Hygienické návyky, sociální návyky, neumí používat příbor,.... kolegyně tam suplují rodinu. Tablety a telefony, ale ovládat umí, je jasně vidět, že jim to doma dají do ruky aby od nich měli klid.
Do tohoto prostředí kde se vyskytují žáci s různými běžnými poruchami chcete ještě nacpat ty opravdu postižené?
Teď budeme mít 1. a 6. třídy po 30 žácích aby se ušetřilo. Skutečně toto považujete za správnou cestu? Pokud ano přijďte mi to ukázat, ale ne na jednu hodinu kdy jste nový a neokoukaný. Zkuste to vydržet rok a potom budete mít právo vyjadřovat se k výši mého platu, k mojí pracovní době (která není tvořena jen přímou vyučovací povinností) a k tomu, že mám prázdniny.
Psáno v rychlosti a afektu, takže nespisovně a s chybami.