Petice proti výstavbě multifunkční sportovní haly v Praze 6 v místě rybníka ze 17. století – Pod novým lesem

Komentáře

#7

Bydlím ve Střešovicích a pamatuji toto místo jako prostor klidu a relaxace po saunování. Dlouhá léta jsem s údivem sledoval, jak jej majitel nechává chátrat a těšil se na moment jeho znovuobnovení.... V žádném případě bych nečekal, že znovuobnovení znamená pro P6: vybudování haly přímo na samotné hranici starých Střešovic stále ještě bojujících o udržení jakési historické atmosféry; zabetonování tolik důležité otevřené vodní plochy; přivedení obrovského počtu automobilů návštěvníků do rezidenční oblasti (vím velmi dobře jak to vypadá u Tatranu v Sibeliově ulici v době zápasů) !! Proto připojuji podpis pod petici snažící se zabránit takovéto výstavbě. Nic proti Tatranu, jsem jejich fanoušek, ale halu prosím umístěte jinam. Jan Volák

Jan Volák (P6 Střešovice, 2021-06-18)

#11

Protože, kdo má peníze (nehorázně nenasytní developeři a jejich úřední přisluhovači), myslí si, že může koupit všechno, a jediná cesta na ochranu naší "zatím" ještě krásné země je, že ji lidé, kteří pociťují krutost páchanou na přírodě, budou společně bránit. Plzeňanům tito nenažranci honbou za ziskem zničili největší a nejkrásnější rybník - Bolevecký rybník.

Dagmar Ratajová (Plzeň, 2021-06-22)

#12

Neničte zbytky přírody v Praze.

Pavel Vašák (čerčany, 2021-06-22)

#13

Protoze se mne to tyka. Mam byt opodal.

Michael Rutar (Praha 1, 2021-06-22)

#15

OPĚT DALŠÍ ODPORNÁ A ČISTÉ A VÝDĚLEČNÁ POPRAVA STYLEM SÍLY
SAMOZŘEJMĚ PODPORIM PODPISEM VAŠI PETICI JE ODPORNÉ A ZVLÁŠŤ NECHUTNÉ JAK OKAZI LIDÉ KALKULOVAT A NIČIT NÁDHERU O KTERÉ NIC NEVÍ MATERIALISMUS ŽERE NAŠÍ ZEM JAKO MOR A PŘEJI HODNĚ USPECHU

Miska Harnisch (Praha , 2021-06-30)

#22

Ve stavbě vidím pouze ekonomický,osobní a podnikatelský zájem developera a zejména pana Vaculíka,když neuspěl se svým plánem stavby sportoviště a restaurace u ústřední budovy Na Ořechovce.V Praze 6 je sportovišť dostatek,Dá se sportovat v Sokole,vTatranu,Petynka,Strahov,2 fotbalová hřiště v ulici Cukrovarnická,hřiště Strouhalák,Gen.Píky,2 velká sportoviště na Hanspaulce,sportoviště Juliska,…..
Zachovejme kousek vodní plochy a zeleně v Praze 6.

Petr Hermann MUDr. (Praha 6 Střešovice, 2021-07-10)

#23

Ve stavbě vidím pouze ekonomický,osobní a podnikatelský zájem developera a zejména pana Vaculíka,když neuspěl se svým plánem stavby sportoviště a restaurace u ústřední budovy Na Ořechovce.V Praze 6 je sportovišť dostatek,Dá se sportovat v Sokole,vTatranu,Petynka,Strahov,2 fotbalová hřiště v ulici Cukrovarnická,hřiště Strouhalák,Gen.Píky,2 velká sportoviště na Hanspaulce,sportoviště Juliska,…..
Zachovejme kousek vodní plochy a zeleně v Praze 6.

Eva Hermannová MUDr (Praha 6 Střešovice, 2021-07-10)

#24

Podepisuji, protože nesouhlasím s výstavbou sportovní haly a jsem jednoznačně pro zachování parčíku s rybníčkem, který by si zasloužil obnovu. V Praze je třeba chránit každý kousek zeleně a přírody.

Anna Kindlová (Praha 6, 2021-07-12)

#25

Považuji to opravdu jen za zájem developerů protože:
a) 10 minut odtud je sportovní zařízení (hřiště) v Cukrovarnické
b) 1 stanici tramvají je v Sibeliově ulici Tatran Střešovice
c) 10 minut pěšky je sportovní hala Na dlouhém lánu/ Na Rozdílu.
Proč tedy ničit poslední kousky přírody v Dejvicích, které se proslavily jako zelená čtvrť. Ani ozeleněná střecha a ani v řadě v rohu nasázené stromy nejsou lákadlem pro nějaký souhlas s projektem. Bydlím na Petřinách a chodím každý den pěšky a za ta léta jsem již viděl projekty rádoby sportovní, které skončily jako obchodní centrum (např. na Vypichu) a které se staly počátkem dalšího kácení výstavby atd. ve "prospěch občanů" a taky vidím, jak úsilí o komerční využití každého kousku zbývající zeleně pokračuje. Také parky s nasázenými stromy v řadách a daleko od sebe (např. před Trianglem - úlitba veřejnosti) nikdo moc nenavštěvuje. Nehledě na to, že v ulici Pod Novým lesem by se našly i parcely pro další výstavbu skvělých moderních krabic, do kterých se jistě rád někdo za nehorázné peníze nastěhuje.
Daniel Kindl

Daniel Kindl (Praha 6, 2021-07-13)

#26

Jde o zcela bezprecedentní krok, který nemá obdoby. V době nedostatku vody a zelených ploch, kdy se chrání každý potůček, se zde likviduje pramenná stráň s rybníkem za účelem výstavby haly v místě, kde je sportovišť naprostý dostatek (Tatran Střešovice, v blízkosti dvě fotbalová hřiště, tenisové kurty, zimní stadion). Záměr jde zcela proti filosofii současné doby, devastuje vodní hospodářství a nemůže mít jiný cíl než hamižný zisk na úkor dalších generací, které by zde také chtěly žít.

Prof. RNDr. Petr Kulhánek, CSc. (Praha 6, 2021-07-23)

#28

Místo znám a kousek přírody je dle mého v dané lokalitě důležitější pro daleko více lidí nežli hala pro vyvolené a platící.

Milan Zajicek (Odolena Voda, 2021-07-23)

#30

Stále se mluví o nedostatku vody, o zachování
dobrého životního prostředí atd. Zrušit rybník jen proto naprosto nehorázné, nehledě na nárůst dopravy. Jediná rozumná věc je rybník vyčistit a napojit opět na pramen.

Alena Pokorná (Praha 6 - Střešovice, 2021-07-23)

#31

Se musí takové věci chránit

Milena Pacáková (Prahs, 2021-07-23)

#32

U tohoto rybníku probíhala část mého dětství. Nad rybníkem jsme lehávali ve větvích vrby, na tajňačku pálili na ohníčku karamel na lžičkách a zachraňovali čolky, když měl být rybník vybagrovaný. Po vyčištění jsme se v něm koupali mezi kapry a v zimě na něm bruslili. Táta si vzpomíná, jak v zimě sjížděl kopec až ke hřbitovu, prastrejda vyprávěl o potoku, který tekl pod našimi okny (teď teče kanálem) a stejně má skončit rybník? Nejen on, ale skončit mají i stromy, které vytváří přírodní bariéru chránící domy v přilehlých ulicích před hlukem tramvají a aut z hlavní ulice? Je mi opravdu líto, že už zde současné děti nemůžou zažít stejné dobrodružství, jako my. A budoucí generace to mají mít ještě horší?

Petra Pokorná (Praha 6, 2021-07-23)

#33

Beton místo rybníku v Praze 6 opravdu netřeba, místo pro potěchu těla i ducha se dá řešit i jinak, například pár venkovními posilovacími stroji v přírodě.

Lenka Jelena Příplatová (Praha, 2021-07-23)

#37

Bydlím v ulici od narození a tohle zvěrstvo tady vážně nepotřebujeme

Lucie Kulhánková (Praha, 2021-07-24)

#39

Stojím o zachování rybníku.

Jan Dočkal (Praha 6, 2021-07-24)

#43

zbytečná výstavba haly

Michal Konvička (Praha 3, 2021-07-24)

#48

Nesouhlasím s likvidací zbývajících oáz zeleně a přírody ve městech jen a pouze za účelem něčího zisku. V tomto případě není ve veřejném zájmu stavět, ale zkulturnit a veřejnosti zpřístupnit tuto lokalitu.

Jakub Juráň (Zlín, 2021-07-25)

#57

neni třeba zastavět další zeleň. V Praze je spousty multifunkcnich sportovních center(ve velke blizkosti Tatran,v dojezdové vzdalenosti mensi i vetsi posilovny,bazen, kurty apod.)Praha se sama zasadila o udržování vodnich ploch, jelikož jsou životně důležité nejen pro různé živočichy, voda je blahodárná i pro okolni rostlinstvo, stromy které zase dokáží v parnych dnech udrzet chladnější teploty. Nema smysl dělat další zástavbu, navic na vodni ploše.

Lucie Dvořáková (Praha 6, 2021-07-25)

#67

Zásadně nesouhlasím s ničením tohoto krásného území nějakou sportovní halou, protože si myslím, že zde je zbytečná a její umístění lze dát i jinam.

Ladislav Virth (Praha 6, 2021-07-26)

#68

ona tady má být postavena hala , ale hned vedle ní má být také postaveno devíti patrové monstrum jestli o tom víte. Janda Otakar

Otakar Janda (Praha 6, 2021-07-26)

#70

Naprosto nevhodně začleněné do terénu. Nemám pocit, že by Prahaměla málo sportovních center. S těmi ať se počítá při výstavbě větších celků na okraji Prahy. V praze je potřeba zachovat zbytky přrody, ale také se o ni starat.

Vladimír Přibyl (Praha, 2021-07-26)

#73

Praha 6 - Střešovice a Veleslavín leží v zeleném pásmu, lesík a pískovcové skály nad ním jsou chráněné území. Toto území za totality narušila jen výstavba RD pro příslušníky min. vnitra. To jsou ovšem nízké stavby. Nynější záměr vybudovat halu a výškový obytný dům na místě parku a rybníka je nesmyslný, stavba obrovské haly na severním strmém svahu v těsné blízkosti našich 2 patrových řadových domů by je z jižní strany převýšila a zastínila fasády. Další škodou je likvidace rybníka a jeho biotopu. Rybník trpí nedostatkem vody od rekonstrukce tramvajové trati, kdy hluboký výkop narušil podzemní potrubí potoka přitékajícího do rybníka. Místo aby bylo požadováno odstranění škody má být rybník vysušen a obětován. Navíc okolí projektované haly neumožňuje vytvoření dostatečného počtu parkovacích míst.
Proto doufám, že zvítězí zdravý rozum a nevzniknou ještě nesmyslnější a větší stavby než jsou současně bohužel dokončované železobetonové bytovky vedle zahradnictví Chládek.
Ing. Zdeněk Stehlík

Zdeněk Stehlík (Praha 6, 2021-07-30)

#75

Podepisuji, protože je spousta dalších míst na stavbu takovéto haly, ale zrušit rybník ? Právě takové zásahy také způsobují globální oteplování a změnu klimatu !!

Anna Benešová (Praha 8, 2021-08-04)

#79

Zničila by se historická přírodní lokalita navazující na chráněnou krajinnou oblast Střešovické skály (jen 20 metrů přes silnici), Praha 6 má zcela nevyužité veliké sportoviště v Břevnově "Na Markétě" a další pusté u Střešovické vozovny.

Dana Stehlíková (Praha, 2021-08-06)

#83

protože je třeba chránit zbytky zeleně v Praze

Anna Oplatková (Praha, 2021-08-07)

#89

Podepisuji, protože chci zachránit cennou lokalitu rybníka a okolí.

Petr Voracek (Praha 3, 2021-08-20)

#91

Chtěl bych zachovat rybník a ten zpřístupnit veřejnosti, když se jedná o obecní majetek.

Martin Batelka (Praha 6, 2021-08-23)

#93

Podepisuji, protože si nepřeji zánik přírody ve prospěch zbytečné sportovní haly. Navíc v době, kdy se města přehřívají a hledají se cesty, jak je zchladit. V tomto případě jde Praha 6 zcela opačným směrem a na úkor jezírka a stinných stromů chce postavit nevzhlednou betonovou krabici.

Hana Benešová (Praha 6, 2021-08-29)

#94

Rybník poskytoval útočiště nejen živáčkům, ale byl laskavou oázou zelené přírody pro místní

Džamila Stehlíková (Praha 3, 2021-08-31)

#107

Další předimenzovaná, nekvalitní architektura na Praze 6, která tentokrát ničí architektonicky cenný ráz vilové čtvrti Ořechovka a jejího okolí. Praha 6 opakovaně dokazuje, že jediné na čem jí při schvalování podobných projektů záleží, jsou peníze developerů, vše ostatní je podružné. Boříslavka Centrum, Triangle, Maison Ořechovka nebo připravovaný výškový bytový dům hned vedle této sportovní haly jsou toho bohužel důkazem. Nejsem odpůrcem výstavby, ale jsem pro kvalitní projekty, které zapadají do okolního prostředí a zlepšují/zhodnocují danou lokalitu.

Jiří Mihal (Praha, 2021-09-27)

#110

Podepisují protoze Příroda je NEJVÍC

Michal Harnisch (Praha , 2021-10-16)

#114

Megalomanská akce pana Vaculíka .

Jan Procházka (Praha 6, 2022-02-09)

#116

V lokalitě bydlím a myslím si, že lokalita potřebuje spíše více zeleně ve smyslu přírodních volnočasových zón, než další krytý areál.

Jiří Cígler (Praha, 2022-02-11)

#121

Tento typ zástavby nepřísluší na dané místo,at už svým rozměrem, podobou ale především i s ohledem na to,že promění charakter místa. Sportovní zástavba má být budována stategicky s ohledem na potřeby města Prahy a zejména obyvatel P6.

Martina Kaňáková (Praha 6, 2022-02-14)

#126

Podepisuji, protože je to třeba !!!

Pavla Ennafaa (Praha 6, 2022-02-17)

#133

Místo potřebuje ochranu.

Martin Tomek (Praha 6, 2022-02-18)

#135

Nesouhlasím se zrušením vodní plochy a s realizací zástavby zabírající tak velkou plochu.

Kateřina Kovářová (Praha , 2022-02-19)

#142

Další hrůza!

Yvona Matějková (Praha, 2022-03-02)

#148

Soucitim s obyvateli, jsem starousedlik a momentálně celime podobné situaci s Molepem

Daniel Pinta (Praha 6, 2022-03-02)

#152

Podporuji zachování původního rybníka a stanovisko místní komunity požadující zachování přírody a parku.
Petr Chutny

Petr Chutný (Brno, 2022-03-02)

#154

Podepisuji, protože zástavba na místě přírodní vodní plochy je nehorázným zásahem do lokality. Proč jsou k zástavbě vybírány plochy s přírodní hodnotou? Kolik už vodních ploch v tomto i širším okolí bylo nenávratně zničeno? Plochy přírodně cenné musí být vyjmuty pro stavební záměry. Prosím o revitalizaci tohoto území!

Pavla Pechačová (Praha, 2022-03-02)

#159

Podepisují nesouhlas, já na rybníček chodila bruslit...
Stavba vypadá monstrózně...stačí ty šílený domy v ulici Na Dračkách a u hřbitova....co postavila Penta...

Eva Brabcova (Praha 6, 2022-03-02)

#166

Nesouhlasím se zhušťováním zástavby v místě mého bydliště!

Fischerová Klára (Praha 6, 2022-03-03)

#168

Krásné vzpomínky, rybníček tam patří.

Honza Šrajer (Praha, 2022-03-03)

#169

Podepisuji petici proto, že jsem u rybníka vyrůstala a nyní bydlím kousek od něj a v létě jej velmi často navštěvuji. Je to místo pro relax osamotě, s dětmi, pejsky apod. Myslím si, že by se o rybník spíše mělo více starat, než místo něj stavět další budovy, které v tomto případě ani nejsou potřebné. PS: K rybníku dojíždí i lidé odjinud, ne pouze místní.

Nikol Větrovská (Praha , 2022-03-03)

#170

Nesouhlasím s výstavbou! Nechte nám náš rybník!

Filip Radvak (Praha, 2022-03-03)

#171

Chci zeleň!

Martina Valešová (Praha 6, 2022-03-03)

#172

Plně souhlasím s uvedenými důvody.

Lucie Machačová (Praha, 2022-03-03)

#173

Jsem místní obyvatel, jsem zásadně proti projektu. Tvrdíme, že prioritou jsou opatření proti přehřívání města a současně dovolujeme připravit takové projekty, jako je tento, naprosto v rozporu s touto prioritou. Toto opravdu budoucí generace nepotřebuje!

Romana Plischková (Praha 6 - Břevnov, 2022-03-03)

#174

Podepisuji, protože nesouhlasím s trendy, které se v lokalitě Prahy 6 opakovaně objevují - tj snaha zahušťovat prostředí vilových čtvrtí novými vestavbami, zvyšujícími provoz v těchto klidových čtvrtích. Dále se tyto změny často dějí na úkor zbytků volné zeleně, která dotváří klidový ráz těchto vilových čtvrtí. Není v lokálním zájmu místních zvyšovat zátěž prostředí stavbami, které jen přivedou do míst více lidí, více aut, více ruchu a problémů!

Vladimír Havelka (Praha 6, 2022-03-03)

#179

Návrh radikálně hyzdí koncepci okolí a absolutně se v místě nehodí ani z hlediska dostupnosti dopravně

Lukáš Babický (Praha, 2022-03-03)

#180

Podepisuji, protože nesouhlasím se záměrem stavby multifunkční haly, která nerespektuje zájmy a potřeby obyvatel žijících v bezprostředním okolí

Michaela Veselá (Praha 6, 2022-03-03)

#183

Chci zachovat plochu s rybníkem a jeho biodiverzitou.

Helena Linhartová (Praha 6, 2022-03-04)

#195

Pro životní prostředí je v Praze rybník nutné zachovat.

Jan Makovec (Praha, 2022-07-24)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...