Nezakazujte plošně návštěvy v nemocnicích

Komentáře

#1

Pomohlo by to konkrétním lidem. Věřím, že jsou oblasti, kde by to bylo možné. Jsou opatření, krerá sníží rizika i zátěž na minimum. Vyplatí se to, udělat tak podstatnou věc pro pacienty i jejich blízké.

Michal Majzner (Praha, 2021-02-06)

#5

Lidé v těžkých stavech v nemocnici potřebují kontakt rodiny. Říci, že rodina může dojít za pacientem, když umírá, to je pozdě. Mnohdy jen to, že blízký člověk obyčejné chytne za ruku člověka chyceného v pasti smrtelné nemoci a příšerné samoty na nemocničním lůžku, může vlít zpět do mysli pacienta vitalitu, která mu může pomoci vrátit se ze stavů, u kterých již ostatní naději nevidí.

Dušan Vaněk (Praha 5 - Košíře, 2021-02-07)

#15

Sociální kontakt je velice důležitý

Vladimír Dubový (Petřvald 1, 2021-02-07)

#20

Podepisuji, protože se mne to týká. Trpí celá rodina. Můj tatínek potřebuje naší péči, podporu a blizkost. Jsme ochotni podstupovat testy na covid, kupovat si ochranné pomůcky, respektovat pravidla. Tohle je nelidské nařízení, které přispívá k beznaději a bezmoci pacientů a jejich rodin a blízkých. Tohle se musí změnit.

Veronika Vendlová (Knezmost, 2021-02-07)

#27

Je to důležité.

Veronika Opletalová (Hradec Králové, 2021-02-08)

#38

Spuznim s textem

Jarmila Balážová (Praha, 2021-02-08)

#47

Mám oba rodiče v kritickém stavu a aru nemohu za nima nemohu je pohladit nevím jestli budou žít a vg i jim říct, že mají bojovat pro nas... Hnus ani za nejpřísnějších opatření je nesmím vidět.. Jak vidět někoho když nemá ani možnost telefonu... Ta bezmoc je hrozná. Stydte se ministře Blatný...

Monika Břeňová (Vysoká nad Labem , 2021-02-08)

#50

Považuji za hloupé, jak velmi je současným nařízením podceňována duševní stránka zdraví.

Martin Horák (Česká Třebová, 2021-02-08)

#54

Sama jsem pečovala nemohoucí 94letou maminku. Nedovedu si představit musetji dát do nemocnice a nechodit za ní každý den. TO, CO SE DĚJE JE BEZOHLEDNOST VŮČI NEMOCNÝM LIDEM, KTEŘÍ MUSÍ BÝT HOSPITALIZOVÁNI.

OKAMŽITĚ TO ZMĚŇTE!

Jana Radojčićová (Praha , 2021-02-08)

#55

Podepisuji, protože nemožnost navštívit těžce nemocné rodinné příslušníky je hrubým týráním nemocných i jejich blízkých.

Alena Mitter (České Budějovice, 2021-02-08)

#56

Je důležité rozlišovat

Ondřej Bednář (Otovice, 2021-02-08)

#57

Podepisuji, protože souhlasim se zněním petice. Člověk není stroj, psychika může rozhodnout boj o život a o uzdravení. Velmi často ho i rozhoduje. Pokud má nemocnice možnost návštěvy umožnit, mělo by tomu tak být a měla by si o situacích rozhodnout nemocnice, která o pacienta pečuje a ne plošné nařízení.

Tereza Musilová Ficková (Branžež , 2021-02-08)

#62

Podepisuji, protože nám takto loni v květnu zemřel v nemocnici otec mého muže, bez možnosti rozloučení.

Petra Horská (Toužim, 2021-02-08)

#63

Podepisuji, i když si plně uvědomuji vážnost epidemické situace. Nikdo nemůže trpět nebo umírat sám, nikomu není možné zakazovat pomoci zmírnit utrpení blízkých.

Vladimír Melichar (Karlovy Vary, 2021-02-08)

#71

Souhlasím s tím, že návštěva blízkých je žádoucí součástí léčby. Prosím o možnost návštěvy především těžce nemocných pacientů, kteří nemají možnost nebo nejsou schopni s rodinou komunikovat telefonicky či videohovorem. Nemocní potřebují pomoc a psychickou podporu svých nejbližších, která je prospěšná pro jejich duševní i zdravotní stav.
Děkuji.

Veronika Šílová (Praha, 2021-02-09)

#72

Nemocný potřebuje co nejvíce kontaktů s blízkými lidmi

Zdeňka Rusnokova (Senov, 2021-02-09)

#78

TAKOVÁ NESMYSLNÁ NAŘÍZENÍ JSEM JAKO PACIENTKA ZA CELÝ ŽIVOT PÁRKRÁT ZAŽILA A TUDÍŽ MOC DOBŘE VÍM, ŽE PSYCHICKÁ PŘÍTOMNOST JE NEJLEPŠÍ PODPORA UZDRAVOVÁNÍ!

Ivana Kavanová (Praha , 2021-02-09)

#81

V případě nemocných jsou návštěvy často povzbuzující, dodají dotyčnému trošku chuti do života... a u umírajících zase jde o možnost rozloučit se. Nechal bych rozhodnutí na jednotlivých nemocnicích.

Michal Pražák (Česká Lípa, 2021-02-09)

#82

K výzvě se připojuji, protože znám lidi, kteří nemohli se svými rodiči komunikovat ani se s nimi v posledních chvílích rozloučit.

Fedor Bruoth (Praha, 2021-02-09)

#85

Můj příběh se netýká návštěvy nemocnice , ale návštěvy domova důchodců.
Zřizovatel sice povolil návštěvy, ovšem samozřejmě za určitých podmínek.
V domově, kde žije moje 98letá maminka, téměř všichni prošli před ne dlouhou dobou Covidem. Za mojí maminkou jezdím pravidelně každý týden. I když má maminka jednolůžkový pokoj, tak ji na něm nesmím z nařízení provozovatele navštívit. Dle pokynů MZ musím přinést negativní test, abych byla vůbec do objektu vpuštěna, to je pochopitelné. S maminkou se setkávám v jídelně, což je pro nás obě velmi obtížné, jelikož maminka špatně vidí a špatně slyší, tak musíme hovořit velmi hlasitě, takže nemáme žádné soukromí a všichni, kteří se v jídelně pohybují (uklízečky, kuchařky, sestry, ostatní klienti) nás poslouchají. Je mi 70 let a patřím do ohrožené skupiny. Do domova přinesu negativní test na Covid, maminka Covid před krátkým časem prodělala. I když jí tato nemoc téměř připravila o zrak a ubrala jí síly, tak ho přežila. Proč nemohu k ní na pokoj, kde bydlí sama a nemůžeme se navzájem nakazit. Jelikož jsem vzhledem ke svému věku velmi opatrná, tak mám dezinfekci stále u sebe, tak si mohu postříkat kliky a neustále čistit ruce. Musím ale jít s maminkou do jídelny, kde je velký pohyb osob, které mě mohou ohrozit, protože kterýkoliv ze zaměstnanců i klientů, kteří ještě Covidem neprošli, může být nakažen.
Omlouvám se za svůj příběh, protože se absolutně nedá srovnat s bezradností a zoufalstvím v nemocnicích, ale myslím si, že i návštěvy v domovech důchodců jsou pro naše velmi staré rodiče důležité a hlavně, aby proběhly v takovém prostředí, které vyhovuje jim.
Děkuji!
Jana Petrášková

Jana Petrášková (Praha 5 - Stodůlky, 2021-02-10)

#86

Nejsem lhostejná

Petea Pavlisová (Dvůr Králové nad Labem, 2021-02-10)

#90

V době, kdy je již k dispozici dostatek ochranných pomůcek, kdy je možnost antigenních testů, nepovažuji plošný zákaz návštěv u všech pacientů za žádoucí. Jistě jsou situace, kdy je přítomnost blízké osoby, byť jakkoli limitovaná, naprosto nenahraditelná.

Michaela Petrová (Nový Rychnov, 2021-02-10)

#92

Hlavně pro staré lidi je to přímo cesta do rakve.

Olga Kopecká (Mníšek pod Brdy, 2021-02-10)

#93

Souhlasím a chci vidět svou babicku

Martina Pavelková (Havlíčkův Brod , 2021-02-10)

#97

...je nelidské, nehumánní a zrůdné nechávat těžce a dlouhodobě nemocné v izolaci, osamění a bez možnosti osobní komunikace s blízkými, i když to není nezbytné.

Markéta Kalinová (Stachy, 2021-02-10)

#99

Plně souhlasím se zněním této petice. Jde o lidské životy!

Martina Šlosrová (Světlá nad Sázavou , 2021-02-10)

#102

je důležité být se svými blízkými

Marie Drdlová (Bobrová, 2021-02-10)

#104

Věřím, že blízkost druhých je největším lékem, na samotu, na získání odvahy bojovat a i pro druhé, kterým odchází blízcí, ať už v nemocnici, nebo pomalým stářím. Přítomnost je zásadní faktor dobrého života.

Kateřina Vařáková (Brno, 2021-02-10)

#106

Tato vyzva se me velmi lidsky dotkla a souhlasim s kazdou vetou. Lide si nezaslouzi lezet a umirat v nemocnicich o samote. Dovedu si predstavit, ze podpora blizkych cloveku doda silu bojovat a mnoho lidi, kteri o samote v nemocnicich zemrelo, by mozna s podporou jejich nejblizsich zilo. Prosim, budeme lidstvi.

Alena Vesela (Atherstone, 2021-02-10)

#107

Návštěvy nemocných musí být možné, samota ubíjí

Petra Klečková (Komařice, 2021-02-10)

#108

Sazečková Svitlana

Mgr. Svitlana Sazečková (Dolní Dvůr, 2021-02-10)

#111

Tuhle situaci jsem zažila se svou maminkou. Snažila jsem se nejrůznějšími prostředky za ni do nemocnice dostat, ale zcela neúspěšně. Chtěla jsem na věc upozornit a napsala o tom do časopisu Respekt www.respekt.cz/tydenik/2020/42/volat-nestaci .Maminka neměla covid, ale stala se jeho obětí. Když za ní nemohly návštěvy, přestala jíst... Velmi proto podporuji tuto petici a doufám, že bude úspěšná.

Blanka Mikátová (Hradec Králové, 2021-02-10)

#114

Uvědomuji si jako lékař potřebnosti návštěv pro pacienty.

Jaroslav Konečný (Liberec, 2021-02-10)

#119

Souhlasím

Martina Peroutková (Praha , 2021-02-11)

#120

Nedomyslitelnou součástí každé léčby je vzájemná láska pacienta a těch, jimiž je obklopen, tedy těch jemu (lidsky, vnitřně i fyzicky) nejbližších, zpravidla příbuzných. Jinak naše pozemská existence ztrácí předem smysl a jsme prohlášeni za mrtvé již za života... Nejsme jen hmota k opracovávání. Jsme lidé.

Karel Dolista (Praha 7, 2021-02-11)

#121

protože si nedovedu představit, že ta situace nastane u mé maminky

pavel břicháček (mnichovo hradiště, 2021-02-11)

#124

Je to důležité

Šárka Staňková (Žatec , 2021-02-11)

#125

Dobrý večer, prorotze si myslím, že to je blbost.

Rania Kholmurodova (Praha , 2021-02-11)

#126

Podepisuji, protože před Vánoci mi zemřela babička v nemocni bez možnosti se s ní rozloučit. Vědomí toho, že do poslední chvíle byla naprosto sama, izolovaná a ve strachu, to opravdu strašně bolí. Přitom by stačil krátký pozdrav..

Tereza Jonášová (Tachov , 2021-02-11)

#129

Nesouhlasim s tim, aby byly zakazane navstevy v nemocnicich. Pro ty lidi, kteri tam lezi dlouho, to musi byt hrozne

Michaela Novotná (Petrovice u Karviné , 2021-02-12)

#131

Je neetické nechat nemocné bez psychické podpory jejich nejbližších!

Dita Výborová (Odolena Voda, 2021-02-12)

#134

Se chci se svými blízkými setkávat.

Dana Novakova (Vestec , 2021-02-12)

#137

Podepisuji, protože moje babička zemřela sama kvůli chřipkové epidemii. Měla demenci a když nás denně neviděla, tak si myslela, že je sama a vzdala život. Byla to čistá bezmoc a teď se opakuje stejná hrozná situace. Lidi mají právo na své blízké.

Jitka Karafiátová (Běleč nad Orlicí , 2021-02-12)

#139

Podepisuji, protože právě kvůli tomu, že jsme nemohli do nemocnice, naše babička boj vzdala...

Nikola Fedincová (Tachov, 2021-02-12)

#141

Lidé by neměli umírat osamocení...😥

Iva Brambůrková (Stříbro, 2021-02-12)

#142

Je šílené, jak chybí úcta k lidem, jak odtrhnou rodinu od nemocného, jak se člověk stává bezmocnou věcí závislou na něčí libovůli...

Martina Langova (Chlumčany, 2021-02-14)

#150

Protože si neumím představit opustit svého blízkého a nechat ho v osamocení ve chvíli, kdy potřebuje podporu a útěchu.

Eva Kinzelová (Parfubice, 2021-02-16)

#151

Podepisuji, protože plně souhlasím. Strejda a nikdo jiný na světě si nezaslouží umřít sám. Rodina si zaslouží být s milovaný členem rodiny.

Stanislava Obermajerova (Banbury, 2021-02-17)

#153

Duševní pohoda je pro hojení těla naprosto klíčová. Nikdo by neměl zůstat na covid, a už vůbec ne na umírání, sám.

Jana Bohuňková (Děčín 2, 2021-02-18)

#155

Jako lékař vidím, jak velmi se na zdraví zejména starých a těžce nemocných pacientů podepisuje nedostatek kontaktů s nejbližšími. Jsem přesvědčen, že na řadě úmrtí v souvislosti s koronavirem se tato skutečnost zejména u potenciálně kriticky nemocných významně podepsala. - Současný celosvětový (a)sociální model, který se během několika málo měsíců stává normou: že každý člověk představuje pro své bližní potenciální nebezpečí, považuji za jednostranný, destruktivní a dlouhodbě neudržitelný.

Lukáš Dostal (Pardubice, 2021-02-18)

#158

Podepisuji, protoze mi diky covidu zemrela babicka...v nemocnici...sama...

Eliška Mašková (Praha 8, 2021-02-19)

#165

Pocit, když se nemůžete rozloučit s milovaným člověkem, je k neunesení...

Daniela Řezníčková (Praha, 2021-02-21)

#175

Možnost se rozloučit je důležitá. A není tak složité ji zajistit.

Karolína Stehlíková (Brno, 2021-02-23)

#177

Cítím s umírajícími i jejich blízkými. Považuji za nesmyslný, ba hanebný plošný zákaz návštěv, způsobuje mnoho bolesti a hořkosti, tragického osamění v klíčových chvílích života - v odcházení.

Markéta Hejná (Praha 7, 2021-02-25)

#181

Umírající má právo neumírat o samotě ,ale měl by být v kruhu svých blízkých a ti by měli možnost se s ním důstojně rozloučit .

Jindřiška Kučerová (Hrochův Týnec , 2021-02-28)

#183

Sama jsem zažila úmrtí svého syna a otce (před Covidem19) v nemocnici a nebyla jsem s péčí personálu oddělení a dodržováním práv pacienta spokojena. Práva jsou v ČR porušována dlouhodobě. Třeba i v tom, že není včas nastavena paliativní péče.

Eva Bernaciková (Havířov, 2021-02-28)

#184

Také nám nedovolili se rozloučit s otcem v nemocnici ve Slaném, kde ho nakazili Covidem-19. A obecně přístup k nám pozůstalým byl strašný.

Zuzana Svobodova (Most, 2021-02-28)

#185

Si myslím,že i pacient,který má covid 19 by neměl umírat sám a měl by být se svými blízkými v době smrti.

Jana Sásová (Děčín, 2021-02-28)

#187

mám vlastní zkušenost s úmrtím v rodině bez možnosti rozloučení..............

Marie Fiebichová (Městečko Trnávka, 2021-02-28)

#188

Podepisuji,
protože prožíváme úplně stejné pocity a máme úplně stejnou zkušenost. Tatínek nám zemřel 14.1.2021. Také jsme ho neměli možnost navštívit, byl s maminkou 60 let, jedno tělo jedna duše. Věříme, že odešel steskem a velice truchlil. Źádala a i prosila jsem primářku o povolení návštěvy alespoň maminky, hovor s primářkou také máme nahraný i e mail, jen s i s tím nevíme rady, život už tatínkovi nevrátíme, jen se pereme s pocitem, že jsme pro něj udělali málo, odešel a my ani nevíme jak. Zemřít o převezli do LDN. Tolik jsme si přáli být u jeho konci a držet ho za ruku, aby věděl, že jsme s ním.

Eva Skuhrovcova (Most, 2021-02-28)

#192

Vláda zapomíná, že nemocný pacient je na prvním místě člověk!!!

Luděk Ryba (Těchonín, 2021-02-28)

#197

Je potřeba, aby naši milování byli s námi v osobním kontaktu v době nemoci, kdy potřebují naší podporu, lásku a léčení. Věřím...Díky.

Věra Fialová (Kněžmost , 2021-03-02)

#199

Dobrý den, Veroniko! Rozumím a spolucítím. Sám jsem zažil podobnou situaci 25.5.2020, kdy táta (po náhlé a fatální CMP) umíral na neurologickém ARO v LBC. Naštěstí se to Dr. Dieneltovi rozleželo v hlavě a po původním zákazu nás nakonec k tátovi pustil.... I když to bylo velmi neprofesionální a podmínky tam byly jako ve "vojenském lazaretu", nakonec jsme se s tátou rozloučili, i když zemřel až druhý den, kdy bohužel následovalo selhání sloužící lékařky, jejíž jméno jsem již vytěsnil. Po dohodě jsme se jeli bez váhání ca 80 km do LB s tátou naposledy rozloučit, nicméně pár minut před příjezdem již tátu odvezli na patologii a tam už nás pustiti nechtěli. Je to jen o lidech - jako všude (Krajská nemocnice je jako korporátní fabrika, kde také pracují různí lidé). S úctou P. Červinka

Petr Červinka (Mnichovo Hradiště, 2021-03-02)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...