Petice proti likvidaci německých hrobů na chomutovském hřbitově

Komentáře

#6

Protoze historické památky (jakéhokoliv provedení, k nímz patrí i hrbitovy) jsou odkazem pro náslédující generace, pecovat o toto kulturní bohatství národa.

(Vysoká Pec - Pysná, 2018-02-07)

#7

Místní historii se už 70 let pokoušejí měnit komunisté. Bohužel dost lidí svou pokřivenou interpretací německo-českých dějin ovlivnili. Němečtí obyvatelé Chomutov přitom postavili a taky proslavili. Komunisti začali totální devastaci kulturního i historického odkazu. Nepokračujme v tom prosím.

(Chomutov, 2018-02-07)

#8

nesouhlasím s likvidací kulturní paměti, která musí být zachována dalším generacím.

(Praha , 2018-02-07)

#9

Historie města prolnuta je životy našich předků. Neříkejte, že je to minulé a německé - špatné.
Nebyli to vojáci, byli to občané, vděčíme jim za své město!
Hroby jsou součástí kultury.

(Chomutov, 2018-02-07)

#12

Mám úctu k předkům našeho města

(Chomutov, 2018-02-07)

#15

Můj rodokmen je česko -německý a proto podepisuji tuto petici.Tito lidé skládali mozaiku naší minulosti a psali historii příhraničních měst každým svým příběhem.Tak jako se stará město o historické budovy,mělo by se postarat o staré pomníky které už bohužel nema kdo opatrovat .Možna by nebylo špatné zkusit zjistit něco o minulosti lidí ,kteří zde odpočívají .

(Chomutov, 2018-02-07)

#19

Ulrychová Hana

(Jirkov, 2018-02-07)

#21

Podepisuji petici protože jsem proti barbarství. Historické hroby se musí chránit, jejich historie otevírat a dokumentovat.

Hana Zakhari

(Filderstadt , 2018-02-07)

#27

Podepisuji, protože likvidaci považuji za nedůstojnou a barbarskou.

(Kadaň, 2018-02-07)

#28

Je barbarství likvidovat pietní místa lidí a navíc těch, jejichž pozůstalí byli vyhnáni s domova a nebyla jim dána možnost plnit závazky vůči městu.
Doufám, že představitelé historického města Chomutova jsou natolik slušní, že naleznou přijatelné řešení a likvidaci hrobů svých bývalých občanů nedopustí.

(ODRY, 2018-02-07)

#29

Jsou to naši rodaci!!!

(Chomutov, 2018-02-07)

#30

Je to ostuda.

(Praha, 2018-02-07)

#31

Jana Plášilová

(Chomutov, 2018-02-07)

#32

Podepisuji tuto petici

(Odry, 2018-02-07)

#35

Podepisuji, protože jsou to poslední památky na občany, kteří toto město po staletí budovali.

(Nový Jičín, 2018-02-07)

#36

Stav hřbitovů je pro mne vzdy signálem, jaký vztah si občané města ke své historii vytvořili.

(Brno, 2018-02-07)

#42

Podepisuji, protože je to neúcta, hnus a barbarství

(CHODOV, 2018-02-07)

#43

Pocházím z Aše z německo-českého manželství. Mojí předkové už byli na Ašsku od r.1604. Pohřbeni na evangelickém hrbitově až do odsunu 1946. Komunistická vláda podporovala ničení starých hřbitovů v pohraničí. V Aši srovnali evangelický hřbitov se zemi a založili na hrobech tenisové kurty, které tam jsou dodnes. Na stránkách www.cimiterium.cz dokumentuji ašské zdevastované hřbitovy. Od r. 1967 žijeme v Německu, kam naše rodiny byli 1946 odsunuti. Staré hřbitovy, jedno které národnosti se musí zachránit a udržovat! Český stát je k tomu povinnen.

(Wunsiedel, 2018-02-07)

#44

Naprosto a bezvýhradně souhlasím s textem této petice.

(Chomutov, 2018-02-07)

#46

Je to pro dorou věc.

(Themar, 2018-02-07)

#51

Každý by měl znát svou historii a mít úctu k mrtvým.

(Chomutov, 2018-02-08)

#56

Moji předci byli Němci, kteří na tomto území žili mnoho a mnoho let, než je odsunuli, a já nechci, aby se na tuto část historie zapomínalo.

(Teplice, 2018-02-08)

#61

Podepisuji,protože bych chtěla zachovat pietní a kulturní místa v Chomutově

(chomutov, 2018-02-08)

#70

Historie je to jediné čemu můžeme věřit.

(Drouzkovice, 2018-02-08)

#74

Podepisuji... Sobotkovi Dana

(Chomutov, 2018-02-08)

#77

protože zrušení hřbitova považují za barbarství a i zásah do historické paměti, kterou hřbito vždycky je
Dr.Alena Wagnerová spisovatelka a publicistka

(Saarbrücken, 2018-02-08)

#78

Podepisuji, protože to je zase něčí nesmysl, se kterým nesouhlasím.

(Jirkov, 2018-02-08)

#80

Je to i moje historie.

(Chomutov, 2018-02-08)

#88

Všichni by měli mít úctu k lidem, kteří se v historii zasloužili o rozvoj našeho města. Je třeba zachovat i jejich hroby pro budoucí generace.

(Chomutov, 2018-02-08)

#92

I když je nikdo neplatí, tak jsou to již historické památky na zdejší obyvatele, kteří za života udělali mnoho pro rozvoj tohoto města.

(Jirkov, 2018-02-08)

#102

Je to ostuda představitelů našeho města ať již těch minulých nebo současných, že nedokáží zachovat historické objekty... Městský pivovar je jedním z důkazů o barbarském způsobu vedení našeho města... Hlavně že tu bude dost ubytoven s utajovanými vlastníky...

(Chomutov, 2018-02-08)

#107

Please put the gravestones on the cemetary wall - as done at other Czech places. Bitte stellen Sie die Grabsteine an die Friedhofsmauer, wie es auch in anderen tschechischen Städten getan wird.

(München, 2018-02-08)

#108

Jsem proti likvidaci německých hrobů a jejich hanobení tímto způsobem.

(telnice, 2018-02-08)

#113

Je to historická památka Chomutova!

(Chomutov, 2018-02-08)

#118

Podepisuji protože mám úctu k předkům a zachování jejich hrobů je povinnost nás všech. Už i proto , že díky jim máme krásný historický Chomutov.To , jak se k starým domům chováme je už naše ostuda (Ruská ulice...)
Oni tu žili a spoustu skvělých věcí dokázali. Smutné je , že nejsou příbuzní , kteří se mohou postarat o jejich hroby.Ať už kvůli tomu, že také zemřeli , nebo žijí daleko.
Německé opuštěné hroby tvoří historii našeho hřbitova a my si k nim musíme zachovat úctu.

(Chomutov, 2018-02-08)

#124

Jsem proti likvidací hrobů.. Je to kus historie a nevidím žádný důvod k tomu.. To je jako by nikdo řekl vás náhrobek vašeho pozůstalého je tu až moc dlouho a nechodí té sem tak vám hodně zničíme.. Je to urážka pozůstalých co tam leží a drzost že to vůbec někoho napadne.. Já osobně řada chodím na hřbitov ne jen že tam má půlku rodiny ale kvůli té atmosféře že vím že procházím kusem historie.

(Chomutov, 2018-02-09)

#125

Jako chomutovský patriot a zastupitel se stydím za přístup příspěvkové organizace, která má hřbitov ve správě a je zřizována městem.

(Chomutov, 2018-02-09)

#127

Chomutovský hřbitov jsem vždy považovala za jeden z nejhezčích v celé republice právě kvůli německým hrobům. Měla jsem radost, že i my u nás máme nádhernou přehlídku architektury, na kterou se jinde ve světě, třeba v Londýně či Paříži, jezdí dívat tisíce turistů. Naprosto promarněný potenciál města a neúcta k vlastní historii.

(Vysoká Pec, 2018-02-09)

#131

Nesouhlasím s likvidací hrobů.

(Stonařov, 2018-02-09)

#139

Vážené dámy, vážení pánové městské správy v Chomutově: V desetiletích, která následovala po vyhnání německého obyvatestva z naší společné domoviny, vedla snaha, vymýtit všechny stopy jeho prezence na území Čech, Moravy a Slezska k téměř totálnímu "úspěchu". Po nesčetných devastacích toho skutečně moc nezbylo. Na mnoha místech ovšem prázdnota. Ta je dodneška vnimatelná. Máte v úmyslu zničit poslední doklady naší společné, staleté existence, konkétně u vás v Chomutově? Nechce se mi tomu věřit. Že byste tak chtěli učinit z lhostejnosti vůči své vlastní historii, anebo snad i z jakési přežívající nevraživosti, či nenávisti vůči všemu německému? Anebo "jen" ze snahy šetřit peníze na nepravém místě? Těžko říci, co by bylo horší. Prosím vás, promyslete to ještě jednou. S pozdravem Richard Szklorz, německý novinář, Berlín

(Berlín, 2018-02-10)

#143

Historie by měla zůstat.

(Most, 2018-02-11)

#146

ústa k historii je nezbytná pro kultivovanou společnost, právě jako ohleduplnost, schopnost soužití

(praha4, 2018-02-11)

#149

Měli by jsme to nechat zachovalé... Jsou to mrtví lidé, nechejme jim pokoj.... A navíc, nějakou dobu k nám patřili...

(Žatec , 2018-02-11)

#150

Je to vůbec možné dovolit? To nemá někdo co jiného na práci idioti!!

(Žatec , 2018-02-11)

#153

Zumindest muß Erinnerung bleiben, wenn schon die Menschen nicht bleiben durften.

(Sachsen - Marienberg, 2018-02-11)

#156

V Suchdole nad Odrou byly odvezeny v r. 1977 staré německé pomníky a dnes toho těžce litujeme. Bylo odvezeno kus kulturního dědictví, o kterém tehdejší orgány nevěděly že jsou to pomníky čestným občanům a pod., kterým dnes musí za velké peníze nechat zhotovovat pamětní desky!
Zamyslete se nad tím prosím!
Daniel Říčan Muzeum městyse

(Suchdol nad Odrou, 2018-02-12)

#157

Protože si myslím, že historii není možné vymazat, ale je nutné si jí stále připomínat, protože to je jediný způsob, jak se s ní vyrovnat.

(Jirkov, 2018-02-12)

#163

Jsem proti neucte k zemrelym lidem

(A-4252 Liebenau, 2018-02-13)

#168

Podepisuji, protože za prahem smrti ztrácíme občanku, protože přinejmenším ty umělecko-historické hroby si zachoání rozhodně zaslouží, protože necítím, že by se případným potomkům dala správně a solidním způsobem šance, situaci napravit a především, že to pohříchu těm mrtvým dlužíme. Většina z nich skonala ještě dávno před tou šílenou hysterií. www.chewra.com

(Ústí nad Labem, 2018-02-15)

#179

ako malicky statement proti uzkosti a ignorancii.

(Paris, 2018-02-22)

#200

Podepisuji, protože hřbitovy jsou - bez ohledu na národnost, náboženství, politické názory a všechny možné další - ismy - pietní místa. Nemáme žádné právo likvidovat vzpomínky ani jména lidí, kteří tu žili před námi. Jsou součástí historie této země, stejně jako se tou součástí staneme jednou my.

(Kostelec nad Orlicí, 2018-03-03)