Proti záměru vedení Ústeck.kraje odvolat ředitele galerií a muzeí

Komentáře

#2

Galerie Benedikta Rejta v Lounech je úžasná galerie, kterou v této podobě její ředitelka Alica Štefančíková vybudovala. Galerie, respektive její ředitelka by si naopak zasloužila od Ústeckého kraje výraznou podporu, které se galerii po řadu let nedostávalo. Odvolat šmahem, bez odborné diskuze 5 ředitelů zavání bolševickými manýry.

(Praha, 2017-05-25)

#5

Znám mimořádnou odbornou i zakladatelskou činnost paní ředitelky Dr. Alice Štefančíkové a velice si ji vážím. Její odvolání by znamenalo zásadní oslabení instituce, jejíž význam dalece přesahuje Ústecký kraj.

(Řevnice, 2017-05-26)

#6

Desaťročia poznám Alicu a viem, že svoju prácu vždy robila najlepšie ako vedela, je to odborníčka a má za sebou výsledky.

(Košice, 2017-05-26)

#9

nesouhlasím s hromadným odvoláváním aniž by bylo řečeno ,co najednou objevili krajstí politici, že je špatně na práci všech dlouholetých pozitivně hodnocených ředitelů.Ne je to forma,jak se některého z nich zdánlivě férově zbavit,protože v opakovaném výběrku ho nevyberou...

(Chomutov, 2017-05-26)

#12

Praktiky komunistů, kteří chtějí dotčené instituce "vést jinak" velmi dobře známe. Odborníci, jako Ing.Děd, kteří historii interpretují z pohledu pravdy a ne ideologie jsou opět nepohodlní. Proti tomu důraznš protestuji.

(Ostrava - Český Těšín, 2017-05-29)

#13

Protoze si velice vazim uzitecne prace Ing.Stanislava Deda,reditele Oblastniho Muzea v Chomutove

(Liebenau, 2017-05-29)

#14

Podpisujem

(Praha, 2017-05-30)

#15

Podepisuji, protože odvolání nepředcházela odborná diskuse

(Brno, 2017-05-30)

#17

Podepisuji, protože rozhodnutí rady Ústeckého považuji za odpudivý projev nomenklaturního buranství, osobní mstivosti, mravního mrzáctví a lidské ubohosti.

(Čáslav, 2017-05-31)

#18

tady nelze mlčet

(Praha 3, 2017-05-31)

#20

Na probíhající explozi bourání historických budov v Ústeckém kraji (např. Postoloprty, Mašťov, Chotěbudice) navazuje personální tsunami v režii komunistické lidosprávy. Soudruzi napravují vše špatné co se tu za 27 let událo.

(Praha, 2017-06-01)

#22

paní Štefančíková je skvělá neodvolávejte jí

(Praha 6, 2017-06-01)

#32

Platovská

(Praha, 2017-06-01)

#39

Milan Pech

(Praha 3, 2017-06-01)

#40

Vážim si odborné pôsobenie Alice Štefančíkovej a považujem jej odvolanie za neuvážené. Súčasne sa domnievam, že rozhodovanie o obsadení odborných postov by sa malo uskutočňovať na základe odbornej diskusie, respektíve po zverejnení relevantnej stratégie budúceho pôsobenia dotknutých verejných inštitúcií.

(Bratislava, 2017-06-01)

#47

Podepisuji, pana Petra Svobodu znám léta a výstavy jím pořádané navštěvuji a nezištně pomáhá nám s výstavami v galerii VOKNO, kde uváděl již mnoho známých výtvarníků. Nepochybuji o jeho schopnostech vést státní galerii v Mostě

(Osvračín, 2017-06-01)

#48

Podepisuji, jeho výstavy se mi líbí, nepochybuji o jeho odbornosti

(Osvracin, 2017-06-01)

#70

Souhlasím s autory petice!

(Praha 2, 2017-06-01)

#74

Toto by nemělo být nikomu lhostejné, nátlak na zničení po dlouhá léta těžce budované kulturní společnosti na Mostecku je zcela nepochopitelný. Zvláště, když si vydobyla celostátní renomé výborné kvality. Pakliže jde o politické důvody, o to hůř...

(Praha 12, 2017-06-01)

#77

protoze povazuji za odborne nezodpovedné zkusené odborníky, kterí velice úspesne vedli své instituce, nekterí 10, 15 u mozná i vice let. Adekvátní náhradu nelze najít na ulici. Po více jak 40 lety existence v západním svete si dovoluji porovnat úroven tamnejsích a zdejsích kulturnehistorických institucí a to pres to, ze zde netecou financní potoky tak jako ku príkladu v NSR. Je na povázenou prevzít zodpovednost za dalsí vývoj péce o památky a hlavne informacní cinnosti pro dnesní a budoucí generace o tom nesmírném historickém bohatství, které bylo historií této zemi dáno. Omlouvám se za chybející hácky, nemecký system mého laptopu to neumoznuje.

(Vysoká Pec - Pysná, 2017-06-01)

#79

Nesouhlasím s odvoláváním ředitele muzea v Chomutově ing Stanislava Děda.

(Orasín, 2017-06-01)

#81

A máme to tu zase: "Já mám FUNKCI, tudíž všemu rozumím nejlépe !"
Někdy je případná defenestrace moc dobrým řešením.

(Ratíškovice, 2017-06-01)

#96

Řadu let spolupracuji s ředitelem GVU v Mostě Petrem Svobodou a vím, jak fundovaně tuto galerii po celou dobu řídí a jak precizně připravuje každou expozici. Díky jeho vedení patří tato galerie co do úrovně výstav mezi naprostou špičku a jeho případný odchod bude znamenat nenahraditelnou ztrátu pro celý kraj. Rozhodnutí rady bez jakékoli odborné diskuse a jakéhokoli zdůvodnění považuji za nepochopitelné a skandální.

(Třemošnice, 2017-06-02)

#98

Pan ing. Ded vykona dobrou praci, pro by mel byt odvolan?
Zda se, ze je to libovolne rozhodnuti. Bez vysvetleni/oduvodneni odvolat dobreho reditele muzea nejde! Proto protestuji svym podpisem pod touto petici!

(München/Mnichov, 2017-06-02)

#100

Podepisuji proto, že toto je po několika ojedinělích akcích (Středočeská galerie, Ostrava, Plzeň, Klatovy) první skutečně masivní akce postbolševické nomenklatury proti kultuře a její podstatě. Je to test, jak toho dosáhnout v celé republice. Ti lidé sice nemají žádnou koncepci, ale nedají pokoj, dikud jí nedosáhnou

(Příbram, 2017-06-02)

#114

Propuštění vedoucích představitelů výše uvedených institucí (mezi nimiž bych krom výše zmíněné A. Štefančíkové zmínil kupříkladu skutečného odborníka a fundovaného znalce gotické architektury, ředitele mostecké galerie P. Svobodu) bez jakéhokoliv srozumitelně vysvětleného důvodu považuji za akt politické zvůle. Tím spíše, že takto rozsáhlá odměna v celé řadě institucí představuje neoddiskutovatelný zásah do kulturního života celého regionu.

(Pardubice, 2017-06-02)

#119

Protestuji proti zpusobu odvolani reditelu galerii. Osobne jsem spolupracoval s reditelem Mostecke galerie kde jsme s odvolanym reditelem Petrem Svobodou usporadali tri uspesne vystavy finskeho socasneho umeni, ktere meli ve Finsku velky ohlas. Znam take osobne pi reditelku Alici Stefancikovou, a jeji prace v galerii Benedikta Rejta ma moji plnou podporu. Odvolani bez uvedeni vecnych duvodu je aktem byrokkraticke zvule, ktery nema oporu v zadnem zakonu a pouze dokazuje ze v Cechach je porad mozne zapominat na principy liberarni demokracie a ochrany prav osobnosti. Az prilis okate zpusob odvolani pripomina zastupny akt se zamerem zbavit se nepohodlne osoby tak, ze odvolani jsou bez rozdilu vsichni aby nemohl byt prokazan zamer osbni pomsty?
V Kutne Hore pri priprave vystavy finskeho malire Matti Kujasalo v galerii GASK konane u prilezitosti 100 vyroci zalozeni samostatneho finskeho statu.
Petr Rehor, akad, mal.

(Helsinki, 2017-06-02)

#124

Neuvěřitelné: odvolávají pět ředitelů najednou a domnívají se, že veřejnosti nemusí podrobně vysvětlit důvod!

(Praha 9, 2017-06-02)

#132

Znám p.Svobodu řadu let a fandím mu.

(Rychnov nad Kněžnou, 2017-06-02)

#139

Podepisuji protože jsem podobnou situaci zažila v roce 1995, kdy jsem v době pracovní neschopnosti po těžké operaci byla bez udání jakéhokoliv důvodu odvolaná z funkce ředitelky. Teprve po čase jsem pochopila důvod. Když hospodářská kontrola nezjistila žádné nedostatky, ba naopak, přistoupil místohejtman k tomuto kroku protože potřeboval místo pro svého kamaráda.
Od té doby si uvědomuji to co vysvětloval někdy v roce 1890 Ambros Bierce: Politika to je rvačka kvůli vlastním zájmům, maskovaná jako zápolení kvůli zásadám.

(t.č. Františkovy Lázně, 2017-06-03)

#140

S odvoláními nesouhlasím, navíc to dělá komunista

(Praha 1, 2017-06-03)

#141

Souhlasím se zněním petice!

(Praha 2, 2017-06-03)

#151

Ředitel mostecké galerie Petr Svoboda již dlouho nezištně pomáhá organizovat některé velké výstavy v Čáslavi a jen díky němu jsme měli možnost seznámit se zde s řadou vynikajících umělců a jejich dílem. Rada ústeckého kraje se v tomto případě chová zcela nepochopitelně, škodlivě a doufám, že to tamní voliči při nejbližší příležitosti příslušným stranám spočítají!

(Čáslav, 2017-06-04)

#164

Podepisuji, protože si velmi cením práce a osobnosti ředitelky Galerie B. Rejta A. Štefančíkové, osoby absolutně oddané své profesi.

(Slapy nad Vltavou, 2017-06-05)

#166

Je neuvěřitelné, že by v jeden čas neodpovídalo pět osob ve funkcích ředitelů galerií a muzeí představám krajských úředníků. Galerie v Mostě i v Lounech představují velmi kvalitní výstavy .Chtěl bych věřit, že vedení kraje své stanovisko přehodnotí.

(Praha 5, 2017-06-05)

#173

Paní ředitelky PhDr. A. Štefančíkové si velmi vážím pro odbornou práci a poctivost v péči o instituci, která se vlivem nezaviněných okolností (spodní voda, statické problémy...) dostala do špatného technického stavu. Jestliže má někdo Galerii B.R. vyvést z těchto problémů, věřím, že právě ona.

(Louny Brloh , 2017-06-06)

#180

Opravdu mne velmi znepokojila zpráva o kulturním dění v ústeckém kraji. Když jsem se dozvěděl o odvolání ředitelů galerií, kteří tyto galerie pozvedly mezi nejvýznamnější galerie u nás, a mají též význam pro náš stát i v zahraničí. Je dost nepochopitelné, když jsou tito ředitelé ve středu zájmu předních výtvarníků i odborníků u nás, i za hranicemi naší republiky. Považuji toto opravdu za barbarství nejvyššího řádu. Michal Matzenauer

(Praha, 2017-06-06)

#188

respektuji, co dosud vykonala.

(Buštěhrad, 2017-06-06)

#191

Podepisuji, protože mi vadí arogance systému. Zavání to bolševickými metodami. Ničit fungující řízení je velmi jednoduché. Nahrazování erudovaných odborníků "kamarády" považuji za znak mafiánských praktik. Po nás potopa!?

(Praha, 2017-06-07)

#198

pierre mabille

(Paris, 2017-06-07)

#200

Nesouhlasím se zvoleným postupem

(Praha 5, 2017-06-08)