Zpřísnění chovných podmínek Retrieverů

Komentáře

#4

Podepisuju, protože mám doma 2 loktaře a považuju šíření této vady za chovatelsky odporné a neetické a pro budoucí majitele štěňat je to finančně nákladné, pro psa velice bolestivé.

(Česká Lípa, 2017-05-13)

#5

Sama jsem se setkala s problémem DLK a OCD.

(Praha 10, 2017-05-13)

#6

Souhlasím s tím.

(Praha, 2017-05-13)

#8

Se zněním petice plně a bez výjimek souhlasem!

(Bystřice nad Pernštejnem, 2017-05-13)

#10

Souhlasim s navrhovaným zpřísněním chovných podmínek retrieverů v duchu BVA.

(Černošice, 2017-05-13)

#14

Podepisuji,protože zdraví psů je pro mne priorita

(Kuřim, 2017-05-13)

#18

Plně souhlasím se zněním petice. Postižených jedinců s DLK přibývá a je na čase tento problém řešit.

(Jenštejn, Praha východ, 2017-05-13)

#19

Zdraví je na prvním místě!!

(Děčín, 2017-05-13)

#22

naprosto souhlasím

(Zlín, 2017-05-13)

#23

Podepisuji, protože mi záleží na zdraví našeho milovaného plemene a chci zamezit těm, kteří chovají na nemocných jedincích, aby tak již nečinili. Není smutnějšího pohledu, než na kulhajícího mladého psa.

(Pardubice, 2017-05-13)

#25

Souhlasím

(Teplice, 2017-05-13)

#26

Souhlasim a myslim, ze je to v chovu velmi dulezite.

(Vrchlabí, 2017-05-13)

#31

Protoze to dava smysl a divim se, ze neco takoveho neni samozrejmosti.

(Ostrava, 2017-05-13)

#32

to pokládám za správné

(Veverská Bítýška, 2017-05-13)

#36

plodit vědomě nezdravě psy by mělo být trestne

(Brno, 2017-05-13)

#40

Souhlasím

(Praha, 2017-05-13)

#49

Záleží mi na zdraví chovu teď i v budoucnosti a toto dává smysl

(Beroun, 2017-05-13)

#51

Protože nejmenovaná fena má DLK 4/4 a paní jí i s tímto výsledkem chce uchovnit u KCHLS.

(Mnichovice, 2017-05-13)

#52

Majiteka psů s PP přesvědčená, že cokoliv přispěje ke zvýšení předpokladů zdravého chovu, má smysl.

(Praha, 2017-05-13)

#59

Jsem presvedcena, ze lokty jsou zavaznejsi problem jak kycle a jsem pro povinnost rtg kycli a loktu.

(Praha, 2017-05-13)

#60

Hrabětová Petra

(Praha 6, 2017-05-13)

#63

Podepisují,protože souhlasim.

(Šestajovice, 2017-05-13)

#64

Podepisuji, protože zcela souhlasím.

(Praha, 2017-05-13)

#65

se mě tato situace přímo týká. Pokud by výsledky rtg DLK nebyl pouze informativní, nestalo by se, že by má fenka LR měla loketní dysplazii 3. stupně.

(Varnsdorf, 2017-05-13)

#68

Podepisuji, protoze chci zdravou rasu

(kadan, 2017-05-13)

#69

zpřísnění a sjednocení chovných podmínek u obou kloubů považuji za nutné. Benevolence, co se zdraví týče vzhledem k množství "postižených" jedinců opravdu není na místě...

(Lično, 2017-05-13)

#72

Jsem majitelkou psa s nemocnými lokty.

(Praha, 2017-05-13)

#75

Míša Bláhová - souhlasím!

(Praha 10, 2017-05-13)

#76

Jsem chovatel a vzdy jsem chovala na 0 psech a to jak DLK i DKK.Myslim si ze by tak mel postupovat kazdy chovatel pokud ma zájem předávat lidem zdrava štěňata.

(Zruč -Senec , 2017-05-13)

#77

Podepisuji, protože naprosto souhlasím.

(Chomutov, 2017-05-13)

#80

Prioritou chovu má být zdravý jedinec proto plně souhlasím se zpřísněním podmínek chovu.

(Litoměřice, 2017-05-13)

#82

Myslím si, že pro budoucí chov je DLK 0/0 velmi důležitá.

(Praha 514, 2017-05-13)

#83

Souhlasím se zpřísněním podmínek

(Olomouc, 2017-05-14)

#84

Naprosto souhlasím!!! Mám doma pejska 12 měs s ED 2/3. Není to sice český chov, nýbrž finský, ale sama nyní zažívám jak závažné toto onemocnění je a pro psa naprosto fatální !!

(Chudolazy 31, 2017-05-14)

#88

Nechci podporovat špatné chovatele a pak koukat na trpící pejsky.

(Kladno, 2017-05-14)

#92

Chovat na postižených jedincích je minimálně neetické, i když nelze zaručit HD 0/0 ani po negativních rodičích.

(Sedlo, 2017-05-14)

#97

Jako chovatelé jsme zodpovědní za zdraví rodičů i jejich štěňat.

(Kněževes u Rakovníka, 2017-05-15)

#98

Plně souhlasím, proto podepisuji, mám vlastní zkušenost s DLK, které se projevilo již kolem 3.měsíce štěněte, v 5.měsíci operace obou loktů

(Mladá Boleslav, 2017-05-15)

#99

Podepisují, protože jsem pro.

(Koštice nad Ohří , 2017-05-15)

#100

Souhlasim

(Koštice , 2017-05-15)

#101

Lokty jsou patrně větší problém než kyčle, zbavit se jich v chovu není snadné. Z toho co vím mi vyplývá, že není dobré chovat na jedincích s jakýmkoliv stupněm dysplazie, tedy do chovu pouze nuly. Dysplazie loktů se s věkem zhoršuje, takže pes co má v roce 0/1 klidně skončí ve čtyřech letech na operaci s těžkou dysplazií stupně 3.

(Praha, 2017-05-15)

#106

Podepisuji, protože s tím souhlasím.

(Žebrák, 2017-05-15)

#110

Bohužel mám ve svém okolí několik pejsků, kteří doplatili na ignoraci rádoby chovatelů. Možná časem náš národ projde osvětou, ale prozatím jednoznačně hlasuji pro podmínku chovu na jedincích s DLK 0/0.

(Hulín, 2017-05-15)

#116

naprostou souhlasím!

(Děčín, 2017-05-16)

#117

Podracká

(Krásno, 2017-05-16)

#123

Chci, aby se rodili jen zdraví psi

(Česká Lípa, 2017-05-16)

#126

Protože znám psy s potížemi s lokty a vím, jaké s tím mají potíže. Ráda bych, aby se lokty v chovu hlídaly.

(Praha, 2017-05-16)

#127

Nová Lenka

(České Budějovice, 2017-05-16)

#130

Svobodová Jolana

(Praha, 2017-05-16)

#133

Velmi vhodné opatření. Škoda, že se zároven nezvýší věk RTG na 17. měsíců. A rovněž mi není jasné z jakého důvodu má RK a KCHLS rozdílné posuzovatele. Důvody mohu osobně sdělit.

(St. Boleslav, 2017-05-17)

#141

Souhlasím se zavedením povinnosti RTG DLK u obou klubů a selekci jedinců dle výsledků, ale nesouhlasím s nulovou tolerancí. Zvláště, když se RTG mohu u nás dělat od jednoho roku věku psa. Současně souhlasím s tím, aby byly uznávány pro chovnost i výsledky dle BVA.

(Zavadilka, 2017-05-19)

#148

Podepisuji, protože souhlasím se zpřísněnými podmínkami chovu retrívrů. Sama naše fena byla v 6ti měsících operována kvůli osteochondróze na pravém lokti.

(Pardubice, 2017-05-22)

#151

záleží mi na zdravotním stavu rodičů štěněte, není vhodné pouštět do chovu psy postižené DLK

(Kladno, 2017-05-23)

#152

Chovala jsem LABRADORY mám toto plemeno moc ráda,ale bohužel díky jejich zdravotnímu stavu jsem s chovem skončila . I někteří chovatelé mně odradili ,protože falšovali výsledky atd. Byla bych ráda,kdyby se toto plemeno zdravotně zlepšilo.

(Nový Bor, 2017-05-23)

#153

Monika Ruprichová

(Buštěhrad, 2017-05-24)

#154

Chci ať se chovají zdravá štěňata bez dysplazií kloubů

(Vratimov, 2017-05-26)

#155

podepisuji

(Mladá Boleslav, 2017-05-29)

#161

Osobne neverim, ze zprisneni podminek chovu cokoliv vyresi v situaci, kdy lide mohou jezdit primo za posuzujicimi lekari na RTG a vysledek je tak primo ovlivnen tim, kdo pejska vlastni a co za pejska to je. Kdo je rozumny, lokty vysetri a podle toho se zaridi. Kolik lidi chova na nulovych psech jejichz sourozenci jsou postizeni. Vyradit taky? Nebo kam az to ma zajit? Stacila by trocha otevrenosti a sledovani toho, kolik psu z vrhu je vysetrenych a ano, zajimat se i o nedostatky. Navic - BVA v UK ktera je zde zminovana, podava doporuceni, anglicane mohou chovat na jakychkoliv kyclich a na jakychkoliv loktech. Rozdil je v tom, ze VSECHNY vysledky ma k dispozici anglicky Kennel Club, BVA ma verejnou databazi a na nazoru na vysledku se podili nekolik lekaru, ne jeden, ktery na miste majitele i zkasiruje. A lokty se v UK vysetruji nepovinne, a zacali o nekolik let pozdeji nez mistni RK uzakonil povinnost DLK bez ovlivneni zarazeni zvirete do chovu. :-) prejeme zdrave pejsky vsem. Kdo chce, nadale svoje psy vysetri, tak jak to delal dosud. Jak je z historie videt ani spojeni nulovych rodicu, nevyprodukuje vzdy stoprocentni vrh. Nebyt vyuziti i jednickovych psu ve skandinavii, kde DLK sleduji desetileti, nebyla by vetsina nasich cistych a zdrave jedince produkujicich goldenu. Jen o tom asi maji vice objektivnich informaci. Takze povinne snimkovani podporuji, idealne se zmenou systemu vyhodnocovani a uchovavani zaznamu o vysledku. Za takove situace mohou chovne podminky zustat podle meho nazoru takove, jake jsou.

(Studeneves, 2017-06-04)

#166

Souhlasím se zavedením povinnosti RTG DLK u obou klubů. Již nechápu, proč každý klub má jiné posuzovatele, tohle by mělo být jednotné. Jsem pro zveřejňování výsledků v databázích, ale podmínky pro chov bych zatím neměnila.

(Plzeň, 2017-06-05)

#169

Zdraví chovných jedinců by mělo být prioritou.

(Kytín, 2017-06-06)

#170

chov na nulových loktech je nutnost, stejně jako posunutí hranice věku pro oficiální RTG, rok a den je málo pro správný vývin, 18měsíců ideál.. kdo chová na nemocných jedincích je obyčejný množák

(Turnov, 2017-06-07)

#171

Protože mám doma fenu, co má jeden loketní kloub jedničku, chovat na ní nebudu a nechci. Nesouhlasím s chováním na psech, co nemají negativní výsledky rentgenů, jak DKK, tak DLK. Prosím o zpřísnění chovných podmínek u všech plemen retrieverů.

(Nová Ves nad Popelkou, 2017-06-07)

#174

Podepisuji, protože se chci věnovat chovu a záleží mi na zdraví těchto plemen.

(Bruntál, 2017-06-14)

#177

U mojí předchozí fenky labradora se vyskytla dysplazie obou loketních kloubů již v 1.roce. Následovala operace jedné končetiny (druhá byla postižená méně). Přesto jsme se museli velmi brzy vzdát zátěže, vycházek, výcviku, chovnosti, a fenka do konce života trpěla. Proto s touto peticí naprosto souhlasím a dávám jí svůj podpis.
Věra Navrátilová

(Zašová, 2017-08-21)

#179

Nezohledňovat výsledky DLK v chovu je nezodpovědnost.

(Praha, 2017-09-03)

#180

Podepisuji protože mám zájem a preferuji rozmnožování JENOM zdravých jedinců!

(Vracov, 2022-02-22)