Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
Komentáře
#3204
Podepisuji, protože mám osobní zkušenost.Můj bývalý manžel během manželství začal pít alkohol, spotřebu alkoholu postupně zvyšoval, pod vlivem alkoholu byl velmi agresivní, nedával mi žádné peníze, vše jsem hlásila na policii, ale ta mi nevěřila. Moje ohlášení podceňovala. Co byl trestný čin, to napsali tak aby to byl pouze přestupek. Přestupková komise nadržovala agresorovi a to tak, že některé jeho přestupky nebo trestné činy vůbec neřešila. Když mě a děti z našeho společného domu vyhnal pod pohrůžkou násilí zabitím a vybitím celé rodiny, kdy mě opakovaně zbil a my jsme s dětmi museli utéct jen v tom co jsme měli na sobě, (byl listopad) policista mi řekl že jsem odešla sama a že to teda není žádný přestupek ani trestný čin. Přitom manžel vyhnal svoje děti z domova. Dětem tenkrát bylo 6 a 11 let. S dětmi jsem utekla k mým rodičům, tatínek byl těžce nemocný a maminka se doma starala o svoji 92 letou maminku. Jinam jsem jít nemohla, protože bývalý manžel by mne jinde napadal a takto jsem měla alespoň nějakou ochranu. Napadal mne cestou ze zaměstnání. Psychicky i fyzicky. Za to dostal od přestupkové komise napomenutí. Byla jsem zaměstnankyní Městského úřadu a zapisovatelka přestupkové komise mi řekla že předseda komise a zároveň soudce Obvodního soudu pro Prahu řekl, že už ho S E R E M E, že už ho nebaví nás stále řešit a že příště nám napaří pořádné pokuty. Další napadení jsem samozřejmě hlásila a opravdu jsem já i můj tatínek dostali pokuty ve výši poloviny mého platu. Policie tento incident nedostatečně vyšetřila, věřila zloději aut , který vypovídal ve prospěch agresora. Takže i když jsme byli napadení já s tátou ,museli jsme platit pokutu. Potom jsem se bála další napadení hlásit. Vyvrcholilo to tak ,že mne bývalý manžel napadl, pobodal mne nožem a způsobil mi těžkou újmu na zdraví. Zachránil mne soused který mě slyšel křičet. Jinak bych byla mrtvá. Do nemocnice za mnou přišel náčelník policie a říkal, že mi nevěřil ,že toto vůbec nečekal. Když jsem si sjednala schůzku se sociálním odborem a ospodem a prosila je o pomoc paní z ospodu mě nejdřív seřvala ,že když jsem u rodičů ,že to není tak strašný ,že mají na starosti mnohem těžší případy a že děti dají do Domova když budu velmi naléhat a já můžu jít pod most. Z ospodu odmítli se mnou sepsat protokol o ústním jednání a řvali na mě. Bývalý manžel vyměnil zámky abych se nemohla dostat do našeho domu. Za to dostal podmínku. V podmínce mě napadl ale ta nebyla proměněná v trest. Tak mě napadl tím nožem. Kdyby byl zavřený tak se to nestalo. Za to napadení dostal pouze dva roky protože to soudil okresní soud jako těžkou újmu na zdraví. Podala jsem stížnost pro porušení zákona a Nejvyšší soud konstatoval že okresní i krajský soud porušili zákon ve prospěch agresora ,ale trest už nezměnili, protože z ministerstva poslali stížnost úplně na poslední chvíli poslední den lhůty a ještě chybně napsanou. Nikdy nikdo nezohledňoval děti ani policie ani soudy ani přestupková komise. Toto se sice stalo už v roce 1997 a později ale v té době už platila Úmluva o právech dítěte. Po polovině trestu ho propustili. Na trestné činy které na nás spáchal před mým napadením dostal amnestii od Havla takže jsem nemohla nárokovat ani žádné odškodné. S dětmi jsem žila jenom z životního minima. Musela jsem soud požádat o vypořádání majetku, k soudu jsem musela chodit i když jsem byla nemocná soudkyně tvrdila, že pokud mám pracovní neschopnost neznamená to, že nejsem schopná se účastnit soudního jednání. Od napadení nožem jsem nemocná. Mám posttraumatickou stresovou poruchu, těžké deprese. Musela jsem se odstěhovat, abych nebyla v dosahu agresora. Musela jsem změnit i zaměstnání které jsem ze zdravotních důvodů nemohla vykonávat. Když mladší syn odmaturoval a mohl být samostatný ,jsem fyzicky a psychicky už nevydržela a zhroutila jsem se. Po roční nemocenské mi přestaly vyplácet nemocenské dávky , ale invalidní důchod jsem nedostala ,i když jsem nemohla pracovat .Dva roky jsem byla úplně bez příjmu a pak mi přiznali nejdřív částečný, pak plný invalidní důchod ,který mám dodnes. Na přiznání důchodu jsem si musela vzít právníka ,protože posudkový lékař řekl, že nemusí na zprávy od lékaře brát ohled. Děti se otce velmi bály, do školy a ze školy je musel někdo doprovázet. Nedostala jsem žádné bolestné ani odškodnění protože na vymáhání už nebyly žádné síly. Dovolenou jsem si musela šetřit na prázdniny. Jednání u soudu, i když jsem měla nárok na volno, jsem si musela napracovávat. Také schůzky s advokátem jsem si musela napracovávat. Bylo to hodně hodin, velice často jsem kvůli tomu byla dlouho v práci. Takže pak mi už na další soudy a advokáty nezbýval žádný prostor. Kdybych chtěla všechno sepsat, bylo by to na knihu. Všechny vás zdravím. Ivana.
Ivana Henyšová (Nymburk, 2025-02-21)
#3208
Rozhodně si nemyslím, že je pro dítě zdravé,aby pendlovalo nejen od rodiče k rodiči, ale i školek či škol, nemá mé dle mého názoru pak takové možnosti začlenění a vytvoření si pevného zázemí okolo sebe, což mu ubírá pocitu bezpečí a vědění kam vlastně patří 🥴Alena Dlouha (Nejdek, 2025-02-21)
#3209
Mam osobni zkusenost s touto problematikouMichal Kontra (Santa Cruz de Tenerife, 2025-02-21)
#3215
Neexistuje žádná ochrana dětí. Dokud není dítě mrtvé nebo tak zdevastované, že už mu nelze pomocí, nikdo nic neřeší. Na pracovníka OSPOD musí být škola, různá školení, přednášky a proč, když pak nepozná ani to, co vidí na první pohled i uklízečka (pouze srovnání sociální vs. manuální práce). Často ne, že by nemohli pomoct, prostě se jim nechce. Je strašně moc deti, které jsou zneužívané od těch nejbližších, nikdo jim nevěří, nikdo za ně nebojuje a přitom projevy těch dětí jsou jasné. A to by měl přece soc.pracovnik poznat díky tomu vzdělání. Jak je možné, že ten kdo páchá DN před dítětem, neztratí na něj práva? Kdyby mu na dítěti záleželo, nedopustí, aby vidělo to peklo, aby ho připravoval o mámu. Nebo ten, kdo o dítě nejeví dobu zájem, neplatí alimenty, nevěnuje se mu... najednou řekne: "Od teď budu otec/matka roku!" A v pohodě, je brán na stejné úrovni jako rodič, který se sám staral a ještě mu musí vycházet vstříc?! Co to je, proboha? Nebo po DN úřady nutí matku předávat násilníkovi dítě a chovat se k němu "slušně". Když rodič chrání své dítě, díky úřadům žije v pekle. Další masakr je "předběžné opatření", nemám slov, utecete z DN, otec je feťák, 7x před soudem, bez práce, 21 exekucí, nájem neplatí, na Vás nahází špínu, ničím nepodložené lži a Vám přijde papír, ať ihned vrátíte dítě, že jste ho unesli a ještě přijede s PČR a prý je zákon na jeho strane, protože otec nedovolil odvézt syna. A víte, proč ho chtěl tak strašné zpátky?... Protože když máte dítě, nemohou Vás vyhodit na ulici, i když neplatíte x dlouho. A je toho milionkrát víc.Veronika Cameronová (Sedlčany, 2025-02-25)
#3216
Podepisuji, protože mám zkušenost se soudcem, který mi vyhrožoval odebráním syna na 6 měsíců do Klokánku. Od jeho otce jsme utekli ještě s dalšími dvěma staršími dětmi. Přes doporučení ředitelky školy,speciální pedagožky, která se synem pracuje, OSPODU, PPP, výpovědi starších dětí... Soudce prohlásil, že jen nemáme úctu k otci. I když si mohl vyžádat třeba hlášení od policie, apod. Choval se arogantně, hrubě, ponižoval mne i starší děti. Ačkoliv je synovi už 10 let, nezajímal ho jeho názor. Dle mé dlouhodobé zkušenosti se naši soudci o děti vůbec nezajímají.Dana Šmerdová (Brno venkov, 2025-02-25)
#3221
Odešla jsem z toxického vztahu , s manželem společné roční kojené dítě, brzy rozvodPetra Petrova (Vítkov, 2025-02-27)
#3224
Podepisuji protože souhlasím s body petice, malé děti patří k maminkám, nesouhlasím aby soudy nařizovaly střídavku, v současné době tedy společnou péči, pokud se tak rodiče nedohodnou.Marcela Knollová (Pelhřimov, 2025-02-27)
#3225
KavalírováEva Kavalírová (Chlumec nad Cidlinou, 2025-02-28)
#3228
Mám osobní zkušenost z rodiny s jednáním soudu a OSPODu. Ačkoliv dopadlo vše nakonec dobře, tak cesta byla velmi naročná a nepřiměřeně dlouhá. OSPOD ignoroval některé důkazy a výpovědi. Pracovníci OSPODu nemají žádné vzdělání, absolutně nekontrolují rodinu z které bylo dítě odebráno (ačkoliv je tam další dítě, které může být stejně ohroženo) a neustále šikanují ty, kteří skutečně o dítě pečují. Nesouhlasím se zneužíváním střídavé péče, dítě nemá nikde domov a zázemí. Menších děti se nikdo pořádně neptá na názor, at řeknou cokoliv, častokrát je to pričteno jako manipulace ze strany pečujícího rodiče. Pracovníci OSPODu a psychologové často zlechčují situaci a dochází k genderové stereotypizaci (kluci nepláčou, to dáš. Je to dívka, tak je hysterická). Celková neprofesionalita českých soudu v této oblasti práva, která ohrožuje nejvíce zranitelnou skupinu.Věra Kremláčková (Dubany, 2025-03-01)
#3231
Mám osobní zkušenost. OSPOD nehájí zájmy dětí, všichni řeší jen “práva” rodičů, u soudu dochází k diskriminaci matek.Eva Zi (Teplice, 2025-03-03)
#3236
Opět se potvrdilo že OSPOT chrání zájmy otce. Otec vehementně usiloval o zrušení styku dítěte s matkou, jeho postup na manipulace nezletilé po roce a půl vedla k ukončení styku .Nejdůležitější argument otce i ospodu k ukončení styku byla, že při návštěvě nezletilé doma u otce se minulý rok v březnu ptaly 5.leteho dítěte zda chce být s matkou. Je jisté že dítě v 5. letech není na tuto otázku ještě vyzrálo, tak jeho odpověď Ne je odpovědi otce.
Toto byl hlavní argument, proč prý byly kontakty nefunkční. Otec zcela jistě nepřipravoval Anetku ke kontaktům, protože jak dnes sám u soudu prohlásil, že si nepřeje aby matka nezl.vychovavala a stýkala se s ní.
Na konci jednání souhlasil OSPOT s názory otce a nefunkční kontakty byly zrušeny bez náhrady. Tohle se opakuje, první zákaz styku matky a nezletilé byl 11/22 až 9/23. Pokaždé za nefunkčnost může matka, ačkoliv nynější kontakt, který trval rok a půl 9/23 až 2/25 začal velice nadějně a všichni byly spokojeni, a poté co jsem zažádala o přímý styk, se kontakty začaly zhoršovat a dnes skončily.
Je zcela evidentní že otec manipuluje s. nezletilou proti matce, otec to ani u soudu nepopírá, a přesto za nefunkčnost kontaktu viní mě. Přitom jsme se s nezl.viděly 1x za měsíc 1 hodinu. To rozhodly znalkyně. Nezletilá je otcem tyrana, je k němu připoutaná strachem , a pořád mě všichni viní z toho že Anetku týram já. 7/23 jsem předala otci dítě do péče v domnění, že se budeme na péči střídat, ale zatím se setkávám jen se šikanou a s týráním nezletilé nejen otcem, ale i ospodem a organizacemi . Jsou zde porušována všechna práva nezletilé. Má právo na oba rodiče .
Cítím nespravedlnost a cítím se poškozená.
Obávám se, že další třetí kontakty budou probíhat stejně neboť otec svůj názor na péči Anetky mou osobou nezmění.
Byla bych vděčná za jakoukoli radu, protože je to neúnosná situace, která vede k cílené likvidaci matky a týrání dítěte.
Klára Mlynáriková (k.mlynarik@gmail.com, 2025-03-04)
#3239
ŽáčkováJana Žáčková (Tlučná, 2025-03-04)
#3240
Dobrý večer,k stížnost ještě musím připomenout,že otec měl nařízenou psychoterapii pro dceru od ospodu a organizace Host.
Psala jsem a ptala jsem se, jestli už ji našel, bylo mi sděleno od laxní pracovnice Liebscherové (OSPOD Černošice), že otci volaly a že jo.
Jenže se ukázalo, že našel psychoterapii pro dceru až po roce, když už organizace Host tlačila a soudkyně z moci úřední nařídila jednání.
I přes to, že se soudkyně otce ptala na jméno a místo psychoterapie pro dceru, otec neodpověděl a když se ptala pracovnice Liebscherové, tak taky neodpověděla.
Na konci jednání, když jsme odcházely domů, tak pracovnice Liebscherová se na mě obrátila a řekla mi, že si psychoterapii mám najít já, jinak dceru neuvidím.
Jsem v šoku z jednání této pracovnice!!!!!
Klára Mlynáriková (Praha 15, 2025-03-04)
#3242
Se nemohu uz koukat na to, jak se s detmi jedna jako s veci nikoli s bytosti,ktera ma pocity, a potreby. Deti by mely vyrustat tam kde jim je dobre. A kojene deti by mely byt primarne s maminkou nikoli nesmyslne ukoncovat kojeni aby se deti museli prizpusobovat rozmaru rodicu, soudcu a OSPOD.Petra Plačkova (Kostelni Lhota, 2025-03-05)
#3244
SouhlasímJana Rajtrova (Prostějov, 2025-03-05)
#3246
Teď máme OSPOD Černošice paní Liebscherovou.Ve zkratce. Před rokem navštívily bydliště u otce, kde pobývá dcera Anetka Borovičková.
Bylo otci OSPODEM i organizací Host nařízena psychoterapie pro nezletilou.
V průběhu toho roku jsem se ptala OSPODU, zda-li Anetka už chodí na psychoterapii, protože to jde s ní na kontaktech v org.Host (které jsem měla 1x měsíčně) výrazně dolů.
Laxní pracovnice Liebscherová mi říkala, že už asi ano.
Ale v pondělí byl soud a otec a ani pracovnice nedokázali paní soudkyni říct, kde a kdo dělá psychoterapii Anetce.
Až paní soudkyně nařídila dohled nad terapií Anetky a mě zbavily úplně styku s dcerou.
Tohle je cílená likvidace matky a týrání dítěte!!!
Byla mi zase odepřena možnost se stýkat s dcerou, protože OSPOD Černošice není schopen pohlídat terapií dcery a já jako matka jsem ochuzena o právo se stýkat se svou dcerou.
Tak tohle už je do nebe volající!
Otec, který brání a i před soudem dítěti matku, přece nemůže mít takovou možnost,aby dal týral nezletilou!
Bc.Mlynáriková Klára
Klára Mlynáriková (Praha 15, 2025-03-05)
#3254
Podepisují protože tohle co je v požadavcích je to co by mělo být konečně. Soudy a Ospod jednají tak jak se zrovna v danou chvíli vyspali a to není dobře. Díky za to,že to děláte.Lucie Tóth (Ostrava, 2025-03-06)
#3255
Mi záleží na našich dětí 😇Daniela Čurejová (Kopidlno, 2025-03-06)
#3258
Podepisuji, protože jsem s petici ztotožněná a zcela s ní souhlasím.Veronika Šandorová (Nejdek, 2025-03-06)
#3260
Jsem matkou a tento problém se mě hluboce dotýká.Martina Čmelová (Brušperk, 2025-03-06)
#3264
Nikdo nepřikládá váhu názoru dítěte! Je to velmi deprimující!Romana Thomasova (Brno, 2025-03-06)
#3265
Domnívám se, že já a mé dcery jsme státem poškozené nevhodnými zásahy OSPODu a soudu.Zároveň nás systém nijak neochránil před otcem dcer, který má diagnostikovanou poruchu osobnosti.
Jana Tomášková (Čelákovice, 2025-03-06)
#3270
Sama mám děti, je mi nesmírně líto co se zde v republice s dětmi děje.Kateřina Juřinová (Kladno, 2025-03-07)
#3272
Sama jsem si toto trpěla jak dítě a nechci aby to trpěl můj syn.Jana Lužinska (Frýdek-Místek, 2025-03-07)
#3273
Podepisuji, protože se mi nelíbí toto chováníMonika Holubová (Děčín, 2025-03-07)
#3282
Zažila jsem domácí násilí se svým otcem. Nikdo matce ani nám nepomohl. (Orgány policie,Ospod,soud) Policie to zlehčovala, ospod zajímal jen pořádek a co je v lednici. Soud nás poslal do děcaku. Nikdo neřešil podstatu problémů - našeho otce a jeho ZávislostLucie Bubeníková (Vsetín, 2025-03-08)
#3287
Protože mám zkušenost, několikaletou, kdy OSPOD poškozuje práva dětí. Byl by to dlouhý příběh a ta bezmoc….Pavla Haumerová (Vyškov, 2025-03-09)
#3294
Mám s OSPOD osobní zkušenost....nadržovali otci, který mě v sepsaném protokolu pomluvil a já se to dozvěděla zpětně po ukončení soudního jednání. Zjistila jsem to až pak, kdy jsem nahlédla do spisu na OSPODu, protože mi přišlo jednání pracovnice podezřele jednostranné.Hana Štětkářová (Kojetín, 2025-03-09)
#3305
Podepisuji, protože mi záleží na dětech, a jejich psychického zdraví. ŠimkováPavla Šimková (Liberec, 2025-03-10)
#3306
Děti by neměly trpětMartina Brožová (Benešov, 2025-03-10)
#3308
Protoze OSPOD neplní svoji funkci, zastává se otců tyranů, uvádí me v omyl a vnucuje dětem střídavou péči. Takto mi to prezentuje, že je to pro děti vhodné. Odmítá neočekávané návštěvy, protože prý pro to není důvod. Jde na ruku otce, zobe mu z rukyIva Hrubá (Praha, 2025-03-11)
#3312
Protože chci, protože ta naše nezodpovědná , úplatná a neodborná soudní šikana je nehorázná.Jana Šuráňová (Nedašova Lhota, 2025-03-11)
#3318
Okolo sebe vídám plno příběhů kdy jsou děti nuceny do střídavé péče k otci, přestože otec je prokázaný násilník nebo alkoholik. Soudy a ospody nutí děti k otcům navzdory psychologickým posudkům. Střídavá péče by měla probíhat pouze tehdy, pokud si to přejí všichni, tzn. dítě, matka i otec.Pavla Zernerová (Ústí nad Orlicí, 2025-03-12)
#3319
Podepisuji tuto petici, protože považuji za nezbytné chránit práva a psychické zdraví našich dětí. Je důležité zajistit, aby měly pevné a bezpečné vazby s primárními pečujícími osobami, což je klíčové pro jejich zdravý vývoj a budoucnost.Romana Křenová (Tlučná, 2025-03-12)
#3324
To považuji za správnéAlena Šmídková (Ondratice, 2025-03-13)
#3329
Mam svoji osobní zkušenost a naprosto souhlasím s názory autorek....Adéla J. (Olomouc, 2025-03-15)
#3332
Děti jsou naše budoucnost a je potřeba o ně pečovat a pomáhatOndřej Kalina (Jičín, 2025-03-15)
#3337
...jsem zažil a stále zažívám psychické násilí, jsou v tom i děti.Milos Schwarz (Brno, 2025-03-15)
#3348
Děti jsou budoucnost naší generace. Ukazuje dětem, že spravedlnost vítězí!!Lucie Švejdová (Praha, 2025-03-16)
#3355
Bojuji za práva děíLenka Gločeková (Třebíč, 2025-03-16)
#3358
Bojuji za svoje děti a za spravedlnost.Michaela Kmeťová (Horšovský Týn, 2025-03-16)
#3361
SvobodováHana Svobodová (Podbořany, 2025-03-16)
#3368
Je to pro dobrou věc, ❤️Iveta Marelová (Praha, 2025-03-17)
#3370
Podepisuji, Prootze si přeju aby deti mohli byt stastne a byt s tim, s kým chtějí byt.Miroslava Hantychová (Ústí nad Labem, 2025-03-17)
#3372
Podepisuji protože jsem ex partner současné přítelkyně agresora Petery který fyzicky trestá mého syna Samuela Zruckeho za pasivní asistence jeho matky .A nevěřím že me pomůže OSPOD Černošice !
Martin Zrucky (Dolní Jircany, 2025-03-17)
#3374
Chcem zmenu v zákonoch na ochranu detí v CR v rodinnom práve...Milan Petra (Rudná, 2025-03-18)
#3386
Podepisuji, protože jsem máma!Denisa Molíková (Praha, 2025-03-18)
#3389
Je to správnéTereza Alice Kopcová (Lučina, 2025-03-18)
#3399
Každé dítě na světě musí vyrůstat v co nejlepších, milujících podmínkách, a žádný zkorumpovaný systém by neměl kvůli vlastnímu zisku negativně ovlivňovat jejich životy.Karolína Knapová (Bělá pod Bezdězem, 2025-03-18)