Ruce pryč od nymburského gymnázia! aneb zachovejme současnou podobu nabídky oborů na Gymnáziu Bohumila Hrabala v Nymburce

Komentáře

#1001

Podepisuji, protože si myslím, že by úroveň školy šla výrazně dolů. Škola má již dlouhou dobu zavedený model, který funguje velmi dobře, což dokládají i úspěchy studentů v soutěžích. V otázce této změny mělo padnout mnoho argumentů pro a proti, nikoliv toto jednostranné a “zrychlené” řešení. Cílem této školy je rozvíjet potenciál, který nadaní žáci pátých tříd ZŠ mají. Tento rozvoj potenciálu je možný nejlépe právě na osmiletém gymnáziu. Na druhém stupni ZŠ by tito žáci byli zbytečně bržděni a rozvoj jejich schopností by tím byl zbytečně omezen. Proto tedy považuji za jediné možné řešení zachování již zavedeného systému.

David Holas (Nymburk, 2025-09-29)

#1005

Podepisuji, protože jsem přesvědčena, že člověk se má postavit za rozhodnutí, které je správné. Rušení či snižování počtu osmiletých gymnázií je krok zpět.

Olga Ďurčanská (Poděbrady, 2025-09-29)

#1007

🏳️‍🌈🏳️‍⚧️🇺🇦🇵🇸

Ágnes Čechová (Nymburk, 2025-09-29)

#1010

Nesouhlasím s rušením míst na osmiletých gymnáziích. Nadané děti by neměly lenošit na ZŠ, měly by rozvíjet svůj potenciál.

Barbora Senohrábková (Dvory, 2025-09-29)

#1011

Nemá zadny smysl měnit to,co desítky let funguje!!!!!

Sarka Menclova, roz.Filipova (Milovice, 2025-09-29)

#1014

Malý gympl podporuje nadané děti a vytrhne je z ne moc kvalitních základek. Vyšší gympl osmiletý vyprodukuje vyhořelé vyčerpané existence, čtyřletý jede o polovinu pomalejším tempem a slouží jako odkladiště těch, kteří prostě nevědí, kam chtějí. Reálně užitečný je pouze malý gympl.

Hana Kobylková (Kolín, 2025-09-29)

#1016

To je mňam a kdyby zrušili 1 primu tak by to nebylo mňam

Antonín Čaban (Milovice, 2025-09-29)

#1019

Nesouhlasím s novým nařízením

Gabriela Hrušťáková (Praha, 2025-09-29)

#1021

Souhlasím s textem Petice.

Jaroslav Zahrádka (Chomutov, 2025-09-29)

#1023

Sám jsem byl studentem nymburského gymnázia a naprosto spuhlasím s doteď používaným modelem 2+1. Myslím si, že z již výše zmíněných důvodů je to naprosto vyhovující pro všechny strany.

Michal Neuberg (Křinec, 2025-09-29)

#1024

Považuju za důležité podporovat vzdělávání nadaných dětí formou osmiletých gymnázií. Zrušením jedné třídy připravujete šikovné děti z okolí o možnost posouvat se dál.

Zuzana Kozderova (Lysá nad Labem, 2025-09-29)

#1030

Podepisuji, protože požaduji zachování stávající nabídky studijních oborů na nymburském gymnáziu a odmítáme toto unáhlené rozhodnutí, při kterém nebyl zohledněn názor těch, kterých se nejvíce dotýká – tedy studentů, rodičů, absolventů, vedení školy i jejích pedagogů!

Miloslava Štěrbová (Nymburk, 2025-09-29)

#1032

Podepisuji, protože chci udržet původní osvědčený model 2+1 (dvě třídy osmiletého +jednu třídu čtyřletého studia.

Pavel Holaj (Nymburk, 2025-09-29)

#1034

Na osmiletém gymnáziu mi studovala jedna dcera a druhá ještě studuje, chci aby podobnou možnost měli i další děti, nejen z Milovic.

Ladislav Dobiáš (Milovice, 2025-09-29)

#1037

Podepisují, protože chci i nadále zachovat fungující model 2 třídy osmiletého + 1 třída čtyřletého studia.

Hana Šuková (Poděbrady, 2025-09-29)

#1046

Zcela souhlasím s uvedenými, oprávněnými důvody. Připojuji argument, že rozdíl je pouze ten, že žáci osmiletého gymnázia nedělají přijímací zkoušky na střední školu. Jinak je to stále stejný počet dětí na startovní čáře střední školy, tedy není důvod měnit systém na dvě třídy čtyřletého studia. Naopak, žáci osmiletého gymnázia jsou už v raném věku vedeni k systematickému studiu a tím je maximální měrou podporována vzdělanost společnosti, což by jim základní škola v této podobě nabídnout nemohla. Na základní škole by totiž byli spíše brzděni, zatímco na gymnáziu mají možnost se skutečně rozvíjet podle svých schopností. Zvlášť ve věku 12–13 let, kdy děti vstřebávají vědomosti nejrychleji a učí se nejlépe, je důležité jim poskytnout prostředí, které jejich potenciál podporuje, a nikoli omezuje.
Navíc děti, které by na základní škole zůstaly, by s velkou pravděpodobností později stejně nastoupily do čtyřletého gymnázia. Jenže v takovém případě by ztratily čtyři roky, kdy se mohly cíleně vzdělávat a rozvíjet – a to je pro děti, které se chtějí učit a mají k tomu schopnosti, nenahraditelná ztráta.

Dita Grusová (Loučeň, 2025-09-29)

#1051

Zadanoat osmiletého gymnázia je vysoká a dostupnost by výrazně klesla

Michaela Janošovská (Milovice nad Labem 3, 2025-09-29)

#1065

Plně souhlasím s obsahem petice.

Lenka Jakoušová (Milovice, 2025-09-29)

#1066

s navrhovanou změnou hrubě nesouhlasím a považuji ji z hlediska kvality výuky nastupující generace za škodlivou

Lubor Pokorný (Nymburk, 2025-09-29)

#1073

Podepisuji,protože si myslím ,že by to hrubě snížilo kvalitu vzdělávání studentů.Naopak je třeba kapacitu ještě o jednu třídu čtyřletého studia navýšit.

Helena Križanovičová Pavlíčková (Lysá nad Labem, 2025-09-29)

#1082

Stát se snaží pomocí inkluze pomáhat méně nadaným nebo handicapovaným dětem. Pro více nadané děti ale snaha státu pomoci jim výrazně zaostává. Pokud by se nyní omezil počet tříd 8letých gymnázií, opět na to doplatí více nadané děti.

Petr Vit (Nymburk, 2025-09-29)

#1085

Podepisuji, protože souhlasím s panem Kuhnem. Osmileté gymnázium navíc dává nadějným studentům vyšší rozhled a dostatek času v podnětném prostředí pro správný výběr svého životního směru. ZŠ to bohužel někdy nedokážou. Ministerstvo školství by se mělo zabývat podporou druhého stupně ZŠ, kde zbyly děti, které se na gymnázia nedostaly než někde ničit zajeté a dobře fungující programy.

Pavla Dočekalová Urbanová (Nymburk, 2025-09-29)

#1086

Nemá smysl rušit něco, co funguje.

Eva Rejmontová (Nymburk, 2025-09-29)

#1088

Špičkové gymnázium, které úspěšně absolvovala dcera a byla to skvělá příprava pro studium na vysoké škole.

Ludmila Vencourová (Poříčany, 2025-09-29)

#1092

jsem rodič a neslouhlasím se změnou

Adéla Farková (Lysá nad Labem, 2025-09-29)

#1096

Souhlasím s autory petice.

Daniela Částková (Sokolov, 2025-09-29)

#1097

si myslím, že to jednak zhorší prestiž našeho gymnázia, kterou pan Kuhn přes 30 let udržoval a stále zlepšoval a druhak to dle mého názoru nic nevyřeší a neprijde mi fér o nás jednak bez našeho vědomí a stavět nás do pozice, kde nemáme možnost se vyjadřovat. Jsem studentka 8leteho gymnázia a jenom díky tomu mám tolik znalostí a zkušeností. Ti kteří by se hlásili na 8lete gymnázium se stejně budou o 4 roky později hlasit na 4lete, takže kapacitní problém a malo přijatých to stejně nevyřeší

Aneta Farková (Lysá nad Labem, 2025-09-29)

#1101

Nechci být poslední primán

Tomáš Saran (Milovice, 2025-09-29)

#1102

Nadané děti na běžných ZŠ nemají šanci se rozvíjet, dejme jim šanci.

Irena Brůnová (Rožďalovice, 2025-09-29)

#1107

Kapacity víceletých gymnázií na nymburském okrese považuji za historicky dobře nastavené a nevidím důvod i jako bývalý ředitel soukromého osmiletého gymnázia v Podĕbradech, aby byly úředním zásahem mĕnĕny.

Zbynĕk Lukavec (Podĕbrady, 2025-09-29)

#1109

JUDr. Alena Mocová v.r.

Alena Mocová JUDr. (Nymburk, 2025-09-29)

#1117

Podepisuji, protože věřím v dosavadní systém 8G.

Blanka Štorková (Nymburk, 2025-09-29)

#1121

Souzním s názorem pedagogů a absolventů, věřím, že jejich názor je spravný a fundovaný.

Jana Benešová (Lysá nad Labem, 2025-09-29)

#1124

Nesouhlasim, ke gymnasiu mam osobni vztah a tento krok dalsi inkluze hodnotim jako spatny krok pro cesko.

Klara Zalabakova (Nymburk, 2025-09-29)

#1130

Podepisuji, protože záměr kraje je v rozporu se zdravým rozumem. Pokud se podaří tento rovnostářský nesmysl prosadit, bude to nevyhnutelně znamenat snížení úrovně vzdělávání, kterou gymnázium v současné době poskytuje.

Alena Dřízalová (Činěves, 2025-09-29)

#1137

Nebylo by lépe například pomocí ankety zjistit názor rodičů a studentů ve městě a okolí / nebo přijet na besedu/ než rozhodovat od stolu na na krajském úřadu? Jana Věchtová
učila jsem na gymnáziu 55let

Jana Věchtová (Nymburk, 2025-09-29)

#1139

Jestli jde o boj proti elitářství a všichni by měli mít možnost dostat se na gymnázium, tak je už v tuto chvíli v okolí mnoho dalších gymnázií, která přijímají i lidi s poměrně nízkým množstvím bodů u přijímaček. Na rovinu, jak by k tomu, v případě změny, přišli lidi, co mají prostě mnohem lepší studijní předpoklady, ale vzhledem k nové situaci by se museli buď učit v jedné třídě s lidmi, kteří měli na základce klidně i trojky, nebo by museli jít například až do Prahy. Přeci se nechceme tvářit, že všem lidem jde studium stejně, to už bychom mohli rovnou zrušit přijímačky. Kdyby se mělo stát, tak jak říká reforma, úroveň vzdělávání půjde dolů a mnozí by se v nových podmínkách nemohli dostatečně rozvíjet, v mezích svého potenciálu. Na druhou stranu, když to zůstane tak, jak to teď je, každý bude mít alespoň o něco individuálnější přístup na různých, rozmanitějších školách, k větší spokojenosti všech.

Martin Macák (Činěves, 2025-09-29)

#1142

Osmileté gymnázium v Nymburce jsem vystudovala a považuji to za nejlepší volbu, kterou moji rodiče udělali. Diky osmiletemu gymnaziu jsem ziskala perfektní znalosti pro své budou studium na vysoké škole. Myslím, ze vzdělávání na gymnáziu a na základní škole nelze srovnávat a nadané děti je třeba rozvíjet a pracovat s jimi již od jejich cca 12ti let.

Tereza Řeháková (Budiměřice, 2025-09-29)

#1146

Souhlasím s výše uvedeným.

Hana Rybková (Loučeň, 2025-09-29)

#1147

I ja chci dve tridy osmileteho gymplu pro svoje deti ❤️

Gabriela Placha (Nymburk, 2025-09-29)

#1151

Chci aby byl zachován stávající model. Chci, aby pedagogičtí pracovníci osmiletého gymnázia měli svou práci, dělají ji kvalitně.

Martina Peroutková (Opatovice I, 2025-09-29)

#1153

Pokud stávající koncept funguje, není důvod jej měnit.

Pavel Studnický (Sadská, 2025-09-29)

#1157

Nesouhlasím se změnou, neboť měnit něco co krásně funguje je obrovská chyba. Kdo tohle vymyslel tak má asi bohužel jen základku, v práci se nudí a brzy ho stejně vymění.

Roman Melíšek (Praha, 2025-09-29)

#1167

Gymnázium má dlouhodobě skvělou pověst jako "přípravka" na VŠ netechnických směrů. Je to vyjádřeno i "převisem" u přijímaček na něj.
Důvod podivného rozhodnutí chápu pouze jako papouškování nařízení z vyšších míst. Něco mi to připominá z dávné minulosti...
Věřím, že rozum zvítězí.
Děti po abs. GBH obě už na v.š. a rozhodně připravené dobře.
Radek Válek

Radek Válek (Nymburk, 2025-09-29)

#1168

plně souhlasím s požadavky a pod petici se podepisuji; PS: Lilo tak, že všechna prasata byla čistá, a všichni lidé byli zasviněni

Lukáš Plaček (Poděbrady, 2025-09-29)

#1177

Chci, aby to tak zůstalo napořád a aby i ostatní děti ze základních škol měly více šancí.

Eliška Bartošová (Nymburk, 2025-09-29)

#1188

Protože mi záleží na vzdělání dětí na škole, která má široko daleko věhlas o kvalitě vzdělávání.

Eva Jeníková (Vestec, 2025-09-29)

#1193

Souhlasím s argumenty iniciátorů petice.

Jitka Kaňková (Poděbrady, 2025-09-29)

#1194

Podepisuji, protože plně souhlasím s RNDr. Jiřím Kuhnem. Osmileté gymnázium má v Nymburce svou tradici jeho studenti mají výborné výsledky a vysoké procento při přijetí na vysoké školy.

Adéla Křenková (Milovice, 2025-09-29)

#1197

Všechny moje 4 děti absolvovali GBHN (v režimu osmiletého studia). Nevidím tedy jediný důvod, proč by totéž nemělo být umožněno dalším dětem v dosavadním (zcela osvědčeném) rozsahu. Nechť pokračuje zdárně to, co se v uplynulých letech bohatě osvědčilo.

Petr Plaňanský (Nymburk, 2025-09-29)

#1200

Jsem absolventkou gymnázia - čtyřleté studium. Nesouhlasím se změnou. Vše je uvedeno v úvodu petice.

Markéta Ševcová (Nymburk, 2025-09-29)