Otevřený dopis ministru školství, mládeže a tělovýchovy doc. PhDr. Mikuláši Bekovi, Ph.D.

Komentáře

#1202

Jsem ucitelka 1.stupně a odůvodněné odjlady vidím jako velmi potrebne - zkusenost s ditetem,kdy rodice odklad odmitli - nebylo schopno soustredeni,chtelo si jenom hrat,nelibilo se mu ve skole,detem postupne jeho chovani zacalo vadit, protože rušil atd.. Prosim, odklady neruste,odklad pomuze vyzrát dítěti a to je nesmírně důležité. Dekuji

Veronika Křivohlávková (Velezov, 2025-03-31)

#1204

Dobrý den.
Podepisuji proto ,že nezralé děti by měli mít prostor dozrát a zralé děti by měli mít klid k vyuce. Je to naprostý nesmysl který ovlivní všechny děti ve třídě.

Zuzana Vilášková (Ostrava, 2025-03-31)

#1205

Nesouhlasím se zrušením odkladu. Jsou děti, které je potřebují.
Navíc systém českého školství není takovýmto dětem přizpůsoben.
Jsou státy, kde povinna školní docházka začíná dříve než u nás, ale jejich školský systém je na to připraven a je přizpůsoben vývoji děti. Ne naopak. Děti se nemusejí přizpůsobovat.

Hana Sandtnerova (Rokycany, 2025-03-31)

#1207

Mám dceru s odkladem v přípravné třídě. Má vývojovou disfazii, do 4 let téměř nemluvila. Od 3 let s ní chodím na logopedii. Ještě stále není řeč úplně dobrá. K tomu je velmi citlivá. Proti vrstevníkům je minimálně rok pozadu. Nedokážu si představit, že by měla být v první třídě. Nezvládla by to jak psychicky tak učivo. Za ten rok udělala obrovskýpokrok, ale i tak budeme muset v 1. třídě hodně makat. Je pravda, že některé děti mají odklad zbytečně, ale spousta ho opravdu potřebuje. Za mě jsou úplně top přípravné třídy. Tam se děti již adaptují na školu a hodně je to posune. Kdyby dcera byla ve školce, takový pokrok by neudělala.

Jitka Myslíková (Praha, 2025-03-31)

#1208

Je absolutní nesmysl zrušit odklad školní docházky. Nyní to samé řeším u syna, který má vývojovou dysfazii a není na školu zralý, ani připravený, nedokážu si představit, že by do školy nyní nastoupil, trápil by se tam. Nesouhlasím se zrušením odkladu!! Šimanová Monika a 5ti letý Martínek

Monika Šimanová (Kejzlice, 2025-03-31)

#1216

Souhlasím s názorem paní ředitelky. Mám tři děti, obě starší měly odklad a objektivně to byl nejlepší možný krok pro jejich rozvoj. Nejmladší ještě navštěvuje MŠ, proto je pro mě důležité zachovat možnost odkladu.

Jan Javor (Hradčovice, 2025-03-31)

#1223

Podepisuji, protože nechci aby mé děti musely do školy když ještě nebudou připrevené na školní docházku.

Denisa Mocová (Huť, 2025-03-31)

#1228

Podepisuji

Gabriela Zapletalová (Žeranovice, 2025-03-31)

#1230

Mé dítě půjde také brzo do školy a mydlim si, že toto téma je velice důležité!

Barbora Helebrantova (Březová, 2025-03-31)

#1232

Podepisuji protože moje dcera chodí do školky a v září jí čeká nástup do první třídy. Ve svém okolí mám několik dětí, kteří by měli nastoupit v září do školy, ale nejsou na to absolutně připraveni. Především nejsou psychicky vyzrálí na to, aby byli naprosto samostatní bez pomoci rodičů nebo paní učitelky v mateřské škole. Tito rodiče řeší s odborníky, zda je dítě vyzrálé či ne. A já jako laik mohu posuzovat, jak moc odlišní mohou děti ve stejném věku být. Hodit všechny do jedné škatulky, jen podle data narození a odvést je do školy je podle mě až dokonce nebezpečné.

Nikola Ščipáková (Chomutov, 2025-03-31)

#1233

Záleží mi na budoucnosti našich dětí.

Kateřina Vyšínová (Týn nad Vltavou, 2025-03-31)

#1238

Podepisuji, protože sami teď řešíme odklad školní docházky na základě nedostatečné zralosti dcery pro to, aby mohla začít docházet do první třídy.

Eva Pujmonová (Neratovice, 2025-03-31)

#1242

Podepisuji, protože si nedokáži představit, že by můj syn s vývojovou dysfazii i když už loni měl šest let měl nastoupit loni do školy. Dle nových pravidel by na odklad nárok neměl. Kdyby nastoupil nerozuměli by mu spolužáci ani učitelé a pro něj by to bylo velmi náročné a myslím si, že by k té škole dostal i odpor. Ten rok zkrátka potřeboval. Přestože dochází do speciální logopedické školky a má veškerou péči pro rozvoj potřebnou, bez odkladu by ten přechod do školy nezvládl.

Michaela Frajsová (Rychvald, 2025-03-31)

#1244

Podepisuji, protože se to týká mé dcery.

Miroslava Dostálová (Radhošť, 2025-03-31)

#1245

Sama jsem měla odklad a vím, že to bylo ku prospěchu. Moc petice neodepisuji, ale tohle se mi opravdu nelíbí! Jsou děti co na to zkrátka nemají a potřebuji ten rok aby dozrali. Tohle některým dětem může dosti ublížit a mohou pak být terčem posměchu, protože nebudou zvládat učivo jak ostatní a nepůjde jim to.

Marie Babincová (Rožnov pod radhoštěm, 2025-03-31)

#1246

Nesouhlasím s plošným rušením odkladů školní docházky. A souhlasím s výše psaným paní Mgr. Jirečkové

Veronika Vávřová (Plzeň, 2025-03-31)

#1252

Bebčakova

Tereza Bebcakova (Vřesovice, 2025-03-31)

#1257

Nesouhlasím se zrušením odkladu. Je to krok zpět nikoliv dopředu a neslučuje se to s mým nastavením výchovy dětí.

Jiří Žáček (Kostelec nad Labem, 2025-03-31)

#1258

Jsem maminka dvou malých dětí a není mi lhostejné, jakým způsobem se jim bude dostávat vzdělání, jak se ve škole budou cítit nebo jak k nim budou učitelé přistupovat.

Ivana Plšková (Písek, 2025-03-31)

#1259

Podepisuji, protože je tohle absolutní nesmysl, ten kdo má doma malé děti, ví, jaká je tohhle hloupost a kam to může vést, chraňme naše děti!

adrianna Pavelčíková (Oskava, 2025-03-31)

#1262

Souhlasím s veškerými vyjmenovanými body Mgr. Jirečkové.

Petra Turinová (Hřibiny-Ledská, 2025-03-31)

#1273

Moje dítě mělo odklad a nedovedu si představit, jak bychom se trápily se školou, kdyby musela jít v čerstvých 6 letech do školy, kdy na to nebyla ještě zralá. Odklad má smysl. Je stále málo škol, které mají přípravnou třídu. My měly to štěstí, že škola v našem bydlišti ji měla, tím pádem mohl proběhnout plynulý přechod mezi školkou a školou a dcera si postupně zvykala na nějaký řád a udržení pozornosti.
Neměnila bych a je to totální blbost zrušit něco tak důležitého pro naše děti.

Jana Fialová (Brno, 2025-03-31)

#1277

Podepisuji, protože mám syna rok narození 2020 a týká se ho to. Chodíme už od třech let na logopedii, 2-3x denně s ním cvičíme. Jde to pomalu a pokud to za rok nestihneme, tak to ve škole zvládat nebude. Do toho má špatnou grafomotoriku a slabší emocionální stránku a sociální kontakt. Diagnózu zatím stanovenou nemá, pouze mnohačetnou dyslálii.

Zuzana Spáčilová (Hradec Králové, 2025-03-31)

#1282

Podepisuji! Jako speciální pedagog znám tuto problematiku z praxe a nelze tuto záležitost řešit takto. Je třeba přepracovat celý systém. Každopádně minimálně 1 rok je nutné ponechat pro individuální rozhodnutí. Jak pro ty chytré a připravené děti, tak pro ty hravější a ty, co potřebují jíný přístup.

Eva Maršová (Řepiště, 2025-03-31)

#1284

Každé dítě není stejné a individuální přístup je potřeba. Nechci aby moje dítě bylo nucené jít do školy, když by mu rok navíc pomohl dozrát.

Michaela Kodýdková (Plzeň, 2025-03-31)

#1289

Podepisuji, protože už se nemůžu dál dívat na to, jak si někdo dovolí rozhodovat o lidech bez lidí, jaký průzkum byl proveden ve školách? Mezi rodiči? Kdo se ptal několika nezávislých psychologů, pedagogů? Tohle už takhle dál nejde, lidi nejsou stroje, lidi nejsou všichni stejní. Berete lidem svobodu, ano vážně!

Denisa Trnková (Havířov, 2025-03-31)

#1294

Souhlasím s paní ředitelkou. Je to nemysl rušit odklad povinné docházky.

Vladislava Steklá (Ústí nad Labem, 2025-03-31)

#1301

Podepisuji protože souhlasím s názorem paní ředitelky.

Martina Bajczerová (Praha, 2025-03-31)

#1306

Podepisuji (nejen) kvůli svým synům. Starší (3riky) jde na všechno svým tempem, takže si myslím, že v 6 letech opravdu nebude psychicky připraven na školní docházku. A myslím, že spousta dětí je na tom podobně. Zkrátka potřebují víc času.

Šárka Dziurová (Roupov, 2025-03-31)

#1308

Podepisují, protože se mi nelíbí nastavení školského systému jako celku a rozhodnutí, která školský zákon chystá.

Zuzana Štefanová (Veselí nad Lužnicí, 2025-03-31)

#1309

Jsem ve školství pracovala jako školní psycholog a tento zákon bude devastační pro všechny! Děti, rodiče a celé školství….

Lucia Horáková (Praha, 2025-03-31)

#1311

Jsem narozena na konci srpna, do školy jsem nastoupila klasicky v 6 letech a celou základní školu jsem cítila, že bych potřebovala odklad. Ne kvůli školním výsledkům, ale psychicky jsem na školu nebyla ještě zralá. Dítě má mít možnost odkladu pokud to rodič uzná za vhodné, protože ten ho zná nejlépe!

Marie Odehnalová (Raspenava, 2025-03-31)

#1314

Protože teď čekám dítě a nevím jaké to moje zlatíčko bude. A třeba zrovna bude potřebovat tuhle variantu. A i kvůli ostatním dětem, kterým by tohle uškodilo.

Jana Doležalová (Polná, 2025-03-31)

#1315

Odklad pro děti, které ještě potřebují dozrát, je velmi důležitý.

Ivana Krawczynská (Ostrava, 2025-03-31)

#1316

Mám děti školního i předškolního věku

Michala Bidmonová (Příbram, 2025-03-31)

#1317

Souhlasím v plném rozsahu znění.

Michaela Kovářová (Opava, 2025-03-31)

#1327

Nesouhlasím se zrušením

Michaela Majrichová (Horní Počaply, 2025-03-31)

#1335

Podepisuji tuto petici, protože nesouhlasím zrušení odkladu povinné školní docházky

Klára Vítková (Turnov, 2025-03-31)

#1343

Mám malého syna a chci, aby mohl nastoupit do školy, až bude zralý

Darina Žaloudková (Kožichovice, 2025-03-31)

#1346

Odklad školní docházky u čerstvě šestiletých dětí má smysl.

Alena Jelínková (Hodonín, 2025-03-31)

#1370

S touto novelou nesouhlasím. Dětem to ubliží

Jitka Doležalová (Litovel, 2025-03-31)

#1379

Nesouhlasím se zrušením odkladu povinné školní docházky.

Dominika Urbanová (Hajnice, 2025-03-31)

#1380

Podepisuji, protože mi to nepřijde vhodné rozhodnutí státu a plně s tím nesouhlasím.

Adéla Jelínková (Stařeč, 2025-03-31)

#1381

Souhlasím s paní ředitelkou

Michaela Odložilová (Hostomice, 2025-03-31)

#1389

Podepisuji, protože souhlasím!

Kateřina Brajerová (Holice, 2025-03-31)

#1390

Jsem maminkou dvouleté dcery a také učitelkou v mateřské škole. Vzhledem k vývojové psychologii tohle nedává žádný smysl. A trápit zbytečně děti rozhodně není řešení problému.

Julie Kebzová (Hradec Králové, 2025-03-31)

#1393

S bodem týkajícím se školních odkladů plně souhlasím, proč rušit možnost plošně? Ta podstata je dobře a odborně zhodnotit ve spolupráci rodičů,učitelů,pracovníků poraden a dalších odborností cestu pro dítě nejvhodnější - ze své praxe vím, že v rámci připravenosti vstupu do školy nehraje roli jen přítomnost či nepřítomnost závažného zdravotního omezení. Dejme šanci i těm dětem kterým rok odkladu opravdu prospěje a nemají zavažné zdr.omezení - mají pak šanci výuku zvládnout kvalitně s pocitem radosti, bezpečí a celkově si utvořit pozitivní obraz o sobě samém. A zaroveň s tím jde ruku v ruce kolektiv třídy a možnosti kvalitně odvedené pedagogické práce s možností posunu vpřed.

Barbora Palečková (Náchod, 2025-03-31)

#1394

Nevyzrale deti nepatří do školy s měli by dohrát v klidu ve skolce.

Lucie Koktova (Velké Popovice, 2025-03-31)



Placená propagace

Petice.com bude tuto petici propagovat mezi 3000 lidmi.

Zjistit více...