Otevřený dopis adresovaný vedení Slovanského gymnázia Olomouc na podporu Mgr. Silvie Langerové

Komentáře

#1

Měl jsem tu čest být 6 let studentem paní Langerové a s naprosto klidným svědomím můžu říci, že jsem si jistý tím, že se žádná z informací uvedených v dotyčném anonymním hanopisu nezakládá na pravdě. Paní profesorka je a byla vždy profesionálka a velmi kvalitní pedagožka. Byť občas náročná ve svých požadavcích, vždy se ke všem chovala spravedlivě. Za svoje studium na SGO jsem zažil jen velmi málo pedagogů, kteří by dokázali probírané učivo předat žákům s takovým zapálením jako právě ona. Výše zmíněný dopis vnímám jako nechutný, podlý a nespravedlivý způsob vyřizování si osobních účtů, který nemá ve slušné společnosti své místo a nezaslouží si nic jiného než opovržení. Pokud by vedení SGO na základě toho smyšleného a zcela anonymního emailu vyvodilo nějaké konkrétní negativní důsledky pro paní profesorku, neměl bych pro tento krok ani špetku pochopení a upřímně bych se styděl za to, na jaké škole jsem 8 let studoval. Gymnázium, které si zakládá na své dlouholeté tradici kvalitního vzdělávání a rozvoji kritického myšlení, zkrátka nemůže brát vážně nepodložené, anonymní a diskreditující dopisy vůči svým zaměstnancům. Bylo by to více než pokrytecké.

Radek Svoboda (Šternberk, 2025-06-25)

#3

Byl jsem žákem Mgr. Silvie Langerové 4 roky.

Tadeáš Volf (Olomouc, 2025-06-25)

#6

Podepisuji, protože se někdo pod falešnou identitou pokusil pošpinit a vyřadit učitelku, která pro nás jako třídu udělala ze všech učitelů nejvíce.

Vojtěch Himmler (Grygov, 2025-06-25)

#7

Podepisuji, protože věřím, že paní profesorka Langerová je jednou z nejkvalitnějších pedagožek Slovanského gymnázia a absolutně se neztotožňuji s informacemi, které údajný pan Hubička vyvodil z cizí konverzace. Zejména odsuzuji způsob, kterým vedení školy k této situaci přistupuje. Myslím si, že by celá situace měla být (na základě důvodů uvedených ve znění otevřeného dopisu) automaticky shozena ze stolu.

Eliška Kroupová (Náměšť na Hané, 2025-06-25)

#8

Nesouhlasím se zaslaným e-mailem paní magistře Langerové a rád bych jí tímto vyjádřil svou podporu a ohradil se k těmto pomluvám.

Matěj Pavlíček (Olomouc, 2025-06-25)

#9

Podepisuji, protože naopak považuji Mgr. Langerovou za jednu z nejlepších profesorek/profesorů celé školy. A to nejen díky jejím obsáhlým odborným znalostem, ale hlavně právě kvůli jejím pedagogickým dovednostem a lidské stránce.

Pro mne osobně, byla profesorka Langerová nejvlivnějším a nejinspirativnějších pedagogem mého studia. A byla to právě ona, která zvýraznila důležitost kritického myšlení a oproštění od povrchních a subjektivně podbarvených závěru, které často kladou slova do úst jiných.

Helena Přikrylová (Olomouc, 2025-06-25)

#11

Petici podepisuji, protože si své kolegyně velmi vážím nejen pro její odbornou způsobilost, ale především oceňuji její morální kvality, její neúplatný smysl pro čestné a spravedlivé jednání a její schopnost vždy pomoci tam, kde je to potřeba. Zároveň se velmi ostře vyhrazuji proti nenávistnému osobnímu útoku na kolegyni. I méně vnímavému čtenáři musí být jasné, že nejde o vyjádření nezávislé osoby. Takovéto hanopisy by neměly mít ve slušné společnosti vůbec prostor. Snad proto autor zřejmě pod snůšku svých výplodů raději ani neuvedl své skutečné jméno...

Alexandra Kozlová (Hlušovice, 2025-06-25)

#15

Souhlasím s výše uvedeným na 100 procent. Paní profesorka je kvalitní pedagog, který dokáže nadchnout studenty pro český jazyk a literaturu. Pevně věřím, že se najde dost lidí, kteří přesvědčí vedení školy, aby se prestalo tímto dehonestujicim anonynem zabývat.

Jana Kroupová (Náměsť na Hané, 2025-06-25)

#19

Vážím si Mgr.Langerové, oceňuji její znalosti.

Zdeňka Šidlová (Orlová, 2025-06-25)

#20

na základě svědectví svých dcer jsme přesvědčen, že Mgr. Langerová je kvalitní pedagog, který kvalitu školy tvoří, nehledě na nepřípustnost naslouchání "názoru" ani ne anonyma, ale ukradené identity

Ondřej Kroupa (Olomouc, 2025-06-25)

#21

Vazim si prace pani profesorky.

Alice Pospíšilová (Těšetice, 2025-06-25)

#23

Paní profesorka mě pozitivně ovlivnila v mnoha směrech.

Julie Pospíšilová (Těšetice, 2025-06-25)

#26

Paní profesorka Langerová patří k nejlepším kantorům na celé škole. Je náročná, což je na prestižním gymnáziu v pořádku, všechny potřebné informace, materiály i osobní konzultace jsou však vždy k dispozici všem studentům.
Mimo to nejsou požadavky na studenty bezúčelné. Mě osobně paní profesorka vyučovala čtyři roky v českém jazyce a literatuře a jeden rok v základech společenských věd. Za tu dobu se mé schopnosti porozumění textu, analytického myšlení, hlubšího uměleckého ocenění i vlastní stylistické tvorby a mluveného projevu nesmírně posunuly.
Email, na který tento dopis reaguje, považuji za zbabělý pokus anonyma poškodit paní profesorku. Pevně věřím, že vedení školy učiní správnou věc, celou záležitost zamítne a nedovolí žádné další dopady na osobu paní profesorky ani na instituci Slovanského gymnázia Olomouc.

Michaela Uličná (Olomouc, 2025-06-25)

#27

Langerová byla jedna z nejlepších učitelek, které jsem kdy měla. Díky její motivaci a inspiraci jsem na své vysněné vysoké škole, rozhodně si nezaslouží takové pošpinění její osobnosti…

Barbora Pilková (Olomouc, 2025-06-25)

#29

Pan psycholog uvedl mylné informace.

Anežka Šidlová (Orlová, 2025-06-25)

#30

Mgr. Silvie Langerová, s níž jsem měl tu čest prožít skvělých 5 let v hodinách Základů společenských věd, je jednou z nejlepších, nejinspirativnějších a zejména nejsympatičtějších kantorů, které jsem na SGO potkal. Zveřejněný dopis vnímám jako zhrzený výlev studenta, který neměl ani dost odvahy se pod svá kritická slova podepsat. Jakékoli kroky vůči paní profesorce považuji za nepřijatelné.

Ferdinand Tichák (Olomouc, 2025-06-25)

#32

Podepisuji, protože paní Magistra byla velmi skvělá učitelka s bohatými zkušenostmi a dala bych cokoli, aby jsem mohla na jejich hodinách znovu být. Souhlasím s názorem, že se jedná o pošpinění jména takto výborného pedagoga

Šárka Charvátová (Olomouc, 2025-06-25)

#34

Paní Langerová pro mě byla jednou z nejlepších učitelek na škole. Byla a stále je velkou inspirací a vzorem. Vždy na hodinách dokázala zaujmout. Ikdyž patřila mezi přísnější a náročnější kantory, tak jsem za ni neskutečně ráda. Díky jejímu přístupu k výuce jsem se dané učivo naučila mnohem lépe.
Avšak někteří studenti její způsob výuky nechápou a myslí si, že to vyřeší tímto absurdním dopisem, pod který se ani neodvážili napsat své pravé jméno.

Eliška Tvrdá (Olomouc, 2025-06-25)

#37

Naprosto nesouhlasím s názorem pana Hubičky, Mgr. Langerová je skvělá učitelka, která dokáže perfektně vysvětlit látku, kterou učí. Zároveň i jako člověk je inteligentní a velmi příjemná. Jakožto její bývalá studentka nemám jedinou špatnou věc, kterou bych o ní řekla a je jedna z mála učitelů, kterých si vážím a v dobrém na ně vzpomínám.

Kateřina Šišková (Olomouc, 2025-06-25)

#38

Podepisuji tuto petici a stavím se za profesionalitu, ochotu a neuvěřitelné zapálení paní učitelky Langerové. Nepředkládala jen strohá fakta, výuku ukazovala na praktických příkladech a vedla nás k přemýšlení o životě jako komplexním celku. Z vědomostí nabytých právě v hodinách ZSV čerpám dodnes a tyto hodiny jsou téměř jedinými, na které opravdu ráda vzpomínám.
Jestliže se vedení školy nedokáže postavit za svého pedagoga, ztrácí veškerou prestiž a jméno. Je to za mě velká ostuda.

Terezie Zlámalová (Litovel, 2025-06-25)

#40

Paní magistra Langerová byla mojí pedagožkou 5 let mého studia na Česko-francouzské sekci a s čistým svědomím můžu říct, že to je vzdělaná a inspirující žena a učitelka, která rozhodně je na tom správném místě a na svoji pozici by rezignovat neměla a ani by ji neměla opouštět žádným jiným způsobem. Pan Hubička ji popisoval jako zlou, toxickou a frustrovanou ženu, s čímž nesouhlasím. Vždy k nám byla spravedlivá, zle se nechovala a pokud řešila nějaké osobní problémy, jako asi každý z nás, nikdy je nepřenášela na své studenty, ani si na nich nevybíjela svou špatnou náladu či něco jiného. Naopak se vždy snažila svým studentům pomoci a vyjít jim vstříc. Také mi přijde úsměvné, že tyto "závěry" byly vyvozeny z cizí konverzace dvou náhodných lidí, která byla odposlechnuta někde v restauraci, což mi přijde velmi neprofesionální a nevhodné. Také je nutno podotknout, že zmiňovaní absolventi mohli být pod vlivem alkoholu, či jiných látek, což mohlo jejich konverzaci zveličit a zkreslit. Navíc, každému z nás někdy nějaký učitel tzv. nesedl, nemám pravdu? :)
Doufám a věřím, že se tahle situace vyřeší ve prospěch paní profesorky Langerové a Slovanské gymnázium si nadále uchová svoji pověst prestižního vzdělávacího institutu se skvělými pedagogy, ke kterým Mgr. Langerová nepochybně patří.

Pavla Barčíková (Olomouc, 2025-06-25)

#41

Ve věci e-mailového podání zaslaného vedení Slovanského gymnázia Olomouc, v němž zbabělý anonym lživě pomlouvá paní profesorku Mgr. Langerovou a hrubě snižuje její vážnost i lidské a odborné kvality, je potřebné aby pan ředitel gymnázia RNDr. Radim Slouka a celé vedení SGO reagovali přiměřeně skutečnosti, že se jedná o vykonstruované nepravdivé pomluvy a aby nepodlehli účelu tohoto sprostého útoku - vytvořit tlak na Mgr. Langerovou s cílem negativního dopadu na její osobní i profesní život.

Tomáš Uličný (Olomouc, 2025-06-25)

#46

Paní profesorka Langerová mě učila 4 roky ze základů společenských věd. I když to nebyl můj oblíbený předmět, tak mi velmi sedl její přístup. Dopis, který jí byl odeslán, je na první pohled špatně syntakticky konstruován a informace, které uvádí neodpovídají mé zkušenosti s výukou paní profesorky. Každému už od pohledu dojde, že dopis rozhodně nebyl psán klinickým psychologem, který odposlouchával maturanty. Každému nějaký učitel prostě nesedne, ale tohle už je moc a paní profesorka Langerová si to rozhodně nezaslouží. Doufám, že se k tomu vedení SGO postaví čelem, podpoří paní profesorku Langerovou a uzná, že dopis obsahuje lživé či vymyšlené informace.

Helena Adámková (Hranice, 2025-06-25)

#49

Paní profesorka je dobrý člověk a skvělý pedagog. Naprosto odmítám jakoukoliv kritiku na její osobu a učitelské schopnosti. Je to inspirující osoba, která svědomitě dělá svou práci. Existence dopisu mi připomíná přísloví "Za dobrotu na žebrotu".

Hana Žitňanská (Jeseník, 2025-06-25)

#51

Paní profesorka je výborný pedagog, který umí se studenty pracovat tak, aby je někam posunul. Vkládá do výuky mnoho úsilí a energie, je vysoce kompetentní a jedná férově a upřímně. Po dobu mého studia (4 roky základů společenských věd) pro mě byla velmi inspirativní a myslím, že může sloužit jako příklad, jak má učitel vypadat. Jako maturant ze ZSV navíc musím vyzdvihnout, nakolik se nám v rámci přípravy na maturitu věnovala. Útok na její osobu bych vůbec nepovažovala za relevantní.

Olga Tiefenbachová (Olomouc, 2025-06-25)

#53

Paní profesorka Langerová mě učila celé 4 roky, co jsem docházela na SGO. Je to výborná učitelka. Troufnu si říct, že kvalita jejího výkladu se s mnohými jinými učiteli gymnázia nedá vůbec srovnat. Je spravedlivá, mohla jsem se na ni jako žačka vždy obrátit. To, že vyžaduje po žácích poctivou přípravu a kvalitní výsledky z ní nedělá žádnou tyranku. V hodinách jsme se často i společně zasmáli, vždy byla pozitivní atmosféra. V maturitním ročníku toho pro naši třídu udělala mnohem víc, než se po ní požadovalo, obětovala nám mnoho času a energie, abychom se cítili co nejjistěji. Je to jedna z nejlepších učitelek, které jsem kdy měla.
Nechovám k ní nic jiného, než úctu a respekt.

Magdaléna Hojgrová (Olomouc, 2025-06-25)

#59

Paní učitelka Langerová byla jeden z nejlepších pedagogů. Nezasloužila si nic jiného než muj respekt. Je skvělá, ochotná a velmi inteligentní žena. Jako třída jsme o ni přišli před maturitním ročníkem a tato změna nás všechny zasáhla. Měli jsme ji rádi a vždy byly spokojeni s její výukou. Nevnímám žádné nedostatky paní profesorky Langerové a už vůbec bych nemám žádné pochybení proto jejím pedagogickým postupům nebo metodám. Vždy bezpochyby předala s elánem jakékoliv probírané téma do detailu. Mail který jsem četla, mi přijde nechutný. Na SGO je malé procento schopných a nevyhořelých pedagogů. Myslím si, že pro SGO by byla paní uč. Langerová velkou ztrátou.

Anita Palaščáková (Olomouc, 2025-06-26)

#60

Paní profesorka Langerová je mou třídní profesorkou již tři roky a s klidným srdcem můžu říct, že je to jedna z nejlepších (ne-li nejlepší) učitelů, kteří mě kdy učili. Když jsem měla pochyby, jestli jsem si zvolila správnou školu, právě fakt, že je profesorka Langerová mou třídní učitelkou, byl jeden z důvodů, proč jsem tyto pochyby rychle zahnala.

Michaela Janečková (Hranice, 2025-06-26)

#62

Podepisuji, protože paní Mgr. Langerová je profík ve svém oboru a ke studentům vždy přistupovala jako ke svým klientům, pro které se snažila bez výjimek udělat maximum.

Tereza Vychodilová (Drahanovice, 2025-06-26)

#69

Podepisuji, protože paní profesorka Langerová je již tři roky mou třídní učitelkou a je nejen úžasná pedagožka, ale i skvělý člověk. Jsem velmi ráda, že jsem se dostala k ní do třídy, jak kvůli jejímu stylu výuky, tak kvůli její obětavosti a zájmu o své studenty. Mnohokrát mi velmi pomohla i v osobním životě a proto si myslím, že stížnost, která na ni byla podána, je naprosto bezpředmětná.

Veronika Hrdá (Šternberk, 2025-06-26)

#70

Paní Mgr. Langerová je již třetím rokem mojí třídní paní učitelkou.
Za celé tři roky jsem měla velmi často pochyby o tom, zda jsem zvolila správnou školu, zda jsem dostatečně dobrá či zda jsem vhodným studentem k tomu studovat na Slovanském gymnáziu. Mgr. Langerová mi v takových momentech vždy dodala energii a sílu pokračovat. Podpořila mě, jakýkoliv problém se mnou vždy byla ochotna konzultovat a nikdy mě v ničem nenechala samotnou. To lze říci i o ostatních studentech z naší třídy (a myslím, že i mimo naši třídu).
Paní učitelka se svým přístupem naprosto liší od všech ostatních kantorů - má obrovské znalosti ve všech okruzích a je přirozeně inteligentní, vždy ví, o čem mluví a je ochotná učivo vysvětlit i několikrát, aby tomu rozuměl každý, mluví a jedná s námi jako se sobě rovnými, má lidský přístup, pochopení, a co víc - je férová.
Jako třídní učitelka má naprosto profesionální přístup a obecně jako kantor patří mezi nejlepší učitele, které jsem za svoji školní docházku měla možnost mít (ne-li nejlepší). Můj argument si osobně potvrzuji tím, že i když jsem nikdy neměla blízký vztah k základům společenských věd a literatuře, paní učitelka ve mně vzbudila nadšení a zájem se v těchto oblastech více vzdělávat i mimoškolně.
Je mi líto, že zrovna takto kvalitní učitelka se musí potýkat s něčím takovým. Věřím, že bude brán ohled na nepodloženost argumentů stojících ve zmíněném e-mailu, a také na fakt, že „pan Hubička“ nebyl schopen svoji stížnost podepsat svým skutečným jménem.
Tímto vyjadřuji plnou podporu paní Mgr. Langerové. Nedejme prostor pro pošpinění profesního i osobního života takto skvělé učitelky.

Johana Urbanová (Zábřeh, 2025-06-26)

#71

Podepisuji, protože Mgr. Langerová je skvělí pedagog, její formy učení jsou obohacující a zaujmou i studenty, kteří nemají predispozice k předmětu, který s ní mají. Je obětavá a pomáhá studentům překonávat obtížné chvíle a rozvíjet jejich vědomosti na vyšší úroveň. Je jedním z mých nejoblíbenějších učitelů a obdivuji ji. Chci, aby nadále byla při nás a nemusela snášet takové urážky, které nejsou nijak potvrzeny a ničí její pověst, postavení a vnímání ji samotné okolím.

Izabela Honová (Olomouc, 2025-06-26)

#77

Paní prof. Langerová je snad nejlepší učitelka, kterou jsem kdy měla. Její přístup je jedinečný - jedná vždy velmi upřímně, diskrétně a laskavě. Pečlivě hodnotí naše studijní výkony a zajímá se o to, jaké jsme osobnosti (které v nás vidí, což je motivující pocit - ne každý učitel je toho schopen). Nejen, že nás s radostí ocení, ale pomáhá nám se konstantně zlepšovat. Nesmírně své studenty respektuje (např. vykáním) a nevěřím, že by někdy vědomě urážela své okolí.

Lada Illeová (Olomouc, 2025-06-26)

#83

S peticí souhlasím, profesorka Langerová je dle mého názoru velmi kvalitní pedagog, jehož odbornosti a nasazení se málokdo vyrovná. Její hodiny (ať už ZSV, nebo dvouletý seminář) byly pro mě přínosem celé 4 roky a s tvrzeními z emailu zásadně nesouhlasím. Mgr. Silvie Langerová by byla pro SGO obrovská ztráta, proto si myslím, že by se na tento email, sestavený z odposlechu údajné konverzace, něměl brát větší zřetel.

Klára Zachová (Olomouc, 2025-06-26)

#89

Paní učitelka Mgr. Langerová je mým třídním učitelem již třetím rokem a za tuto dobu mohu zcela upřímně říct, že se pro mě stala nejoblíbenějším učitelem na škole. Její výklad daleko přesahuje rámec běžné výuky a ke studentům přistupuje s respektem a jako k sobě rovným.
Prestiž Slovanského gymnázia tvoří především skvělí učitelé na správném místě. Mezi tyto učitele se paní Mgr. Langerová zcela určitě řadí.

David Alex Čech (Olomouc, 2025-06-26)

#92

Podepisuji na podporu Mgr. Langerové, protože učila 4 roky mou dceru, která ji vždy chválila.

Petra Mimrová (Olomouc, 2025-06-26)

#94

Jsem toho názoru, že Mgr. Langerová je jedním z nejschopnějších a nejvíce kompetentních pedagogů, kteří na SGO vyučují. Její přístup, metody a odbornost by měly být dávány za vzor každému středoškolskému učiteli. Jakožto jeden z jejích bývalých studentů se zásadně vymezuji proti nenávistným nařčením ve zmíněné emailové zprávě.

Mikuláš Kučera (Waterloo, 2025-06-26)

#95

Vážím si Mgr. Silvie Langerové, považuji ji za vynikající učitelku a osobu na správném místě!

Sabina Janečková (Hranice, 2025-06-27)

#101

Nemyslím si, že má takovýto email dostatečnou důvěryhodnost na to, aby dle něj bylo možné cokoliv prokázat.

Petr Krátký (Šternberk, 2025-06-27)

#108

Mrzí mě, že těmhle směšným potupám čelí zrovna jedna z nejlepších profesorek, které mě kdy na Slovanském gymnáziu učily.

Daniel Šiška (Olomouc, 2025-06-27)

#111

Pani profesorka Langerová učila syna Eduarda Miklendu. Díky skvělé přípravě že ZSV a Čj měl vrlmi vysoký percentil na testech a nyní s přehledem studuje Práva na UK Praha. Rovněž učí mou dceru Valérii ZSV.

Michaela Miklendová (Olomouc, 2025-06-27)

#116

Podepisují, protože se domnívám, že paní profesorka je silná osobnost, kterou respektují, být osobní kontakty byly sporadické, ale ty zprostředkovaně skrze děti byly vždy jen kladně. Nevěřím, že by ředitel školy, být jen uvažoval o jakémkoli postihu, natožpak o vyhazovu.. Věřím, že tato dehonestace brzo skončí. Pokud nebude zjištěna identita pisatele, hoďte údajnou stížnost rovnou do koše. Jinak si rád s pisatelem promluvim. Jaroslav Miklenda

Jaroslav Miklenda (Olomouc, 2025-06-27)

#117

Paní profesorka Langerová je mou třídní profesorkou již třetí rok. Patří mezi nejlepší učitele za celou moji školní docházku. Někdy bývá náročná ve svých požadavcích, což je však dobře vzhledem k tomu, že vyučuje na poměrně elitní škole. Přistupuje však ke všem spravedlivě a s respektem. Má obrovské znalosti v předmětech, které vyučuje (i všeobecný přehled) a dokáže je velmi dobře, zajímavě a pochopitelně předávat dále svým studentům. Také je s ní zábava a dokáže pomoct studentům v těžkých situacích.

Sára Anna Vranová (Olomouc, 2025-06-27)

#120

Jsem s paní profesorkou Langerovou velmi spokojená a považuji ji za kvalitní vyučující. Nemám vůči ní žádné výhrady, a proto si nepřeji, aby nesla jakékoli následky za nepotvrzená obvinění.

Klára Gastová (Olomouc, 2025-06-27)

#123

Paní učitelka Langerová byla nejlepší učitelkou na škole. Neuvěřitelně inspirativní osobnost, spravedlivá, vstřícná, vzdělaná. Vděčnost a poznatky ze studia pod vedením paní učitelky Langerové si ponesu po zbytek života. Tento týden jsem získala bakalářský titul na filozofické fakultu MU, komise byla nadšená z mých znalostí a výsledků a ptala se mě na mou střední školu. Udělala jsem dobré jméno Slovanskému gymnáziu a to jen díky paní učitelce Langerové, která mě naprosto skvěle připravila. Nemohu uvěřit tomuto dopisu a celé situaci.

Nela Bednaříková (Olomouc, 2025-06-27)

#124

Mgr. Silvie Langerová byla jedním z nejlepších pedagogů, které jsme na gymnáziu měli. Velmi si jí vážím a příchozí e-mail považuji za velmi ošklivou pomluvu.

Tereza Bohanesová (Olomouc, 2025-06-27)

#125

Mgr. Langerová mě vyučovala ze ZSV a češtiny po více než polovinu mého 8-letého studia a dopis od "Jiřího Hubičky" je totálním výmyslem, který není jakkoli založený na realitě výuky

Martin Bušina (Hněvotín, 2025-06-27)

#126

Podipisuji, protože Mgr. Langerové se dostalo křivdy, které nemohu nečinně přihlížet. Paní Langerová mě osobně během studia motivovala, inspirovala k lepším výsledkům i byla osobou, o kterou se mohl student opřít. Zcela odmítám vyjádření uvedeného psychologa na adresu Mgr. Langerové.

Samuel Duda (Olomouc, 2025-06-27)

#127

Podepisuji, protože paní učitelka Langerová je dle mého názoru a zkušenosti jedním z nejlepších, ne-li prostě nejlepší, pedagog, se kterým jsem na SGO přišla do kontaktu. Její přístup k výuce je velmi odborný, přínosný a inspirativní. Přístup ke studentům jsem vždy vnímala jako příjemně osobní. Jednala s námi jako s partnery, spolupracovníky, kolegy, ne jako s dětmi na střední. Výuka tak byla v případě naší pubertální neignorace příjemnou spoluprací. Mimo jiné mi předměty vyučované paní Langerovou výrazně pomohly dostat se na vysněnou vysokou školu, a to čistě díky jejímu způsobu výuky. Nicméně nemůžu si odpustit dodatek, že jsem přesvědčena o tom, že v oblasti psychologie má paní Langerová větší znalosti, než údajný autor stížnosti, jehož volba slov a pojmů je naprosto neúměrná tvrzení o jeho profesi. Vedení SGO by si mělo vážit, že má na svém ústavu kvalitní pedagogy a mrzí mě, že dnešní studenti neumí ocenit jejich práci.

Michaěa Šimanská (Dub nad Moravou, 2025-06-27)

#129

Ač již několik let studentem Slovanského gymnázia Olomouc nejsem, měl jsem tu úžasnou příležitost mít paní Mgr. Langerovou dlouhé roky za vyučující českého jazyka a základů společenských věd.

Na její hodiny vždy vzpomínám s radostí i obdivem, neboť pevně věřím, že své studenty vždy perfektně zvládala rozvíjet nejen stran probírané látky, ale i jako lidské bytosti.

S velkou úctou, respektem a pokorou ke všem ostatním vyučujícím, jejichž hodiny jsem mohl na gymnáziu navštěvovat a jichž si rovněž hluboce vážím, mohu bez zaváhání prohlásit, že paní Mgr. Langerová je na základě mé zkušenosti tím nejkvalitnějším a nejprofesionálnějším pedagogem, kterého Slovanské gymnázium Olomouc má.

Pevně věřím, že se paní Mgr. Langerové úspěšně daří žáky nejen vzdělávat, ale také jim předávat, v dnešní době tak důležité, hodnoty, které jsem si s sebou po studiích na zdejším gymnáziu odnesl a vážím si jich dodnes. Její vystupování bylo vždy férové a korektní. A vždy byla ochotná vyjít svým studentům vstříc a udělat ne jeden, ale hned několik kroků navíc. Přesně tak se pozná kvalitní pedagog a já jsem nesmírně vděčný, že jsem měl tu čest mít paní Mgr. Langerovou za svou vyučující.

Adam Kačírek (Olomouc, 2025-06-27)

#135

Přijde mi nepřijatelné, aby někdo hodnotil člověka na základě vyslechnutého rozhovoru a tento dopis měl rovnou skončit v koši. P. Langerovou osobně neznám, ale vím, jak o ni mluvila má dcera a kolik vědomostí, znalostí ji předala. Považuji ji za jednoho z nejlepších pedagogů, které dcera během studia potkala.

Lenka Bednaříková (Olomouc, 2025-06-27)

#136

Paní profesorka Langerová má sice vysoké nároky, ale ke všem studentům přistupuje spravedlivě a s respektem. O to víc mě mrzí, že právě taková kvalitní a férová pedagožka musí čelit podobné situaci.

Alžběta Ambrožová (Hlubočky, 2025-06-27)

#141

Podepisuji, protože absolutně nesouhlasím s tím, aby na základě emailu, navíc od prakticky neznámého odesílatele, plného nepodložených informací a lží, bylo pošpiněno dobré jméno skvělé pedagožky.

Barbora Kristová (Olomouc, 2025-06-27)

#149

Protože Silvie Langerová je suverénně nejlepší pedagožkou, s jakou jsem se za celé osmileté studium na SGO měl tu čest setkat.

Michal Miesler (Olomouc, 2025-06-28)

#150

Na SGO jsem byl žákem Mgr. Silvie Langerové 6 let. Její výuka byla vždy profesionální a dobře připravená. Její výklad byl srozumitelný a ke všem se vždy chovala spravedlivě. Co víc, můžu říct, že její hodiny mi často přišly zajimavé a někdy dokonce i zábavné. Což, když si sáhnu do svědomí a vzpomenu si na své pubertální já v době studia na SGO, bylo pro jakéhokoli pedagoga jakéhokoliv oboru téměř nemožné.

Oceňuji, že nás ve své výuce vedla k přemýšlení v souvislostech a byla schopna nám své znalosti předat. I její hodiny ZSV jsou důvodem, proč jsem na tuto oblast navázal studiem na vysoké škole. Nebýt jejích inspirativních hodin, nejspíš by tomu bylo jinak. Doufám, že si je těchto pedagogických kvalit a velkého pozitivního vlivu na své žáky vědoma jak ona sama, tak i vedení školy.

Matěj Palička (Olomouc, 2025-06-28)

#151

Jako absolventka osmiletého studia na SGO mohu bez nadsázky říct, že paní učitelka Langerová pro mě byla nejvýraznější a nejpřínosnější vyučující. Znalosti získané v jejích hodinách ZSV mi zůstaly dodnes. Obzvlášť oceňuji její konstruktivistický přístup k výuce, důraz na rozvoj kritického myšlení, neobyčejné nadšení pro obor a také nadstandardní podporu, kterou nám poskytovala během příprav na maturitní zkoušku v období pandemie.
Po čtyřech letech studia na pedagogické fakultě si o to více uvědomuji, jak výjimečné pedagogické schopnosti paní učitelka měla – v rámci sboru na SGO jednoznačně vyčnívala. Věřím, že je nejen samozřejmé, ale i v zájmu školy postavit se za tuto mimořádnou vyučující a nedopustit, aby se stala obětí nedůstojného útoku.

Eva Pavlačková (Olomouc, 2025-06-28)

#153

Pokud na Slovanském gymnáziu byl někdo, od koho si znalostí pamatují nejvíce, je to právě paní magistra Silvie Langerová. Jako jedna z mála, a nutno říct nenuceně a pragmaticky, nám v hodinách ZSV a ČJ dokázal předat cenné lekce, nejen do profesního, ale také osobního života, ze kterých čerpám ve svém vysokoškolském působení dodnes.

Matyáš Rozbořil (Olomouc, 2025-06-29)

#155

Jako kolegyně mám možnost sledovat práci Mgr. S. Langerové zblízka. Vnímám ji jako precizní, odborně silnou a lidsky vyzrálou pedagogickou osobnost.

Můj pohled je zároveň posílen osobní zkušeností – vyučuje mého syna ZSV. Vidím, s jakým nasazením a smyslem pro odpovědnost předává studentům to podstatné, co si mají ze školních lavic odnést. Svým přístupem je posouvá dál – nejen vědomostně, ale i lidsky…

Jarmila Weinlichová (Olomouc, 2025-06-29)

#160

Stojim za paní profesorkou

Matěj Maráček (Olomouc, 2025-07-03)

#162

Bez zdůvodnění mi přišlo oznámení, že můj podpis a vzkaz pro autora pamfletu byl vymazán. Podepisuji znovu .

Eva Uličná (Olomouc, 2025-07-03)

#169

Naprosto souhlasím s výše uvedeným. Paní profesorka Langerová je podle mého názoru úžasná učitelka, která mi toho mnoho dala, a ještě má co dát, a jsem přesvědčená, že je jediná, kdo mě dokáže dokonale připravit na maturitní zkoušku ze ZSV.

Jana Vyjídáková (Bukovany, 2025-07-18)

#170

Podepisuji, protože naprosto souhlasím s výše uvedeným.

Kateřina Vyjídáková (Bukovany, 2025-07-18)

#171

Pani Langerova byla za mych casu nejlepsi ucitel.
Na studium v SGO obecne nevzpominam dobre, ale na pani Langerovou ano.
Je osobita, vtipna, inteligentni a jeji hodiny byly mnohem vic nez jen hole konstatovani faktu.
Vedeni skoly by melo dle meho nazoru vysetrovat spise samo sebe nez pani Langerovou, problem je dle meho spise tam :)

Michael Ulmann (Olomouc, 2025-07-25)

#173

Paní profesorka je jedna z nejlepších učitelek na gymnáziu.

Tobias Gill (Olomouc, 2025-08-28)

#174

Podepisuji, protože Mgr. Langerová je jedna z nejlepších pedagogů, co jsem kdy měla.

Ela Chlebaňová (Olomouc, 2025-08-28)

#176

Podepisuji, protože jsem byla léta kolegyni Mgr. Langerové a vždy jsem si jí velmi vážila pro její erudovanost, pedagogické schopnosti a hlavně pro zápal a nadšení pro práci. Přeji jí, aby ji elán neopustil a nenechala se odradit malostí a hloupostí!
Helena Kohoutková

Helena Kohoutková (Olomouc, 2025-08-29)

#177

Výborné kvality kolegyně Langerové jsou nesporné a nactiutrhačské maily psané kdovíkým by z principu měla škola jako instituce odmítat a své dobré učitele chránit.I bez těchto výstřelků je život dnešního učitele pestrý až dost.

Martina Bičová (Olomouc, 2025-08-29)

#179

Paní Langerová je třídní učitelka dcery, dnes již v maturitním ročníku. Je skvělým pedagogem a mrzí mne, že ve vedení školy nemá silnou oporu. Zuzka Sittová

Zuzka Sittová (Pavlov, 2025-09-01)

#180

Petici podepisuji, protože si své kolegyně a zároveň své bývalé učitelky ZSV Silvy velmi vážím a celá tahle trapná kauza mě uráží a mrzí za ni. Kdyby dopis domnělého pana Hubičky (je vidět, že literatura pisateli utkvěla v paměti o něco málo více, nežli pravidla českého pravopisu) nebyl nebezpečným pokusem o to dehonestovat jednu z nejlepších učitelek na škole, což považuji za vážnou věc, byl by k smíchu. A pevně doufám, že v takové situaci se tomuto „blábolu“ umí zasmát každý, kdo zná Silvu Langerovou osobně nebo ji někdy viděl učit.

Já měla tu čest setkávat se s ní celé 4 roky svého gymnaziálního studia jako její studentka. Kdo ji nikdy neviděl „v akci“, neumí si představit, jak fascinující jsou její znalosti a všeobecný přehled, s jakým zápalem umí své žáky učit, nadchnout a vtáhnout do děje. Svoji profesi si vybrala skvěle a nejen, že má výjimečné penzum znalostí a neustále na sobě pracuje, ale navíc je i talentovaný řečník a průvodce ve vzdělávání. Mně osobně velmi pomohla, protože jsem se ve 4. ročníku, před maturitou ze ZSV, potýkala s vážnou poruchou zraku. Nastal pro mě problém dělat si zápis nebo si ho později číst a na maturitu se tak připravovat. Silva tehdy dostala nápad, že bude svůj výklad filozofie nahrávat na diktafon, abych nebyla se studiem pozadu. Ty kazety, které mi mimochodem sehnala ona, mám dodnes, jsou skvělé a pro mě je to jednoznačný důkaz její obětavé, milé, vstřícné a upřímné osobnosti.

Na závěr mohu říct, že Silva je hodná, spravedlivá, vyniká vytříbeným a chytrým smyslem pro humor a studenti pro ni odjakživa byli partneři do diskuze. Tudíž s osobní iniciativou „zodpovědného“ občana „pana Hubičky“ a s tím, co ve svém dopise píše, hrubě nesouhlasím. Nesouhlasím také s každým, kdo by měl v úmyslu brát jeho tvrzení vážně či na nich dále stavět. V dnešní době bychom si měli kvalitních učitelů vážit a podporovat je. Ne jim podkopávat sebevědomí a brát jim radost z práce. V málokteré profesi jsme totiž schopni najít adekvátní náhradu tak obtížně jako v učitelství. Věřím, že zvítězí zdravý rozum.

Lenka Utíkalová (Olomouc, 2025-09-02)

#181

Podepisuji tuto petici na podporu Mgr. Silvie Langerové, protože jsem měla tu čest být její studentkou a učit se od ní. Patří mezi nejvýraznější pedagogy, které jsem kdy poznala. Její výuka Základů společenských věd byla nejen odborně na vysoké úrovni, ale také lidsky nesmírně obohacující. Každá hodina měla smysl, strukturu a energii, která studenty motivovala k přemýšlení a diskusi.

Mgr. Langerová byla vždy spravedlivá, nestranná a přístupná všem studentům bez rozdílu. Nikdy nerozlišovala mezi studenty na základě pohlaví, původu nebo jiných osobních charakteristik. Její přístup byl vždy profesionální, empatický a respektující. Vytvářela bezpečné prostředí, kde se každý mohl svobodně vyjádřit a rozvíjet své názory.

Její výklad byl hluboký, promyšlený a podložený širokým rozhledem. Díky ní jsem si ZSV zvolila jako svůj maturitní předmět, protože mě dokázala nadchnout pro témata, která by jinak mohla působit abstraktně nebo vzdáleně. Její schopnost propojit teorii s aktuálním děním a praktickými příklady byla výjimečná.

Jakékoli stížnosti vůči Mgr. Langerové považuji za absurdní a neodpovídající realitě. Jsem přesvědčená, že její působení na škole bylo pro studenty přínosem a že by si zasloužila podporu, nikoli kritiku. Přála bych každému studentovi mít možnost učit se od tak inspirativní a spravedlivé kantorky, jako je ona.

Martina Goldová (Fareham, 2025-09-02)

#182

Profesorka Langerová mě učila celé 4 roky během mého studia na SGO. Považuji ji za jednoho z nejlepších pedagogů, se kterými jsem se za svůj život setkala. Látku vykládala vždy se zápalem, zájmem a tak, že dokázala zaujmout i ty z nás, kteří se ve svém životě plánovali zabývat zcela jinýmy obory. Narozdíl od jiných kolegů studenty vždy brala jako rovnocenné partnery, vždy respektovala jiný názor a nikdy neměla potřebu se nad studenty povyšovat nebo je hodnotit na základě pohlaví či jiných osobních rysů. Její předmět jsem si jako maturitní nevybrala, pro mé další studium nebyl stěžejní, ale pokud bych tak učinila, děkovala bych za to, že mě učí pedagog takových kvalit.
Je mi až trapně z toho, že se vedení takové prestižní instituce jako je Slovanské gymnázium vůbec zabývá v podstatě anonymním dopisem, a navíc chce na jeho základě hodnotit schopnosti a kvality člověka, který této škole věnoval většinu svého dosavadního profesního života. Stejně jako všichni podepsaní pod touto peticí stojím za Mgr. Langerovou a apeluji na vedení SGO, aby tento dehonestující dopis odsoudila jako trapný pokus o pošpinění nejen jména jednoho z nejschopnějších zaměstnanců, ale potažmo celého Slovanského gymnázia. Věřím, že kvality pedagogů se zde hodnotí zásadnějšími kritérii než je detektivní odposlech studentů provedený panem Hubičkou.
S pozdravem
MUDr. Gréta Petrů

Gréta Petrů (Velká Bystřice, 2025-09-02)